Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe nytt minnekort til kameraet mitt og lurer på om det er noen kvalitets forskjell på de ulike kortene? Ser det er stor prisforskjell på kort fra ulike produsenter?

Noen anbefalinger eller tips om hva jeg bør styre unna?

Holder det forresten med 128 MB tror dere?

Skal ha SD kort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=114690&cks=PRL

Dette tror jeg ikke er så ille. 256 MB til 219 kroner. Porto på en god del kommer i tillegg, men det går sikkert an å finne det andre plasser. TwinMos har jeg aldri hørt noe spesielt negativt om heller.

for meg høres 128 MB litt lite ut. Jeg har 256, og på beste kvalitet på kameraet mitt er det plass til 2-300 bilder da.

Jeg tror ikke det er så stor forskjell i kvalitet på kortene, sånn egentlig. Men ikke kjøp i fotobutikk, for de har stort sett veldig stive priser på slikt.

Skrevet

Takk!

Frakt på 39 kr var ikke så ille, men med tanke på hvor mye kortet veier er det jo en liten overprising kanskje? :roll:

Skrevet

Finnes minimumssatser, tror jeg. Det kan ikke sendes som vanlig brevpost, og da blir det fort noen kroner, dessverre.

Skrevet

Hei!

Det er kvalitetsforskjell og andre forskjeller så som hastighet på disse kortene.

Har hørt at man KAN miste bilder som ligger på disse kortene (har ikke opplevd det selv), og da anbefaler man ofte bedre kvalitetskort for å unngå dette. En annen ting er at de beste kortene lagrer mye raskere enn de billige, slik at kameraet ikke så lett blir fullt i bufferminnet.

Tror TwinMOS tilhører den billigere halvdel (uten at det er noe negativt i det). Bruker selv mye Sandisk og er bra fornøyd.

Tror også forsåvidt man som amatørbruker ikke har det helt store behovet for superkjappe og garantert stabile kort.

Skrevet

Det blir ikke mer enn 39kr porto på denne hos Komplett. Kjøper du slike småting kan de sendes som brevpakke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...