AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 For 2 år siden mistet jeg veldig mye hår pga psykisk stress og legemidler. I år har jeg begynt med vitaminer og sunn mat og juice og være mye ute i sola, fordi det kom aldri tilbake så lenge jeg røykte sigaretter og drakk alkohol nei. I tillegg bruker jeg reinere shampo produkter og vasker det mye oftere enn før i kaldt vann. For å stimulere hodebunnen og motvirke sopp i hodebunnen. Frisøren sa at jeg kunne forvente at det tar 12-24 mnd å gro det ut....og leger sier man bør være ved sjøen og bade i sjøen etc i tillegg. Noen andre som har mistet håret og fått det raskt tilbake igjen? Anonymkode: da9d1...297
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Hei ts, jeg mistet masse av håret mitt da jeg hadde ekstrem jernmangel. Det var en forferdelig opplevelse, da håret mitt er en stor del av meg, og legen min sa at "jamen du har jo så mye og tjukt hår likevel...mye mer enn hår flest...". Han ga meg ingen tips, sånn bortsett fra jerntilskudd, men jeg begynte å søke råd på nettet selv. Det var grusomt å dusje, og føle/kjenne at det lange , vakre håret mitt begynte å falle av....ja halvparten og over det bare datt av! Min erfaring er at det beste er kosthold. Spis sunt og næringsrikt. Ikke røyk, og ikke drikk fro mye, et glass vin elle øl skader nok ikke, men mye alkoholinntak er jo ikke bra for helsa generelt. Ta omega 3 regelmessig. Jeg tok og tar fortsatt spirulina, er utrolig næringsrikt, fåes på helsekost, liker det bedre enn syntetiske vitaminer. Det er so naturens multivitamin, men det er mat ( som brokkoli ). Nå begynner jeg å få håret mitt tilbake for fullt, har vel tatt meg snart 3 år. Jeg har laaangt hår, snart ned il midjen. Men mye skjedde etter ett - et halvt år, så vær tålmodig, du vil snart merke forskjell hvis du følger mine råd. Og ikke ta legemidler hvis du ikke må. I sommer skal jeg stusse siste rest av forskjellen på lengdene som oppstod pga alt hpret jeg mistet , så nå vil jeg ha lik lengde på hele håret, og det føles fantastisk. Det er tjukt, mykt, samme konsistens som for mange år tilbake, naturlig fall/krøller, ikke stålull-konsistens som det var da jeg hadde jernmangel...Håret mitt er endelig tilbake! Et hår jeg har fått mange komplimenter for og som jeg håper å kunne ha sånn resten av livet mitt;) Anonymkode: 86513...f0f 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Møllers Dobbel (omega 3) ga kjempegode resultater for mitt hår! Har hatt mye større vekst og synes generelt håret ser sunnere og tjukkere ut. Så jeg backer dette med daglig omega 3 tilskudd Anonymkode: fcf04...15e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 Visste det!!! Jern!!!! Jeg skal på hestekur om en uke...gleder meg til mitt kommer tilbake. Anonymkode: da9d1...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå