Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne, og jeg er glad i henne og vet at hun sliter litt. Det gjør jeg og til tider, for å være rett frem. Men likevel føler jeg at jeg må "gi henne opp" som venn. Alt jeg gjør og sier skal krangles og kveruleres på, og jeg tar feil i alt. Noen ganger får jeg rett og slett angstanfall av henne, eller rettere sagt, måten hun kommuniserer på. Dette skjer uansett om det er på facebook eller i vikkeligheten. Jeg orker ikke konfrontasjon med henne da hun er veldig aggressiv når man diskuterer noe. 

Vi har samme vennegjeng, og jeg har sett henne drive vekk flere før, noen har jeg kontakt med enda, men resten av vennegjengen har ikke det. Det er et par jenter til, men flest gutter, av oss, og de tar veldig lett hennes parti. Jeg orker ikke mer av henne,men jeg vil ikke miste alle vennene mine, da jeg har veldig vanskelig for å få venner. Er det noen som har noen lure ideer?

Anonymkode: c2102...5bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

-hvordan er det når du ikke diskuterer med henne da ? 

Anonymkode: 94733...f91

AnonymBruker
Skrevet

Det tar to for å diskutere. Ganske enkelt trekk deg selv tilbake. Det er vanskelig å diskutere med folk som ikke er villige.  

Anonymkode: a4004...2aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta opp med henne at du ikke liker reaksjonene hennes? At det må gå an å ha det hyggelig sammen uten å kverulere og krangle? Det er ganske dårlig gjort å fryse ut en i en vennegjeng... Om det er naturlig at dere melder hverandre om dere skal ut for eksempel, og hun opplever at du aldri sender hun melding lenger men bare de andre....
Mye som kan løses med litt kommunikasjon og konfrontering :)

Anonymkode: 3d0e5...97f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

-hvordan er det når du ikke diskuterer med henne da ? 

Jeg prøver å unngå alle diskusjoner med henne. Men uansett om jeg deler et bilde, musikkvideo, eller oppdaterer en status skal hun krangle på det jeg poster. Jeg postet en video av søte katter og det var visstnok også feil, fordi de var av en rase som ikke burde blandes - som om jeg hadde noe med det å gjøre? Det er  sånne ting. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å unngå alle diskusjoner med henne. Men uansett om jeg deler et bilde, musikkvideo, eller oppdaterer en status skal hun krangle på det jeg poster. Jeg postet en video av søte katter og det var visstnok også feil, fordi de var av en rase som ikke burde blandes - som om jeg hadde noe med det å gjøre? Det er  sånne ting. 

Skjønner det kan bli mye om det er sånn ALLTID. Jeg ville tatt opp med hun at du syntes det blir litt mye. At du respekterer at hun syntes det, men at du ikke vil diskutere så mye fordi det sliter deg ut og ødelegger stemningen...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner det kan bli mye om det er sånn ALLTID. Jeg ville tatt opp med hun at du syntes det blir litt mye. At du respekterer at hun syntes det, men at du ikke vil diskutere så mye fordi det sliter deg ut og ødelegger stemningen...

. Jeg hadde heller ordnet på innstillingene på fb fra nå, slik at hun ikke ser hva du poster.

Ikk konfornter henne,men unngå henne,men du må nok "tåle" at hun er med på sosiale ting med venner, unngå de med få personer og ikke snakk med henne på fester ol. Denne dama der kommer det ikke noe ut av å snakke med. Og hun kommer til svartmale deg til hele vennegjengen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du unngå henne for slike små bagateller? Ja hun overreagerer men det gjør du også. Må være ganske slitsomt å være kvinne. Så skjør og masse dramatikk og styr for små bagateller

Anonymkode: 8dbd5...8b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 minutter siden, ildprinsen skrev:

. Jeg hadde heller ordnet på innstillingene på fb fra nå, slik at hun ikke ser hva du poster.

Ikk konfornter henne,men unngå henne,men du må nok "tåle" at hun er med på sosiale ting med venner, unngå de med få personer og ikke snakk med henne på fester ol. Denne dama der kommer det ikke noe ut av å snakke med. Og hun kommer til svartmale deg til hele vennegjengen.

Det var en god ide! Bare jeg får ned LITT av intensiteten hennes så klarer jeg det kanskje en stund til uten å si noe.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du unngå henne for slike små bagateller? Ja hun overreagerer men det gjør du også. Må være ganske slitsomt å være kvinne. Så skjør og masse dramatikk og styr for små bagateller

Anonymkode: 8dbd5...8b5

Klar over at det er små bagateller hver for seg , men når det er små bagateller hele tida og hver gang man sier noe så blir man lei. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne, og jeg er glad i henne og vet at hun sliter litt. Det gjør jeg og til tider, for å være rett frem. Men likevel føler jeg at jeg må "gi henne opp" som venn. Alt jeg gjør og sier skal krangles og kveruleres på, og jeg tar feil i alt. Noen ganger får jeg rett og slett angstanfall av henne, eller rettere sagt, måten hun kommuniserer på. Dette skjer uansett om det er på facebook eller i vikkeligheten. Jeg orker ikke konfrontasjon med henne da hun er veldig aggressiv når man diskuterer noe. 

Vi har samme vennegjeng, og jeg har sett henne drive vekk flere før, noen har jeg kontakt med enda, men resten av vennegjengen har ikke det. Det er et par jenter til, men flest gutter, av oss, og de tar veldig lett hennes parti. Jeg orker ikke mer av henne,men jeg vil ikke miste alle vennene mine, da jeg har veldig vanskelig for å få venner. Er det noen som har noen lure ideer?

Da er det ikke gode venner i allefall. Du sitter jo bare og slenger dritt om vennene dine du. :hakeslepp: 

Anonymkode: c34e7...bf5

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus christ, noe så slitsomt. Du bør hvertfall begrense publikumet ditt slik at hun ikke ser disse oppdateringene, slik som en annen foreslår. Ellers ville jeg ikke ha pratet med henne mer enn nødvendig. Det er ikke pent å ignorere mennesker, så å smile og å svare når hun snakker til deg bør du gjøre, men du kan bytte samtaleemne når det begynner å bli litt hett for seg og inkludere de andre i samtalen. Da blir det ikke en diskusjon mellom dere to lenger. Jeg tipper at du ikke er med henne alene? 

Anonymkode: 50cf0...f17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jesus christ, noe så slitsomt. Du bør hvertfall begrense publikumet ditt slik at hun ikke ser disse oppdateringene, slik som en annen foreslår. Ellers ville jeg ikke ha pratet med henne mer enn nødvendig. Det er ikke pent å ignorere mennesker, så å smile og å svare når hun snakker til deg bør du gjøre, men du kan bytte samtaleemne når det begynner å bli litt hett for seg og inkludere de andre i samtalen. Da blir det ikke en diskusjon mellom dere to lenger. Jeg tipper at du ikke er med henne alene? 

Anonymkode: 50cf0...f17

Nei, har sluttet å henge med henne alene for en stund siden. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke gode venner i allefall. Du sitter jo bare og slenger dritt om vennene dine du. :hakeslepp: 

Anonymkode: c34e7...bf5

Er det virkelig dritt? Ja,så får det være det. Jeg orker ikke mer av henne, men jeg vil ikke være ensom heller.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må akseptere at sånn er hun bare, og hun har sikkert sine grunner til å reagere som hun gjør. Kansje hun er en smart dame med meninger om mye, men ikke helt vet om det er greit å dele meninger og rettelser overalt.

Om hun liker drama og krangling så sier det mye om henne. Slike folk har det gjerne ikke så greit, og bærer mye irritasjon inne i seg. Kansje er det andre ting som gjør at hun også ikke har det så bra.

Om hun gjør deg engstelig og stresset, ta litt avstand. Se om du kan treffe noen nye folk. Det er mange flotte folk ute i verden, og du MÅ ikke henge med de samme gamle bare fordi det er kjent og trygt.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Bare en oppdatering.
Satte henne på en liste hvor hun ikke fikk se mine poster på facebook. Dette har hun tydeligvis fått med seg - jeg har ikke satt våre felles venner på samme liste, så jeg antar det er slik hun har funnet det ut - at de har snakket om meg/mine poster eller noe sånt.

Kort fortalt endte det med at hun kjefta meg huden full i over en time, hvor jeg prøvde å forklare at når hun hakker på meg konstant gir det meg angstanfall og jeg orker ikke det. Jeg var grusom og fæl og hun har slettet og blokkert meg, og jeg regner med at våre felles følger etter. Jeg føler meg skikkelig dritt, men samtidig lettet. Hvis hun er så sint at hun har blokkert meg, så slipper jeg i det minste det stadige maset om alt jeg gjør feil.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...