Gå til innhold

Erfaring Barnehage start

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgon fyller Malvin 1 år och på onsdag börjar han i barnehage! Min lille bebis!

Jag är inte så orolig, jag tror att han kommer tycka det är kul och vi har "övat" genom att lämna honom på barnpass på gymmet.

Jag undrar bara lite kring erfarenheter kring barnehagestart. Vad har gått bra, vad har gått mindre bra? Vad behöver han i klädesväg? Måste vi märka alla kläder? Ja allt egentligen...

... jo, jag kommer fråga 1000 frågor till personalen första dagen också

Videoannonse
Annonse
Gjest gotthard
Skrevet

hei..

først og fremst må du huske at de fleste barn merker om du er nervøs under levering , om du er det blir barnet også nervøst....

klær MÅ merkes ja , vi har hvær eneste dag mange klær i en boks som foreldra må gå igjenom får og finne sinne ting,,en far spurte en gang hvem H&M var som hadde glemt så mye votter her :ler::hoho: (hennes&maurits).....

alle barnehager har en plan ang innkjøring av nye barn og de setter pris på at du spørr mye om du lurer på noe..

om du legger opp til et godt samarbeid med personalet så får du også mye posetiv respons i fra de , om du sier at du trenger råd/hjelp til og vite ting så får du det...

lykke til da og husk at fornøyde foreldre gir fornøyde barn som igjen gir et posetivt personal

Skrevet

Tack skidrow.

Jag tror nog att jag är mest nervös för dagiset och inte så mycket för min lille kille. Men ändå inte orolig om du förstår.

Märka kläder - ja, då vet jag vad jag ska börja med i helgen...

Gjest Hilde K S
Skrevet

-regntøy

-utedress

-støvler med for, eller tykke ullsokker til

-goretex

-to skift med inneklær

-bleier

-krem til ansikt og stump

-hals, lue og votter

Gjest Gjesta
Skrevet

Navn på hver eneste ting, som alle delene til matboksen, selve sekken, hver eneste lille sokk, jakker, sko, vogn, tepper............. :wink:

her får du markedets aller beste navnelapper. De tåler absolutt alt, og kan settes på klær, sko, ski, matbokser og alt mulig :)

Skrevet

Takk for navnelappreklame, Tex. Jeg har allerede bestilt!

Men tråden handlet om barnehage, jeg har lest at det er viktig å si fra til barnet hva som skal skje (i dag skal vi i barnehagen og farmor henter deg fx.) og å si tydelig hadet når man går, ikke bare bli borte.

Milla liker forresten ikke å bli hentet først i barnehagen, så vi kan ikke komme for tidlig! Sikkert fordi hun er mer innstilt på at hun skal hjem når hun har sett andre barn blitt hentet først og vi ikke bare dukker opp ut av det blå.

:ler:

Men sånt finner du jo ut av, jeg har visst egentlig ikke så mange tips, jeg.

Kuldekrem er lurt. Flaske og teppe og sånt har du vel fått beskjed om.

Skrevet

Tack tack.

Vi har faktiskt inte fått besked om något!

jag försökte ringa innan jul men det var aldrig någon som svarade. Sen fick vi ett julkort som kom i mellandagarna/romjulen som hälsade oss välkomna på inskolning kl 10.

I Sverige behöver vi inte matpacke och ting till det - barnen får lagad mat till lunch.

Flaska är kanske lurt.

Täcke/teppe var nytt

Uteskor har jag köpt i dag

Någon kräm använder vi inte, men så har det inte varit så kallt här.

Regnkläder - måste skaffa!

Jag antar att det blir korta dagar första veckan, med mycket information.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...