AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Jeg har takket ja til et tilbudet. Stillingen er spennede og har god karrieremessig utvikling. Lønnsnivå er veldig høyt, og det er en fast og sikker jobb. Ulempe foreløpig er bare at det er litt kjøreavstand mellom mitt hjemsted og arbeidsplass. Det tar minst 70 minutter å kjøre. Jeg har allerede takket ja til til tilbudet. Men nå dukker det opp en annen stilling hvor arbeidsstedet ligger i nærheten av hjemmet mitt. Men årslønn er 200,000 mindre enn det første nevnte, og det er en midlertidig stilling med mulighet for forlengelse eller fast ansettelse. Begge arbeidersgivere er veldig bra, kan jeg godt si. Økonomisk sett er de to stillingene nesten sammen om jeg tenker på at det koster mye å kjøre såpass langt hverdag. Kunne noen gi noe råd og forslag. På forhånd tusen hjertelig takk. Anonymkode: 19638...375
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Jeg ville aldri takket ja til en jobb med så lang reisevei med bil. Men det var jo MYE mindre lønn i den andre jobben, samt at den kun var midlertidig. Det kan sette deg i ganske dårlig lys om du sier opp den jobben du har takket ja til allerede. Det bør du gjøre så raskt som mulig, for å gjøre ulempen mindre for arbeidsgiver. Jo raskere de får beskjed, jo lettere for dem å få fatt i en av de andre kandidatene fra søkerrunden. Jeg ville nok ikke tatt den andre jobben. Pga lønn, og at det ikke er fast stilling. Da ville jeg heller tatt den jobben du allerede har takket ja til, og heller sett etter noe nytt etter et par års tid om reiseveien plager deg. Anonymkode: 965f7...e31 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Med så lang reisevei, så hadde jeg ikke tatt jobben med mindre jeg samtidig var innstilt på å flytte etter hvert. Anonymkode: 66649...301
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med så lang reisevei, så hadde jeg ikke tatt jobben med mindre jeg samtidig var innstilt på å flytte etter hvert. Anonymkode: 66649...301 Jeg har tenkt å flytte etter hvert, men overgangsperioden kan være veldig tøff og utfordrende. Ønsker å leie en hybel i nærheten, slik jeg kan bo to eller tre dag pr uke. Men husleie er jo så høyt, dette har jeg ikkje trodd før jeg begynte å lete etter ledige hybel eller leilighet. Blir litt stresset nå. Vet ikke om det er lurt å spørre arbeidsgiveren om de kan gi meg noen overgangsstøtte, for eksampel å refundere husleie i første 12 måneder. Jeg har ikke forhandlet noe med dem, siden arbeidsvikål/årslønn er så høyt allerede Anonymkode: 19638...375
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Med 200 000 ekstra i årslønn så må det være mulig å leie en enkel hybel? Anonymkode: 7c7cd...9ed 1
Kattugla Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 Hvaslags jobb er det? Er det mulighet for å avtale hjemmekontor et par dager i uken? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #7 Skrevet 26. juni 2017 7 minutter siden, Kattugla skrev: Hvaslags jobb er det? Er det mulighet for å avtale hjemmekontor et par dager i uken? Det har jeg. Jeg har minst en dags hjemmekontor pr uke. Anonymkode: 19638...375
Kattugla Skrevet 26. juni 2017 #8 Skrevet 26. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har jeg. Jeg har minst en dags hjemmekontor pr uke. Anonymkode: 19638...375 Min søster hadde en slik jobb, med tilstedeværelse på jobben 2-3 dager og hjemmekontor resten av uken. De hadde et disponibelt rom hvor hun kunne overnatte når hun var på jobben, kan denne bedriften tenkes å ha noe slikt? Evt trenger en liten hybel ikke å koste så mye og kanskje får du tilbake på skatten? Du får sikkert også skattefradrag på selve pendlingen?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å flytte etter hvert, men overgangsperioden kan være veldig tøff og utfordrende. Ønsker å leie en hybel i nærheten, slik jeg kan bo to eller tre dag pr uke. Men husleie er jo så høyt, dette har jeg ikkje trodd før jeg begynte å lete etter ledige hybel eller leilighet. Blir litt stresset nå. Vet ikke om det er lurt å spørre arbeidsgiveren om de kan gi meg noen overgangsstøtte, for eksampel å refundere husleie i første 12 måneder. Jeg har ikke forhandlet noe med dem, siden arbeidsvikål/årslønn er så høyt allerede Anonymkode: 19638...375 Arbeidsgiver refundere husleie? Tror du er helt tullerusk, jeg! Spør du om det, trekker de kanskje hele tilbudet. Det hadde jeg gjort. Enten flytter du og tar den bedre betalt jobben, eller så blir du boende og tar den andre. Anonymkode: 17382...d79
Horten Market Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver refundere husleie? Tror du er helt tullerusk, jeg! Spør du om det, trekker de kanskje hele tilbudet. Det hadde jeg gjort. For politikerne på Stortinget er det i alle fall en selvfølge at arbeidsgiver dekker en standsmessig leilighet. I tillegg gratis hjemreiser på første klasse i helgene. Subsidiert mat og en lang liste med andre frynsegoder kommer også godt med. TS må nøye seg med å trekke fra pendlerreiser og hybel på skatten.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #11 Skrevet 27. juni 2017 14 timer siden, Horten Market skrev: For politikerne på Stortinget er det i alle fall en selvfølge at arbeidsgiver dekker en standsmessig leilighet. I tillegg gratis hjemreiser på første klasse i helgene. Subsidiert mat og en lang liste med andre frynsegoder kommer også godt med. TS må nøye seg med å trekke fra pendlerreiser og hybel på skatten. Jeg er ikke politikker, men skal jobbe med lignende arbeidsoggaver som de politikkerne driver med. Det var ihvertfall dumt at jeg ikke har forhandlet noe som helst med arbeidsgiveren med forutsetningen om toppsjefen allerede er veldig ivrig i å ha meg på lag. Anonymkode: 19638...375
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #12 Skrevet 27. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har takket ja til et tilbudet. Stillingen er spennede og har god karrieremessig utvikling. Lønnsnivå er veldig høyt, og det er en fast og sikker jobb. Ulempe foreløpig er bare at det er litt kjøreavstand mellom mitt hjemsted og arbeidsplass. Det tar minst 70 minutter å kjøre. Jeg har allerede takket ja til til tilbudet. Men nå dukker det opp en annen stilling hvor arbeidsstedet ligger i nærheten av hjemmet mitt. Men årslønn er 200,000 mindre enn det første nevnte, og det er en midlertidig stilling med mulighet for forlengelse eller fast ansettelse. Begge arbeidersgivere er veldig bra, kan jeg godt si. Økonomisk sett er de to stillingene nesten sammen om jeg tenker på at det koster mye å kjøre såpass langt hverdag. Kunne noen gi noe råd og forslag. På forhånd tusen hjertelig takk. Anonymkode: 19638...375 Noen ganger tenker jeg at jeg kanskje er for grådig siden arbeidsvikål allerede er såpass høyt? Det er menneskers smerte. Vi ønsker å ha mer og mer. Anonymkode: 19638...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå