Simbyxor Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Det er faktisk ikke de som har språkfeil som er problemet, nei, heller de som påpeker det, som ikke evner å se forbi det og som faktisk ikke forstår hva hovedinnleggeren vil frem til, til tross for at "alle andre" forstår det. Det er jo ikke vanskelig å se at mange slike, som "bare må" påpeke skrivefeil hos andre, lider av OCD. For den som ikke vet hva det er så er det et annet ord for tvangstanker (og/eller tvangshandlinger). Det som skjer er at de "bare må" rette opp i feilen, de klarer rett og slett ikke å se forbi feilen. Trosser de tvangen, kommer angsten, og det vil de helst unngå - dermed må de poste en kommentar og "rette opp i feilen". Man ser ofte (tilnærmet alltid) i slike tråder der sånne personer dukker opp, at de er ekstremt aggressive. "DET HETER IKKE "SETT INN"!" Mest sannsynlig på grunn av angsten, veldig mange blir aggressive samtidig som de opplever angst. Det er en forsvarsmekanisme, ofte ubevisst... Andre ønsker kanskje bare å benytte anledningen til å hevde seg selv litt, fordi de sitter med et så ødelagt selvbilde at de gjør hva som helst for en liten selvhevdelse. Og da går det utover andre, selvfølgelig. Noen andre der igjen henger seg bare på. Det gjelder jo andre tråder, uten å nevne brukernavn, så har jeg lagt merke til at det er endel sauer her inne som bruker "copy/paste"-funksjonen, og kopierer eldre (helst populære) svar i tråden, fremfor å lese, bruke hjernen, og konstruere egne svar. Men kan dere ikke bare slutte med det, a? Ok, Bjarne skrev: "Jeg slitter med svigermor". Alle vet at han mener "sliter". "Kunskap" - vi skjønner det. Du mener "kunnskap". "Tunnell" - ja, vi vet du mener "tunnel". Ikke noe problem. Det er et eget språkforum her inne. Benytt dere av det! Og lider du av OCD, så er det hjelp å få Men ikke la det gå utover uskyldige debattanter på Internett. 1
JimmyOlsen Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Enig der, jeg synes språknazister er mer irriterende enn å lese en og annen skriveleif, det er fort gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå