Gå til innhold

svimmel og kvalm under trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent i snart et år, de første mnd har egt gått helt greit. Men nå i de siste mnd har jeg begynt og bli kalm og svimmel under trening. Jeg trener både kondis og styrke. Jeg pleier og holde ut i 2 timer, men nå klarer jeg bare 30-60 min. 

Jeg drikker smoothie blanda med pre-workout før jeg drar på trening.

Spiser akkurat som jeg skal 3-4 måltider hverdag.

Hva kan være grunnen??

Anonymkode: 9c4e4...5cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smoothie før trening hadde ikke jeg klart. Hadde også blitt svimmel og kvalm av det. Prøv med en ekte måltid mat. 

Anonymkode: d784a...444

• Liker 2
Skrevet

Pre-workout, hva er det? Når startet du med det, og når begynte ubehaget? Har du gjort noen andre endringer samtidig med enten ubehaget eller preworkouten?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du vært nybegynner så hadde jeg ikke bekymret meg, men når ytelsesevnen din har gått ned så mye og du er svimmel og kvalm så er det noe du bør ta opp med lege.

Anonymkode: 2bc2c...fe2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært nybegynner så hadde jeg ikke bekymret meg, men når ytelsesevnen din har gått ned så mye og du er svimmel og kvalm så er det noe du bør ta opp med lege.

Anonymkode: 2bc2c...fe2

Nei, det kan enkelt og greit være underrestituering som er grunnen. Det er mest sannsynlig. Da er det eneste som hjelper å roe ned treninga i en periode. 

Anonymkode: 7f875...380

AnonymBruker
Skrevet

Mangler en del informasjon i tråden din, du skriver at du spiser 3-4 måltider per dag, men ikke hvor mye du spiser eller hvor ofte du trener eller om du har gått ned i vekt f.eks. 

Ellers kan det også være andre ting som gjør deg slapp, f.eks bruker en mer jern når en trener og en del andre næringsstoffer så en tur til fastlegen og oppfølging der med blodprøver etc er nok en god idé.

Anonymkode: 1e922...4f6

Gjest Froning
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent i snart et år, de første mnd har egt gått helt greit. Men nå i de siste mnd har jeg begynt og bli kalm og svimmel under trening. Jeg trener både kondis og styrke. Jeg pleier og holde ut i 2 timer, men nå klarer jeg bare 30-60 min. 

Jeg drikker smoothie blanda med pre-workout før jeg drar på trening.

Spiser akkurat som jeg skal 3-4 måltider hverdag.

Hva kan være grunnen??

Anonymkode: 9c4e4...5cf

Drikker du nok vann?

Ta deg en ukes treningspause☺ Det er både sunt for kropp og sjel.

Drikker du mye kaffe til vanlig kan det være mulig du får litt overdose av koffein på preworkouten.. Som jeg ikke ser noen i hensikt å ta uansett 

Endret av Froning
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være du spiser for lite før du trener, og får lavt blodsukker. Spis ordentlig mat i stedet for smoothie. 

Og det kan være du reagerer på preworkouten. De inneholder som regel mye koffein, som kan gjøre deg dårlig. Det er for normale folk helt unødvendig å ta preworkout. 

Anonymkode: 3312b...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Preworkout er jo bare en legalisering for å drikke "brus" og har jo ingen spesiell effekt for trening. Det går fint med litt kaffe om du føler du trenger et lite kick. Skikkelig mat må til. 

Preworkout er bare et salgsjippo. Men har man god råd, så kjør på. Men det er penger rett ut av vindu. 

Anonymkode: d784a...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...