ajarRun Skrevet 4. juli 2017 #41 Del Skrevet 4. juli 2017 Når Willow Smith ble spurt om hva hun leste så svarte hun at hun ikke likte noen av bøkene som var skrevet, så hun skrev sine egne og så leste hun dem selv. Kanskje en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 4. juli 2017 #42 Del Skrevet 4. juli 2017 10 minutter siden, amativeReflection skrev: Når Willow Smith ble spurt om hva hun leste så svarte hun at hun ikke likte noen av bøkene som var skrevet, så hun skrev sine egne og så leste hun dem selv. Kanskje en ide? Jeg har forfattere i familien både på mor- og farssiden og har skrevet noen småting som har fått god respons, så det var faktisk ikke et dumt forslag Problemet er selvsagt at det er bortimot umulig å finne tid til sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #43 Del Skrevet 5. juli 2017 På 4.7.2017 den 21.40, JackIost skrev: Takk for gode tips Noen bøker jeg har lest de siste årene som jeg likte: -Nineteen eighty four (Orwell) -You are not so smart (McRaney) -Om mus og menn (Steinbeck) -Gorgias (Platon) Har ikke lest noe annet av disse, så det er kanskje en vei å gå Da skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å vurdere slapp populærlitteratur. Det er jo ikke der gleden ligger for deg! Jeg kunne i prinsippet anbefalt deg masse god litteratur, men det kan hende du bare må bli litt kjent med deg selv på egen hånd først. Anonymkode: 115ce...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 6. juli 2017 #44 Del Skrevet 6. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å vurdere slapp populærlitteratur. Det er jo ikke der gleden ligger for deg! Jeg kunne i prinsippet anbefalt deg masse god litteratur, men det kan hende du bare må bli litt kjent med deg selv på egen hånd først. Anonymkode: 115ce...bf9 Jeg har da også likt såkalt "populærkultur". Koste meg f.eks med alle Knausgård sine 6 Min kamp-bind Av krim likte jeg Sherlock Holmes samt Agatha Christies skriverier. Krim av nyere dato sliter jeg litt mer med, den jeg likte best var faktisk Menn som hater kvinner, selv om resten av trilogien ble litt "over the top", samt litt i overkant venstrevridd rent politisk. Tar gjerne imot en anbefaling eller to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 6. juli 2017 #45 Del Skrevet 6. juli 2017 Jeg liker veldig godt Lars Kepler sin serie om Joona Linna. Veldig spennende, enkelt, men godt skrevet. Handlingen utspiller seg i Sverige så relativt close to home også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 6. juli 2017 #46 Del Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Wenda skrev: Jeg liker veldig godt Lars Kepler sin serie om Joona Linna. Veldig spennende, enkelt, men godt skrevet. Handlingen utspiller seg i Sverige så relativt close to home også Første boken heter Hypnotisøren forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 6. juli 2017 #47 Del Skrevet 6. juli 2017 10 timer siden, Wenda skrev: Jeg liker veldig godt Lars Kepler sin serie om Joona Linna. Veldig spennende, enkelt, men godt skrevet. Handlingen utspiller seg i Sverige så relativt close to home også 10 timer siden, Wenda skrev: Første boken heter Hypnotisøren forresten Jeg leseren halvparten av Hypnotisøren for noen år siden. Veldig usammenhengende og kjedelig, så jeg gav opp. Men kanskje jeg skulle finne den fram igjen? Kanskje det blir veldig magisk i siste halvdel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #48 Del Skrevet 6. juli 2017 Sjekk ut John Ajvide Lindqvist sine bøker http://johnajvide.com/bocker/ Anonymkode: de8b7...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #49 Del Skrevet 6. juli 2017 Tom Rob Smith: Barn 44. Minette Walters: Olive tok en øks. Eystein Hanssen: De ingen savner. Anonymkode: 1327f...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 6. juli 2017 #50 Del Skrevet 6. juli 2017 28 minutter siden, JackIost skrev: Jeg leseren halvparten av Hypnotisøren for noen år siden. Veldig usammenhengende og kjedelig, så jeg gav opp. Men kanskje jeg skulle finne den fram igjen? Kanskje det blir veldig magisk i siste halvdel? Syns bøkene er veldig bra, men det er jo litt smak og behag også. Jeg liker ikke mange bøker som visstnok skal være veldig bra iflg mange andre Har du sjekket ut noen av bøkene/seriene til Karin Slaughter? Val McDermid sine bøker om Tony Hill er også veldig bra. Jeg klarte ikke legge fra meg de bøkene og ble veldig engasjert (som min samboer syns var meget morsomt når jeg lagde lyder og hoppet til etterhvert som ting ble avslørt og vendinger som ble tatt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #51 Del Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 9.39, JackIost skrev: Jeg har da også likt såkalt "populærkultur". Koste meg f.eks med alle Knausgård sine 6 Min kamp-bind Av krim likte jeg Sherlock Holmes samt Agatha Christies skriverier. Krim av nyere dato sliter jeg litt mer med, den jeg likte best var faktisk Menn som hater kvinner, selv om resten av trilogien ble litt "over the top", samt litt i overkant venstrevridd rent politisk. Tar gjerne imot en anbefaling eller to Jeg vet ikke om du likte Gorgias mest som filosofi eller litteratur, men jeg kan uansett anbefale særlig Faidros og Symposion som en myk og morsom fortsettelse av Platon. Og Apologien. Hvis antikkens Hellas skulle friste mer, og du ikke har noe imot å lese drama, kan du kanskje også ha glede av en tragedie eller to? Det klassiske stedet å starte er Sofokles’ Kong Ødipus, og ikke helt uten grunn. Jeg har ikke lest You are not so smart selv, men det kan hende det kan passe å fortsette med litt av Steven Pinker eller Carl Sagan (The demon-haunted world)? Jeg syntes Cordelia Fines A mind of its own var artig i sin tid, men den bør leses med kritisk blikk. Kan hende begynner den å bli litt gammel nå, men det spørs hvor oppdatert du har trang til å være, hehe. En litt eldre klassiker som gjerne må få lov til å være litt eldre, er Oliver Sacks' The man who mistook his wife for a hat. Aldous Huxleys Brave new world kan være en fin fortsettelse etter 1984. Det er veldig lenge siden jeg leste begge disse, men de nevnes ofte i samme åndedrag. Steinbeck kjenner jeg ikke i det hele tatt, men det er sikkert lett å finne anbefalinger basert på den boken du nevnte, siden den er så populær. Av romanene jeg selv har lest så langt i år, er nok Gogols Døde sjeler favoritten. Årets lyrikk er så langt Alice Oswalds Memorial, mens mest fornøyelige faktabok/sakprosa er litt smal og unødvendig å nevne. Det er veldig vanskelig å anbefale bøker kjenner jeg, men men. Det er bare å gå på skattejakt! Anonymkode: 115ce...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 8. juli 2017 #52 Del Skrevet 8. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om du likte Gorgias mest som filosofi eller litteratur, men jeg kan uansett anbefale særlig Faidros og Symposion som en myk og morsom fortsettelse av Platon. Og Apologien. Hvis antikkens Hellas skulle friste mer, og du ikke har noe imot å lese drama, kan du kanskje også ha glede av en tragedie eller to? Det klassiske stedet å starte er Sofokles’ Kong Ødipus, og ikke helt uten grunn. Jeg har ikke lest You are not so smart selv, men det kan hende det kan passe å fortsette med litt av Steven Pinker eller Carl Sagan (The demon-haunted world)? Jeg syntes Cordelia Fines A mind of its own var artig i sin tid, men den bør leses med kritisk blikk. Kan hende begynner den å bli litt gammel nå, men det spørs hvor oppdatert du har trang til å være, hehe. En litt eldre klassiker som gjerne må få lov til å være litt eldre, er Oliver Sacks' The man who mistook his wife for a hat. Aldous Huxleys Brave new world kan være en fin fortsettelse etter 1984. Det er veldig lenge siden jeg leste begge disse, men de nevnes ofte i samme åndedrag. Steinbeck kjenner jeg ikke i det hele tatt, men det er sikkert lett å finne anbefalinger basert på den boken du nevnte, siden den er så populær. Av romanene jeg selv har lest så langt i år, er nok Gogols Døde sjeler favoritten. Årets lyrikk er så langt Alice Oswalds Memorial, mens mest fornøyelige faktabok/sakprosa er litt smal og unødvendig å nevne. Det er veldig vanskelig å anbefale bøker kjenner jeg, men men. Det er bare å gå på skattejakt! Anonymkode: 115ce...bf9 Takk for et godt og utfyllende innlegg Det er selvsagt vanskelig å vite hva andre kan like, men jeg tror noe litt smalere en bokkjenner setter veldig pris på kan passe bedre for meg enn noe "alle" leser, selv om det selvsagt kan være unntak i begge retninger Gorgias var litt tilfeldig, åpnet en bok i bokhylle på en hytte, og ble sittende og lese. Meget interessant, og høyaktuelt også i dag, spesielt innen politikken hvor softisme/talekunst vs. faktisk politikk, hvor førstnevnte er det som i hovedsak den avgjørende for valgresultat osv., men hvor det strengt tatt er det sistnevnte som faktisk er viktig. Ødipus har jeg jo hørt om, er kanskje det mest aktuelle å sjekk ut fra antikken Hørt om a brave new world også, høres ut som et godt forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå