AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg kjøpte noe i en butikk i går, ikke dagligvare. Det jeg kjøpte kostet 399 kr. Situasjonen var slik at det var ganske åpenbart at sannsynligheten for at jeg ville be om kvittering var veldig liten. Personen kassen bare krøllet sammen kvitteringen og kastet den. Jeg hadde ikke tenkt å be om kvittering, men reagerte litt på måten personen gjorde dette på, og at det ikke ble spurt om jeg skulle ha kvittering. Og så observerte jeg at det stod 199 kr i kassen, dvs. det var slått inn 199 i stedet for 399. Dvs. da blir det jo slik at man i følge kassen har fått inn 200 kr mindre enn man egentlig har fått inn, og det er fritt fram for personen i kassen å ta 200 kr fra kasseapparatet uten at det kan merkes så lett, før ev. varetelling eller noe, men der er det gjerne alltid noe avvik. Burde jeg gitt et hint om dette til eier av butikken? For jeg kjenner nemlig til vedkommende, men personen som jobbet i kassen den dagen vet ikke noe om det. Om man holder på slik kan det bli mye penger til slutt. Anonymkode: 12c9a...3ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Del Skrevet 25. juni 2017 Hvorfor ba du ikke om å få kvittering i etterkant? Sånn "Oi, kvitteringen trenger jeg forresten!" Da kunne du jo enkelt sett om det var feil eller ikke, og sett reaksjonen til personalet. Anonymkode: 4f487...3c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 25. juni 2017 #3 Del Skrevet 25. juni 2017 Betalte du med kontanter, eller kort? Spør altså om du vet den eksakte summen du faktisk betalte... Kanskje betalte du 199,- også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #4 Del Skrevet 25. juni 2017 I hvilke situasjon er det åpenbart at en ikke vil ha kvittering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ildprinsen Skrevet 25. juni 2017 #5 Del Skrevet 25. juni 2017 Ja, si ifra til eier, tid og dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #6 Del Skrevet 26. juni 2017 Ja, sånn du beskriver det var det sannsynligvis underslag. Anonymkode: ec26d...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #7 Del Skrevet 26. juni 2017 Det ville jeg sagt i fra om. Høres ut som den som sto i kassa har skaffet seg en kjekk ekstrainntekt. Anonymkode: b9f6e...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 26. juni 2017 #8 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg skjønte ikke dette helt. De fleste betaler jo med kort i dag, og hvis det sto 199 på kassen vil vel det være beløpet som automatisk blir trukket i betalingsterminalen også? Skulle hun ha gjort noe slikt måtte hun vel i hvertfall først ha spurt om du skulle betale med kort eller kontanter, og deretter slått inn et mindre beløp kun hvis du skulle betale med kontanter? Det er mulig jeg tar feil, for jeg har aldri jobbet med kasse, men det er i hvertfall slik jeg innbiller meg at det foregår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå