Gå til innhold

Godtesnop med mindre kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slanker meg nå men får så sykt "cravings" av og til og bare måååå ha noe godt. :sjenert:  

Da kjøper jeg ofte sjokolade og smågodt, men har dere tips til snacks og godtesnop som har litt mindre kalorier enn andre? Har hørt at troika er bedre enn andre sjokolader. Og hvis jeg skal kjøpe smågodt, hvilken biter har minst kalorier?

Anonymkode: 69954...13b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får jo kjøpt sukkerfrie, (nesten) kalorifrie drops.:arwen:

Jeg ønsker meg kalorifri sjokolade :sukk:

Anonymkode: a5a48...50f

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing

sofie777

Gjest Mayana
Skrevet

Du kan lage gele av sukkerfri saft og gelatin.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i NØYAKTIG samme situasjon, og har slanket meg en stund. 

Mine tips er (som jeg bruker hver uke selv):

- Hvis jeg vil ha noe salt tar jeg en eller to riskaker, med eller uten hummus. 
Den som heter chia og havsalt fra friggs er supergod, og 18 kcal. Ellers finner du jo snack a jacks overalt med ostesmak (38 kcal). 

- Jeg kjøper mørk skjokolade eller kokoeskjokolade som ikke har så mye sukker, eller ikke noe sukker i det hele tatt. Det gjør så jeg ikke får lyst å stappe i meg hele, som jeg vill fått lyst til hvis jeg kjøpte freia oreo eller noe slikt. Da tar jeg en bit til kaffen og er fornøyd (dette er et mirakel for meg). Melkeskjokolade er djevelen. 

- Grønnsaker med hummus som jeg lager (enten med kikerter eller bønner), metter godt og lite kcal. Kjempefort å lage. 

- Ellers liker jeg epler med litt peanøttsmør, men mål opp mengden peanøttsmør hvis du har lett for å ta mye. Hvis du har et strengt kaloribudsjett kan du bruke stangselleri i stedet for eple, men det tilfredstiller ikke min craving hvis jeg vil ha noe søtt. 

- Det aller beste tipset mitt hvis du vil ha noe søtt er: hjemmelaget frozen yoghurt/nicecream hva du vil kalle det. 
Ta frosne bringebær/mango/banan hva du vil og mix med stavmikser, putt inn litt lett yoghurt/gresk/soya/kesam og litt stevia eller det du måtte ønske. Er søtt og smaker helt fantastisk. Du kan jo kutte opp en liten mørk skjokoladebit oppi eller drysse litt kokos over/chiafrø. 

Anonymkode: 3bea0...b3a

Skrevet

-Popcorn, småsulten sine poser er på knappe 200kcal (ikke søtt, men godt) 

-smoothieis på pinne (spiser seriøst is hver dag jeg 😂)

-yoghurtis i alle varianter 

-oppskjært frukt dyppet i litt sjokolade (du begrenser inntaket av sjokolade) 

Gjest supernova_87
Skrevet

Hva med å prøve snacks som har mer fett i seg? Den er mer kaloritett med peanøtter f.eks, men du blir også raskere mett av det. Du blir ikke mett av raffinert sukker, og mye vil ha mer. Hvis du spiser litt så vil man gjerne ha mer og mer og mer. Derimot hvis du spiser godis som har mer fett enn sukker så vil du få en mer følelse av at det er nok. 

Skrevet

Tråden er igjen ryddet for avsporing. Godtesnop er nå et veletablert ord her på KG og hvem som helst har lov til å bruke det.

sofie777, mod

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...