Gå til innhold

Sliter sånn med å akseptere høyden min!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne på 1.83! Jeg føler jeg er høyere enn ALLE omtrent, og når jeg ser jevnhøye kvinner en sjelden gang i blandt så synes jeg det ser rart ut. At de er forvokst på en måte. Når jeg ser menn som er høyere synes jeg det begynner å se stort ut. Upraktisk og sånn. 

Det er slitsomt fordi noen skal alltid påpeke det, spørre hvordan det er å være så høy og hvor høy jeg er. I tillegg (til tross for at jeg er veldig tynn), må jeg bruke ganske store klær. Hadde jeg hatt samme bmi og kroppsform og vært 1.78 så hadde jeg kunnet bruke mye mer klær og fått dem på meg. Men jeg opplever ofte at de er for korte, og må da evt gå oppen str slik at det ser for stort ut på meg i stedet. Det gjelder sånn str 36,38. Men så kan jeg være akuratt for høy og for bred rundt hoftene, og 40 blir seende ut som en pose på meg. 

Jeg tenker på det å sitte i fly, bil, ligge i badekar... kan jo ikke strekke meg i badekaret. Det blir trangere for oss i fly enn en mer gjennomsnittlig person. 

Får jeg ekte kvinnelige former blir jeg ganske stor og er jeg tynn så blir jeg "for hengslete". 

Jeg tenker at jeg ikke er noe datingmateriale da menn foretrekker kvinner som er lavere.

Vi var en gjeng og diskuterte dette. Ei i gjengen spurte om høyde hadde noenå si for meg. For disse jentene fortrakk at mennene var høyere enn dem. Så sa jeg st høyden til en mann ikke hadde så mye å si. Jeg har aldri falt for en som er betydelig lavere (1.70 og slik), men om han hadde vært 1.78 hadde ikke gjort meg noe. Så sa hun ene "menn du er jo veldig høy , og det er ikke så masse kjekke menn på1.90, så du har ikke egentlig så mye å velge i da". Jeg tror ikke hun ville være slem, bare litt uheldig i kommentaren sin. Men kan jo hende det var litt skjult og, for hun er svært lav og sliter med overvekt.

har faktisk 2 venninner på1.80. De er 1.80 akuratt og selv  ed siden av de føler jeg at jeg er betydelig høyere! Og nei, de har ikke dette problemet med for korte bukser som jeg har. De passer som regel akuratt. 

Kropp har jo vært diskutert opp gjennom årene mellom oss kvinner og, og noen har jo sagt rett ut at de kunne ønske de var høyere. "Jeg vil egentlig være så høy som jeg er med hæler, men jeg kunne aldri ønsket åvære sånn 1.80+". Sa ei.

Ååh, jeg er så irritert på mamma og de genene hennes. Jeg er irritert for at hun fant en superhøy far! 

Anonymkode: 89a04...0fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det kan føles vanskelig å være høyere enn de fleste. Men det er utrolig mange flotte kvinner med din høyde, se bare på alle modellene. De går med rak rygg og høye hæler og ser fantastiske ut! Du må ikke ha en gutt som er høyere enn deg, veldig mange gutter er jo ca like høy som deg :) Vi har alle våre komplekser og ting vi skulle ønske gikk an å endre på. Prøv å akseptere at du er bra nok som du er med din modellhøyde :)

Anonymkode: 42a32...936

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, jeg er så irritert på mamma og de genene hennes. Jeg er irritert for at hun fant en superhøy far! 

Hadde hun ikke gjort det ville ikke du vært til :)

Jeg kjenner tre damer på 1.82, kun den ene av dem sliter med det. Skjønner at det kan være vanskelig, men man skal nok ikke lete lenge for å finne verre skjebner :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet ei på 1,85 en stund. Jeg er 1,81 selv. Det gjorde meg absolutt ingenting, og oppmuntret henne til å bruke høye hæler. Bær de cm du har med stolthet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne på 1.83! Jeg føler jeg er høyere enn ALLE omtrent, og når jeg ser jevnhøye kvinner en sjelden gang i blandt så synes jeg det ser rart ut. At de er forvokst på en måte. Når jeg ser menn som er høyere synes jeg det begynner å se stort ut. Upraktisk og sånn. 

Det er slitsomt fordi noen skal alltid påpeke det, spørre hvordan det er å være så høy og hvor høy jeg er. I tillegg (til tross for at jeg er veldig tynn), må jeg bruke ganske store klær. Hadde jeg hatt samme bmi og kroppsform og vært 1.78 så hadde jeg kunnet bruke mye mer klær og fått dem på meg. Men jeg opplever ofte at de er for korte, og må da evt gå oppen str slik at det ser for stort ut på meg i stedet. Det gjelder sånn str 36,38. Men så kan jeg være akuratt for høy og for bred rundt hoftene, og 40 blir seende ut som en pose på meg. 

Jeg tenker på det å sitte i fly, bil, ligge i badekar... kan jo ikke strekke meg i badekaret. Det blir trangere for oss i fly enn en mer gjennomsnittlig person. 

Får jeg ekte kvinnelige former blir jeg ganske stor og er jeg tynn så blir jeg "for hengslete". 

Jeg tenker at jeg ikke er noe datingmateriale da menn foretrekker kvinner som er lavere.

Vi var en gjeng og diskuterte dette. Ei i gjengen spurte om høyde hadde noenå si for meg. For disse jentene fortrakk at mennene var høyere enn dem. Så sa jeg st høyden til en mann ikke hadde så mye å si. Jeg har aldri falt for en som er betydelig lavere (1.70 og slik), men om han hadde vært 1.78 hadde ikke gjort meg noe. Så sa hun ene "menn du er jo veldig høy , og det er ikke så masse kjekke menn på1.90, så du har ikke egentlig så mye å velge i da". Jeg tror ikke hun ville være slem, bare litt uheldig i kommentaren sin. Men kan jo hende det var litt skjult og, for hun er svært lav og sliter med overvekt.

har faktisk 2 venninner på1.80. De er 1.80 akuratt og selv  ed siden av de føler jeg at jeg er betydelig høyere! Og nei, de har ikke dette problemet med for korte bukser som jeg har. De passer som regel akuratt. 

Kropp har jo vært diskutert opp gjennom årene mellom oss kvinner og, og noen har jo sagt rett ut at de kunne ønske de var høyere. "Jeg vil egentlig være så høy som jeg er med hæler, men jeg kunne aldri ønsket åvære sånn 1.80+". Sa ei.

Som personen over skrev "prøv å akseptere at du er bra nok som du er". Det finnes damer som er høyere enn deg. Gwendoline Christie som spiller Brienne of Tarth i Game of Thrones er 1.91 meter høy. Hun har nok sine utfordringer når det kommer til dating, men man skal være stolt av den personen man er.  Det finnes noen menn som foretrekker at dama er jevnhøy. Det skaper en perfekt kyssehøyde og det er bedre å danse swing med dem. Det er sikkert mange andre fordeler som jeg ikke kommer på i farten. Selv om du skulle vært innenfor den høyden som du mener er best for datingmateriale for menn, betyr ikke det nødvendigvis at du hadde hatt mer hell med dating. Jeg har en kamerat av meg som er 1.63 m høy. Han er nok uaktuelt for mange damer, men gjett hva? Han bærer høyden sin med stolthet og alle liker han fordi han er den personen han er. Utseendet er slettes ikke alt. Du kommer langt med en flott personlighet. 

Anonymkode: 3bce6...23d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så sa hun ene "menn du er jo veldig høy , og det er ikke så masse kjekke menn på1.90, så du har ikke egentlig så mye å velge i da".

Her er det vel en kombinasjon at at du føler deg alene om å være såpass høy, du har litt utfordringer med å kle på alle dine vakre centimeter og du er omringet av litt sosialt uintelligente mennesker.  

Det din venninne egentlig sier er at hvis hun var så høy som deg så hadde hun ikke vurdert en lavere mann, hun hadde villet ha en på 1.90 som hun hadde oppfattet som kjekk.  Og de ser hun ikke så mange av.  Også fordi hun ikke ser etter det, antagelig.

Jeg er like høy som deg, antagelig eldre (40 pluss) og har litt andre opplevelser. Jeg har vel vært heldig, det er sjelden noen påpeker høyden min.  Den eneste løsningen tror jeg er å distansere deg fra folk som er uhøflige, bak ekle kommentarer kan det skjule seg misunnelse.  Snille mennesker vil bygge deg opp, ikke rive deg ned.  Kanskje du trenger litt proff hjelp til å leve godt med deg selv.  For du kan komme dit at du føler deg vel i høyhælte sko hvis du liker å gå med det, at du gir beng i hvor høy mannen er enten han er 15 cm lavere eller høyere enn deg.  hvis du investerer tid og krefter på å lete etter klesmerker som har størrelser som passer deg, så har du gjort en innsats du kan ha glede av i mange år.  Hvis noen synes jeg ser forvokst ut eller en mann ikke vil ha meg fordi jeg er for lang for ham enten han er 1.70 eller 2 meter så er det faktisk ikke mitt problem.  Det er heller ikke ditt.  og uten din superhøye far, så hadde du jo ikke eksistert...  Skjønner du er frustrert, men du kan jo ikke akkurat bli kortere.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er omtrent like høy som gjennomsnittsmannen. Da blir det i hvert fall for meg litt spesielt å klage over hvor liten plass du har i bil, fly og badekar. Selv er jeg 192 og klarer meg helt fint og det blir ikke noe bedre plass i badekaret bare fordi man er mann og ikke dame. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at jeg ikke er noe datingmateriale da menn foretrekker kvinner som er lavere. Så sa hun ene "menn du er jo veldig høy , og det er ikke så masse kjekke menn på1.90, så du har ikke egentlig så mye å velge i da".

Nesten  halvparten av alle menn er like høy som deg eller høyere. Så hun tar feil når hun sier du har få å velge mellom. 

Ja, det er vanskeligere når man er kvinne og 183, men det er jo ikke som om det er umulig. Selv om du kun hadde matchet med menn som er høyere enn deg så har du fortsatt ganske mange menn som er aktuelle. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner forsovet godt at du sliter med det... Jeg er 168-170 og synes jeg er alt for høy:( Men det er jo ikke så mye man får gjort

Anonymkode: 9a6f5...60e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner forsovet godt at du sliter med det... Jeg er 168-170 og synes jeg er alt for høy:( Men det er jo ikke så mye man får gjort

Anonymkode: 9a6f5...60e

Hahahaha. Nice try

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, er "bare" 176, men nesten alle vennene mine er lavere enn meg, og jeg føler meg som en elefant ved siden av de... Skulle ønske jeg var sånn liten og søt, rundt 160.. Sliter også med at klærne er for korte, for ikke å snakke om å finne sko!

Har ingen andre råd, men når det kommer til klær; sjekk ut   longtallsally, de lager klær for høye jenter... 

Anonymkode: e1582...d9e

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn generelt foretrekker lave kvinner eller vertfall kvinner som er lavere enn dem selv. Men det er hva de foretrekker. Det betyr ikke at ingen vil ha deg og at du ikke er bra nok. Jeg liker damer med store pupper helst. Men de fleste jeg roter med og blir forelsket i har små pupper

Anonymkode: 0b34b...2da

AnonymBruker
Skrevet

Finn en modell du liker på din høyde (flere av dem), og se hvordan hun kler seg for å se bra ut. Hjelper litt med en "rollemodell".

Anonymkode: 6df59...c9b

Skrevet (endret)

Tror ikke det vil være noe problem å finne en mann hvis ikke du selv setter krav til høyde.

Normalen når kvinner velger er litt høyere. Dette er de fleste menn klar over. Så det er ikke ikke sikkert at så mange lavere menn vil prøve seg på deg. Men hvis du dropper høydekravet og selv tar kontakt med en du liker så bør det ikke være noe problem. Du sier at menn foretrekker lavere, tror heller at de tenker at oddsene er bedre der. Ikke for de diskrimenerer. Har ihvertfall aldri hørt om en mann som har sagt at "hun er for høy for meg".

Endret av Commander
Skrevet

Det er så utrolig pent å være høy! Hadde gitt mye for å være like høy som deg, TS. Selv er jeg 1,62.

AnonymBruker
Skrevet

Å være litt annerledes (jeg ville ikke kalt deg det, men det virker som om du føler deg sånn) er ikke et problem før du gjør det til det selv. De aller fleste bryr seg ikke, de ser lett forbi de få centimeterene, og langt større annerledesheter også enn det du har. Men du gjør det vanskelig for dem dersom du virker dødsusikker og overreagerer på små kommentarer.

Du kommer ikke til å akseptere høyden din ved å fokusere på alt du ikke liker ved å være høy, eller hver filleting du tror du ikke kan gjøre. Kan ikke strekke deg ut i badekaret, seriøst? Du må endre fokus. Kan du historien om de to ulvene? Du må mate den gode ulven. Du er helt sikkert en flott jente! Klart du er datingmateriale!

Anonymkode: e0087...1fe

AnonymBruker
Skrevet

I feel ya, sister! Jeg er selv 181 cm, og selv om jeg etter hvert har lært meg å akseptere høyden min, så er det enkelte ting som fremdeles irriterer meg. Det med klærne feks. Jeg er smal, og bruker små størrelser, men størrelse S er alltid lik 165. Hvorfor? I tillegg så stikker jeg meg alltid ut i en folkemengde, og av og til vil jeg bare gli inn eller hjemme meg bort. Og så er det det der med at andre alltid skal kommentere det. Ofte bare "oi, du er høy". Hva vil de med det? Tror du at det er nytt for meg?

Men jeg har kommet til å bli glad i hvordan jeg ser ut som høy. Syns det er flott, og har hørt det fra flere menn. Håper du kan sette pris på det også etter hvert, for det er ingenting vi kan gjøre med det uansett så det er bortkastet energi å irritere seg. 

Anonymkode: 9df5c...bc1

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi bytte? Jeg er 155 og skulle ønske jeg var like høy som deg. <3

Anonymkode: 9fe10...13b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 183 cm høy, og slet med de samme tankene da jeg var yngre. Men den gode nyheten: nå er det totslt motsatt! På tross av noen små praktiske ulemper (som å finne klær..) er jeg veldig fornøyd med høyden. Jeg får mange komplimenter for den, og blir ofte lagt merke til av menn som liker slik jeg ser ut. Jeg tror høyden er en fordel når jeg er på sjekkern fordi jeg skiller meg ut fra andre jenter i høyden, så jeg har ingen problemer med å få napp hos menn. Noen lavere, noen likr høye og noen høyere.

Men som noen andre sier: 180 er gjennomsnittet på menn, det er mao MANGE flere du har å velge i enn du tror :) selv har jeg funnet meg en mann som er ca 10 cm høyere enn meg, noe som er fint, men det er ikke nødvendig! Har tidligere datet menn som var like høye som meg. 

Jeg synes også lave damer er fine, men også høye! Bare på to litt forskjellige måter. Så vær stolt over den høyden du har og prøv å google litt tips om hvordan du kan bruke den til din fordel bl.a. med klær :)

Anonymkode: b6e7a...625

Gjest NotNaomi
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner problemet med klær! Akkurat det skjønner jeg er irriterende! Har en venninne som er høyere enn deg,men hun har funnet sin stil med klær som sitter pent. Hun bruker mye tykke strømpebukser og kule skjørt og kjoler.

Jeg så en han til henne at jeg som er lav,er lei av at folk liksom skal "klappe meg på hodet". Og stryke meg på kinnet! Fordi jeg er liten og "stakkarslig"følte jeg. Og da svarte venninnen min at hun skulle ønske noen gjorde det med henne :-)

Syns høye mennesker er fine. Men må passe på hpldningen. Noen "kryper"litt sammen og det er ikke fint. Ellers er det jo flott å være høy. 

Det fins jo menn over 1,83 da! Ellers spiller det vel ikke noen rolle om mannen er lavere. Holdninger og utstråling er uansett alltid viktigst.

Skrevet

Høye kvinner er vannvittig vakkert!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...