AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Heisann, Noen som har tips eller erfaringer med barn som skal fly alene? Barnet er 7 år gammelt og skal fly over Atlanteren, så det er en flytur på rundt 7 timer, ingen mellomlanding. Hva bør vi pakke med, og hvordan har deres barn syntes det har vært å fly alene? Veldig i tvil om vi tør sende eller ikke. Anonymkode: 891fe...533
Fluttershy Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Jeg hadde nok ikke sendt en 7 åring alene på en så lang flytur, spesielt hvis barnet ikke har flydd alene før! 30
Ungstudent Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 (endret) . Endret 26. juni 2017 av Ungstudent
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann, Noen som har tips eller erfaringer med barn som skal fly alene? Barnet er 7 år gammelt og skal fly over Atlanteren, så det er en flytur på rundt 7 timer, ingen mellomlanding. Hva bør vi pakke med, og hvordan har deres barn syntes det har vært å fly alene? Veldig i tvil om vi tør sende eller ikke. Anonymkode: 891fe...533 N E I . Anonymkode: 995ca...5f7 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Tja. Det er stort sett en del underholdning tilgjengelig på slike lange flygninger. Jeg hadde pakket med en genser som barnet må ha på seg på flyet siden det ofte er kaldt. Hadde også pakket med litt snacks som nøtter, chips, rosiner, og godteri. Mat får de servert. En tegneseriebok han liker, evnt en eldre telefon med spill på, hodetelefoner og en pute. Anonymkode: 8b395...9a3 10
Gjest NotNaomi Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 7 timer alene for en syv-åring? Det hadde jeg aldri aldri gjort altså. Nei,så små barn må ha tryggheten med at noen nære eller kjente er i nærheten på så lang tid i en helt uvant situasjon? Stakkars da. Tenker jeg ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #7 Skrevet 26. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Det er stort sett en del underholdning tilgjengelig på slike lange flygninger. Jeg hadde pakket med en genser som barnet må ha på seg på flyet siden det ofte er kaldt. Hadde også pakket med litt snacks som nøtter, chips, rosiner, og godteri. Mat får de servert. En tegneseriebok han liker, evnt en eldre telefon med spill på, hodetelefoner og en pute. Anonymkode: 8b395...9a3 Nøtter pakker du aldri til barn på flytur alene. Både fordi du aldri vet om barnet plutselig blir allergisk mot nøtter, (noe som kan skje ved en hvilken som helst bespisning av nøtter), og like mye av hensyn til andre på flyet. Et barn på 7 år vil ikke forstå om cruwet opplyser at der er nøtteallergiker ombord og at nøtter ikke må spises. Underholdning barnet setter pris på, ekstra klær og mat barnet liker bestiller du fra flyselskapet. Forøvrig får jeg ikke helt tak i om flybillett er bestilt, og reisen planlagt eller om dette er en vurdere om tråd. Flybilletter til USA er knapt mulig å få tak i nå i skoleferien. Anonymkode: d2e72...2e2 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #8 Skrevet 26. juni 2017 Jeg tok fly lørdag og da landet flyet 20 min før det skulle. To små jenter som flydde alene sto skrekkslagne og redde fordi de som skulle hente ikke dukket opp. Derfor, møt i god tid!!!! Anonymkode: c326c...567 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 Det er stor forskjell på 7-åringer. Noen ville taklet det helt fint, noen ikke. Du kjenner barnet ditt best. En iPad full av film og spill er underholdning mange timer, noe småtteri å knaske på, tegnesaker/klistremerker og sånt. Anonymkode: 62c1c...40f 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 Det spørs jo veldig på barnet, men 7 timer er veldig langt hvis barnet aldri har fløyet alene før. Har du/dere hatt med barnet på lengre flyturer tidligere? Ville ringt flyselskapet og snakket med dem på forhånd om hvilke rutiner de har når barn flyr alene, de har garantert noen gode tips og råd. Jeg likte godt å fly alene når jeg var i den alderen, men da var det aldri snakk om mer enn 3-timers flyturer. Ville sendt med noe barnet vanligvis leker rolig med, snacks h*n liker, et teppe/en varm genser og en mobiltelefon med WIFI då barnet kunne ringt meg underveis. Anonymkode: 72823...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #11 Skrevet 26. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok fly lørdag og da landet flyet 20 min før det skulle. To små jenter som flydde alene sto skrekkslagne og redde fordi de som skulle hente ikke dukket opp. Derfor, møt i god tid!!!! Anonymkode: c326c...567 Dette er helt unødvendig. Ledsagerne på flyet og de som tar imot barn som flyr alene har telefonnumre til både dem som sender/leverer og dem som henter barn. Kommer flyet for tidlig så gis det og beskjed om dette, i tillegg til at ankomstider for fly lett kan lastes ned fra Avinor i Norge og andre i utlandet. Anonymkode: d2e72...2e2 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 7 år og alene over Altlanteren? Er det virkelig lov? Anonymkode: 9e873...be4 12
Callisto83 Skrevet 26. juni 2017 #13 Skrevet 26. juni 2017 Er det lov å spør om hva barnet skal siden h*n skal fly alene over atlanteren i 7 timer? Jeg synes det hørtes veldig mye ut for en syvåring - selv om syvåringer er forskjellige.. 2
Tibbie Skrevet 26. juni 2017 #14 Skrevet 26. juni 2017 Pakk ned snacks i form av godteri og mat (det er ikke så sikkert at flymaten faller i smak) og nok av underholdning. Nettbrett, telefon, blader og tegnesaker. Om de har internett på flyet kan han kose seg med Netflix uten mas fra mamma som sier at det er nok Og er det internett, kan han jo chatte med deg, evt. skype om skrivinga ikke er helt på topp : ) Jeg tror at det skal gå helt fint! Det eneste jeg tror kan bli et problem, er at det kommer til å bli dritkjedelig. Om du sørger for at han er trøtt, kan jo det løse mye. Jeg reiste også alene da jeg var i den alderen. Det var før det var normalt med mobiltelefoner til småttiser. Jeg hadde følt meg MYE tryggere om jeg hadde muligheten til å ringe mamma ved adkomst (for det man bekymrer seg for er jo om den som henter deg ikke skal finne deg). Så har han mobil, er han sikret mye trygghet 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #15 Skrevet 26. juni 2017 Trodde ikke det var lov jeg? 🤔 det er i hvertfall ikke det hos Norwegian. Anonymkode: 3e8e2...e75 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #16 Skrevet 26. juni 2017 Jeg er vel over gjennomsnittlig avslappet i forhold til barna. Men jeg hadde ALDRI sendt en 7-åring alene på en så lang flytur! Anonymkode: b13ab...ae8 9
Sirah Skrevet 26. juni 2017 #17 Skrevet 26. juni 2017 Dette vil jeg si kommer veldig ann på barnet. Jeg kjenner barn på syv som hadde taklet dette helt fint, og jeg kjenner barn på syv som jeg omtrent ikke hadde turt å sende med bussen fem minutter alene for å sette det på spissen. Ta en telefon til flyselskapet og hør hvilken rutiner de har for barn som reiser alene. På de flygningene jeg har vært på har barn som reiser alene fått sin egen voksenperson som følger dem helt fra innsjekk og til de er avlevert igjen. Ellers er nettbrett en god ide ja. Mange serier kan man vel også laste ned (hos viaplay i allefall) slik at barnet kan se på film selv om det ikke er wifi tilgjengelig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #18 Skrevet 26. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke det var lov jeg? 🤔 det er i hvertfall ikke det hos Norwegian. Anonymkode: 3e8e2...e75 http://classic.sas.no/alt-om-reisen/reise-med-barn/barn-som-reiser-alene/?d360=TRUE Hos sas går det fint. Å sende barn alene med Norwegian bør vel ingen gjøre i disse kanseleringstider hos det selskapet. 18 Norwegian flyvninger er kanselert bare i dag. Vil man frem, så bør man finne andre flyselskap. Anonymkode: d2e72...2e2 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #19 Skrevet 26. juni 2017 6 minutter siden, Sirah skrev: Dette vil jeg si kommer veldig ann på barnet. Jeg kjenner barn på syv som hadde taklet dette helt fint, og jeg kjenner barn på syv som jeg omtrent ikke hadde turt å sende med bussen fem minutter alene for å sette det på spissen. Ta en telefon til flyselskapet og hør hvilken rutiner de har for barn som reiser alene. På de flygningene jeg har vært på har barn som reiser alene fått sin egen voksenperson som følger dem helt fra innsjekk og til de er avlevert igjen. Ellers er nettbrett en god ide ja. Mange serier kan man vel også laste ned (hos viaplay i allefall) slik at barnet kan se på film selv om det ikke er wifi tilgjengelig. Alt står på nettsidene til mflyselskapene. Anonymkode: d2e72...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #20 Skrevet 26. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://classic.sas.no/alt-om-reisen/reise-med-barn/barn-som-reiser-alene/?d360=TRUE Hos sas går det fint. Å sende barn alene med Norwegian bør vel ingen gjøre i disse kanseleringstider hos det selskapet. 18 Norwegian flyvninger er kanselert bare i dag. Vil man frem, så bør man finne andre flyselskap. Anonymkode: d2e72...2e2 Man får jo ikke dra fra flyplassen før flyet er i lufta, så kanselleringer rammer ikke barn som flyr alene hardere enn andre. Med mindre det er mellomlanding da, men det er heller ikke lov hos Norwegian. Anonymkode: 3e8e2...e75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå