Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Snuppi skrev:

Din påstand var NAV bare gir ut penger til folk som ikke har jobb. Folketrygden gir ikke ytelser ene og alene til mennesker uten arbeid slik som du hevdet. 

Det har jeg ikke påstått :)

Jeg har derimot sagt at det i _hovedsak_ er det NAV gjør, og lenket så til en artikkel som forteller at diverse trygdeutbetalinger står for det aller meste av tiden til NAV-ansatte :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)
33 minutter siden, JackIost skrev:

Det har jeg ikke påstått :)

Jeg har derimot sagt at det i _hovedsak_ er det NAV gjør, og lenket så til en artikkel som forteller at diverse trygdeutbetalinger står for det aller meste av tiden til NAV-ansatte :)

Det er bare å bla tilbake og lese innleggene dine... Hvilken link har du henvist til? 

Endret av Snuppi
Gjest Snuppi
Skrevet
36 minutter siden, JackIost skrev:

Dette er helt sikkert målene, men hva hjelper det når de i mange tilfeller er så langt unna å nå dem? :)

Det er ikke det som er poenget her. Jeg viste deg hvilke tjenester NAV tilbyr befolkningen! 

Gjest Snuppi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner altså ikke forskjellen på glansbildet de framstiller på nettsiden sin og virkeligheten?

Anonymkode: ce7af...02e

Jeg informerer om NAV sine tjenester ut mot befolkningen. Det er slik NAV skal fungere. Jeg har da aldri ytret at NAV fungerer optimalt! 

Skrevet
3 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg informerer om NAV sine tjenester ut mot befolkningen. Det er slik NAV skal fungere. Jeg har da aldri ytret at NAV fungerer optimalt! 

Og det NAV i stor grad gjør er å betale ut diverse ytelser til folk, uten at de må jobbe for det :)

Det er hva hoveddelen av virksomheten går ut på, det vet da alle :)

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Snuppi skrev:

Det er ikke det som er poenget her. Jeg viste deg hvilke tjenester NAV tilbyr befolkningen! 

Og det er i hovedsak utbetaling av diverse ytelser som er de tjenestene som gis. Andre tiltak er ingen stor suksess, som f.eks NRK-artikkelen peker på :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
På ‎25‎.‎06‎.‎2017 den 22.32, AnonymBruker skrev:

I mange tilfeller har vi sett at når noe blir "belastet", så bytter man navn. Eksempler:

-Vaktmester --> vedlikeholdssjef

-Vaskehjelp --> renholdsoperatør 

-Neger --> farvet/mørkhudet/afrikaner

-Sigøynere --> romfolk

-Mongoloid --> psykisk utviklingshemmet --> Downs syndrom

-Dverg --> kortvokst

-HSD --> Tide

-Expert --> Power

-Gamlehjem --> seniorsenter/omsorgssenter

Hvor lang tid tar det før NAV skifter navn, og hva bør det hete i stedet, og hvor lenge vil det vare?

Anonymkode: 8ae75...fba

I mitt hode, er det å bytte navn på en stor organisasjon eller selskap, det samme som å være uærlig. Det blir som å sette ett nytt fjes på samme person. Du lurer kanskje mange med å tro det er en annen, men hensiktene er det samme.

Skal du bytte navn på nav, må også nav forvandles til noe annet. Evt gå tilbake til trygdekontoret. For hva er ellers poenget?

Store selskaper som har gjort mye umoralske ting, bytter ofte navn for å unngå å tape penger. Skal velferdsstaten gjøre det samme?

Endret av kikkana
Gjest Snuppi
Skrevet
Akkurat nå, JackIost skrev:

Og det NAV i stor grad gjør er å betale ut diverse ytelser til folk, uten at de må jobbe for det :)

Det er hva hoveddelen av virksomheten går ut på, det vet da alle :)

Nei, alle vet ikke hva virksomheten går ut på...

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)
10 minutter siden, JackIost skrev:

Og det er i hovedsak utbetaling av diverse ytelser som er de tjenestene som gis. Andre tiltak er ingen stor suksess, som f.eks NRK-artikkelen peker på :)

Så du skriver i en tråd med brukernavn og AB? Du vet at det ikke er lov!

Jeg kan fortelle deg hvordan velferdsstaten fungerer og hvordan den er bygget opp samt NAV sine tjenester. Noe som jeg har formidlet til deg i denne tråden. Hvordan etaten fungerer er en annen sak. Noe som jeg også har vært inne på tidligere.

Velferdsstaten og NAV kan jeg en del om da jeg underviser elever i videregående skole om oppbyggingen av velferdsstaten Norge samt NAV reformen og NAVs tjenester.

Endret av Snuppi
Skrevet
1 time siden, Snuppi skrev:

Så du skriver i en tråd med brukernavn og AB? Du vet at det ikke er lov!

Jeg kan fortelle deg hvordan velferdsstaten fungerer og hvordan den er bygget opp samt NAV sine tjenester. Noe som jeg har formidlet til deg i denne tråden. Hvordan etaten fungerer er en annen sak. Noe som jeg også har vært inne på tidligere.

Velferdsstaten og NAV kan jeg en del om da jeg underviser elever i videregående skole om oppbyggingen av velferdsstaten Norge samt NAV reformen og NAVs tjenester.

Det er vel to-tre ab'er som har uttrykt det samme som meg i denne tråden, at flere er uenige med deg betyr ikke at alle er samme person :)

Den påstanden som kom fram her, som du var uenig i og jeg enig i, er at NAV sin primære funksjon er å betale ut ca. 500 mrd i året til folk som ikke jobber for det, litt vanskelig å skjønne hvorfor du maser om at du underviser om NAV, som om det forandrer noe på hvordan NAV fungerer i praksis :)

Hvem er det egentlig du underviser om NAV til? Er det blitt en egen linje på vgs, hvordan utnytte NAV-systemet på best mulig måte? Derfor det har blitt en slik eksplosjon i unge uføre? Nei, jeg tror selvsagt ikke det er derfor :)

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet
15 minutter siden, JackIost skrev:

Det er vel to-tre ab'er som har uttrykt det samme som meg i denne tråden, at flere er uenige med deg betyr ikke at alle er samme person :)

Den påstanden som kom fram her, som du var uenig i og jeg enig i, er at NAV sin primære funksjon er å betale ut ca. 500 mrd i året til folk som ikke jobber for det, litt vanskelig å skjønne hvorfor du maser om at du underviser om NAV, som om det forandrer noe på hvordan NAV fungerer i praksis :)

Hvem er det egentlig du underviser om NAV til? Er det blitt en egen linje på vgs, hvordan utnytte NAV-systemet på best mulig måte? Derfor det har blitt en slik eksplosjon i unge uføre? Nei, jeg tror selvsagt ikke det er derfor :)

Men det er bare en AB som har linket til NRK. Da er denne personen deg. At du er uenig i velferdsstatens funksjon har da ingen betydning. Det endrer ingenting og du kan kverulere i det uendelige.. 

Hvordan i alle dager får du inntrykk av at jeg underviser elever i å utnytte trygdeordninger i Norge? 

Skrevet (endret)
17 timer siden, Snuppi skrev:

Men det er bare en AB som har linket til NRK. Da er denne personen deg. At du er uenig i velferdsstatens funksjon har da ingen betydning. Det endrer ingenting og du kan kverulere i det uendelige.. 

Hvordan i alle dager får du inntrykk av at jeg underviser elever i å utnytte trygdeordninger i Norge? 

Nå måtte jeg lese gjennom tråden, og jeg ser da ingen ab som har lenket til NRK? Derimot gjorde jeg det, i innlegg #27, litt før kl. 8 i går morges, og senere i innlegg #65 :)

Riktig nok ser jeg at en ab i etterkant har bedt deg om å lese NRK-artikkelen jeg la ut lenke til, men det har da ikke noe med meg å gjøre :)

Jeg vet ikke hvem du underviser. Kan du ikke fortelle meg? Elever på vgs som får undervisning om NAV? Har jeg ikke hørt om, fortell gjerne :)

Endret av JackIost
Skrevet
På 27.6.2017 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Leste du lenken til NRK? Der kan du lese om hvordan det virker i praksis. Mye nyttig informasjon til deg.

Anonymkode: ce7af...02e

Om du leser dette hadde det vært kjekt om du kunne fortalt denne Snuppi at du og jeg ikke er samme person. 

Ev. kan Snuppi spørre moderatorene slik at vi får dette avklart, slike beskyldninger er faktisk en uting :)

Gjest Snuppi
Skrevet
46 minutter siden, JackIost skrev:

Nå måtte jeg lese gjennom tråden, og jeg ser da ingen ab som har lenket til NRK? Derimot gjorde jeg det, i innlegg #27, litt før kl. 8 i går morges, og senere i innlegg #65 :)

Riktig nok ser jeg at en ab i etterkant har bedt deg om å lese NRK-artikkelen jeg la ut lenke til, men det har da ikke noe med meg å gjøre :)

Jeg vet ikke hvem du underviser. Kan du ikke fortelle meg? Elever på vgs som får undervisning om NAV? Har jeg ikke hørt om, fortell gjerne :)

Jeg underviser fremtidens fagarbeidere innefor helse -og sosialsektoren! Velferdsstaten og NAV er et viktig emne da disse elevene skal kunne veilede brukere om deres rettigheter. De skal kunne vite hvordan de kan finne frem relevant informasjon . 

Velferdsstaten var også et pensum i samfunnslære da jeg gikk på skolen. Rart at du ikke har lært noe om dette temaet. 

Jeg anser meg som ferdig med denne diskusjonen. Takk for debatten. 

Skrevet
12 timer siden, Snuppi skrev:

Jeg underviser fremtidens fagarbeidere innefor helse -og sosialsektoren! Velferdsstaten og NAV er et viktig emne da disse elevene skal kunne veilede brukere om deres rettigheter. De skal kunne vite hvordan de kan finne frem relevant informasjon . 

Velferdsstaten var også et pensum i samfunnslære da jeg gikk på skolen. Rart at du ikke har lært noe om dette temaet. 

Jeg anser meg som ferdig med denne diskusjonen. Takk for debatten. 

Det er helt i orden, men det undrer meg hvorfor du tror jeg ikke har lært noe om velferdsstaten, jeg tok faktisk et fordypningsfag i nyere historie på universitetet som nettopp hadde velferdstatens utvikling i Norge de ca. siste 100 år som tema. Riktig nok fikk jeg bare B, men så var jo historie bare noe jeg tok ved siden av mine egentlige studier :) 

https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/krd/vedlegg/komm/tbu/6.12.07/tore-gronlie.rtf

AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2017 den 12.44, Snuppi skrev:

Å skifte navn vil ikke ha noe positiv effekt på det dårlige ryktet til NAV. Så lenge det sitter saksbehandlere som ikke evner å gjøre jobben sin vil denne etaten ha et dårlig rykte. 

Det er mange flinke saksbehandlere i NAV. Jeg mener at det "dårlige ryktet" er ufortjent og kun verserer i ulike sirkler med urealistiske forventninger til det nederste sikkerhetsnettet i samfunnet vårt. Selvfølgelig skal det være mer attraktivt å forsørge seg selv enn å gå på NAV.

Anonymkode: de962...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er hvis de kan unngå å skifte navn for det kommer til å koste skattebetalerne milliarder av kroner å prosjektere hva det nye navnet skal være i tillegg til ny logo.

Anonymkode: 5d3d6...57a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...