Gå til innhold

uføretrygd

Maya22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det kommer nok helt ann på hvor plaget du er. Fibromyalgi gir vel utslag både på fysisk og psykisk helse, men hvorvidt fibromyalgi som diagnose gir rett til uføretrygd er jeg usikker på. Dersom fibromyalgien f.eks fører til kronisk depresjon har du nok krav på uføretrygd pga sistnevnte sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, fibromyalgi kan gi deg uføretrygd.

Men det er da vel ikke noen automatikk i det? Det er mange grader av dette, noen er nesten ikk eplaget, andre er svært plaget og kan ikke jobbe i det hele tatt.

Arbeidsevnen blir vel vurdert også opp mot hva slags yrke du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

M

en det er da vel ikke noen automatikk i det? Det er mange grader av dette, noen er nesten ikk eplaget, andre er svært plaget og kan ikke jobbe i det hele tatt.

Arbeidsevnen blir vel vurdert også opp mot hva slags yrke du har?

Jeg vet veldig lite om det, men jeg kjenner ei som er uføretrygdet pga hun har fibromyalgi. Derfor vet jeg at fibromyalgi kan gi uføretrygd. Det er sikkert ikke alle som kan få det, grunnet som du sie graden av sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan nok gi rett til uføretrygd skulle jeg tro, hvis du er hardt angrepet - eller delvis uføretrygd... Som sagt i tidligere innlegg her, kommer det nok an på i hvilken grad du har det.

Ta det opp med lege/trygdekontor - så får du nok et mer korrekt svar.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...