Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva feiler det meg? Mange av tingene som det som virker eminentært med å være kvinne skjønner jeg ikke på :(

- jeg liker ikke vin. Har aldri skjønt greia med jenter og vinkvelder? Hvorfor akkurat vin istedenfor cola eller lignende for å sette det på spissen 

- hva er greia med jenter og salat?  Jenter flest bestiller salat og sånne ting istedenfor andre ting. Føler meg flau og utenfor når jeg liker ting som pizza og kyllingretter ute.

- interiør/småting/stearinlys. Alle jenter snakker om den og den puten de har som matcher gardinene. Kjøper bokstaver de setter her og der. Stearinlys osv. Jeg har kjøpt møbler til huset mitt og praktisk belysning men aldri sett en pute og tenkt den var bra, eller hatt lyst å tenne masse stearinlys for å kose meg.

Dette høres kanskje ut som en tulletråd. Men det er det ikke. Jeg er en kvinne i midten av 20-åra som er redd for at jeg ikke er skikkelig jente likevel. Eller er det flere kvinner her som heller ikke like sånne ting? Jeg ble mobbet og utfryst av alle jentene i oppveksten min, de få vennene jeg hadde var gutter. Fikk ikke jentevenner før sent i tennåra. Kan det forklare hvorfor jeg ikke skjønner mer på de elimentære ting med å være kvinne?

hva synes dere menn om jenter som meg som ikke har jentete intresser?

Anonymkode: afd92...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel bryr jeg meg ikke om slike interesser. Jeg vil heller ha en jente som vil kjøre motorsykkel og gå på fjelltur enn som vil sitte å spise salat kompanjert med rosèvin og stearilys som stinker.

Liker du ikke å være full da? Vin er bedre enn bru for man blir beruset.

AnonymBruker
Skrevet

Menn skjønner like lite som deg. Så det er ingen menn som vil legge merke til at du mangler disse "kvalitetene".

Anonymkode: 07862...2a3

• Liker 1
Skrevet

Hei kjære deg,

du må absolutt ikke være redd for at du ikke er "kvinne nok". Jeg er som deg; i midten av tjueårene og heller ikke den som bestiller salat på restaurant eller drikker cava eller bryr meg om typisk feminin interiør som stearinlys og pynteputer. Men det er helt greit, og jeg trives med det. Vi er alle forskjellige, og det er absolutt ingenting negativt med de eksemplene du viser her. Jeg har flere venninner som er lik dine beskrivelser, og jeg har aldri tenkt tanken om at de/vi er mindre kvinnelige enn andre venninner som kanskje setter mer pris på de tingene du nevner.

Og forøvrig har jeg aldri hatt et problem med at menn synes jeg er lite feminin, jeg har heller fått inntrykk av at de synes det er forfriskende.

Kos deg med pizzaen og colaen din, og ikke bry deg om hva andre skulle mene om hvor kvinnelig det gjør deg eller ikke. :5:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke mange jenter som liker disse tingene. Med unntak av at jeg gjerne drikker vin kjenner jeg meg lite igjen i listen, det gjelder også vennene mine. Jeg liker motorsykler, dykking, pizza og øl, og venninnene mine er ganske like.

Anonymkode: fa864...a67

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det meg? Mange av tingene som det som virker eminentært med å være kvinne skjønner jeg ikke på :(

- jeg liker ikke vin. Har aldri skjønt greia med jenter og vinkvelder? Hvorfor akkurat vin istedenfor cola eller lignende for å sette det på spissen 

- hva er greia med jenter og salat?  Jenter flest bestiller salat og sånne ting istedenfor andre ting. Føler meg flau og utenfor når jeg liker ting som pizza og kyllingretter ute.

- interiør/småting/stearinlys. Alle jenter snakker om den og den puten de har som matcher gardinene. Kjøper bokstaver de setter her og der. Stearinlys osv. Jeg har kjøpt møbler til huset mitt og praktisk belysning men aldri sett en pute og tenkt den var bra, eller hatt lyst å tenne masse stearinlys for å kose meg.

Dette høres kanskje ut som en tulletråd. Men det er det ikke. Jeg er en kvinne i midten av 20-åra som er redd for at jeg ikke er skikkelig jente likevel. Eller er det flere kvinner her som heller ikke like sånne ting? Jeg ble mobbet og utfryst av alle jentene i oppveksten min, de få vennene jeg hadde var gutter. Fikk ikke jentevenner før sent i tennåra. Kan det forklare hvorfor jeg ikke skjønner mer på de elimentære ting med å være kvinne?

hva synes dere menn om jenter som meg som ikke har jentete intresser?

Jeg er akkurat slik som deg, og har faktisk tenkt en del på det. Jeg føler meg veldig annerledes enn mange andre jenter, og føler det er vanskelig å bli kjent med jenter og få nye venninner pga dette  :/ Jeg kommer absolutt bedre overens med gutter :)

Gjest Råkkenråll
Skrevet

Aldri møtt sånne damer, faktisk.

Altså, jeg har møtt damer som drikker vin, kan spise salat og kan kjøpe pute(jeg er sånn sjøl) - men at det er et tema eller at man bestiller salat fremfor noe annet ute har jeg ikke vært borti.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, navier skrev:

Hei kjære deg,

du må absolutt ikke være redd for at du ikke er "kvinne nok". Jeg er som deg; i midten av tjueårene og heller ikke den som bestiller salat på restaurant eller drikker cava eller bryr meg om typisk feminin interiør som stearinlys og pynteputer. Men det er helt greit, og jeg trives med det. Vi er alle forskjellige, og det er absolutt ingenting negativt med de eksemplene du viser her. Jeg har flere venninner som er lik dine beskrivelser, og jeg har aldri tenkt tanken om at de/vi er mindre kvinnelige enn andre venninner som kanskje setter mer pris på de tingene du nevner.

Og forøvrig har jeg aldri hatt et problem med at menn synes jeg er lite feminin, jeg har heller fått inntrykk av at de synes det er forfriskende.

Kos deg med pizzaen og colaen din, og ikke bry deg om hva andre skulle mene om hvor kvinnelig det gjør deg eller ikke. :5:

Ååh så godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke er slik 😊 Fordi der har vært en oppriktig bekymring at jeg ikke er normal 😕

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Angeleye skrev:

Jeg er akkurat slik som deg, og har faktisk tenkt en del på det. Jeg føler meg veldig annerledes enn mange andre jenter, og føler det er vanskelig å bli kjent med jenter og få nye venninner pga dette  :/ Jeg kommer absolutt bedre overens med gutter :)

Ts her

Samme her 😮 Har alltid kommet best overens med gutter rett og slett fordi jeg ikke liker jentete ting. Jeg kler meg fint og har inredet huset mitt men inviterer heller på pizza og Wii u ler film enn vin og sladder. Men det er godt å høre at jeg ikke er den eneste jenta som ikke passer inni der "jentete bildet"

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode og hyggelig svar alle sammen 😊 Jeg føler meg mye roligere nå som jeg ser at et er flere som føler det samme. Fordi det var en oppriktig bekymring at noe feilet meg. Jeg er en friluft og trene person. Liker trening og lange fjellturer. Også er jeg litt nerd og spiller tidvis spill og liker teknologiske gadets. Som dere sier er det mange jenter som heller liker feks motorsykkel og friluftsliv enn vinkvelder og interiør.

Føler meg som det spørsmålstegnet når en kvinnelig kollega viser meg bilde av en pute og spør hva jeg synes :Knegg: eller om hva jeg tror passer til et rom.

Skrevet

Vin er da ikke en kvinnegreie. Skal du gjøre det til en "greie", er det heller en "voksengreie". De fleste er ikke superbegeistret for det den første gangen de smaker det - litt som kaffe, østers, oliven eller hva det skal være. 

Salat er heller ikke en "kvinnegreie", men det er kanskje flere kvinner enn menn som velger det til lunsj, ettersom de er kaloribevisste.

Interiør er en interesse noen har, men det trenger ikke være det. Det er mer typisk kvinner å bry seg om å skape et hjem, og ha det hyggelig og pent rundt seg. Bokstaver som settes opp i hjemmet er rimelig harry, så jeg ville ikke ansett det som "interiørinteresse", mer et behov for å følge trender.

Dersom du er blitt mobbet i oppveksten ligger nok mye der. Du er kanskje rett og slett blitt litt redd for jenter, og vet ikke hvordan du skal relatere deg til dem. Sannsynligvis faller du inn i samme kategori som mange andre selverklærte "guttejenter" - du har ikke egentlig så vanvittig mye til felles med menn, men velger det fremfor kvinner ettersom det føles tryggere, og de aldri sier nei til å ha en jente med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du virker å ha begrenset virkelighetserfaring, hvis du tror at alle kvinner drikker vin, spiser salat og snakker om pynteputer.

Anonymkode: 996e0...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vin, salat og interiør er det som gjør deg kvinnelig, kjenner jeg mange feminine menn og maskuline jenter. Jeg som kvinne liker vin og salat selv, men også playstation, øl og pizza. Du må være et simpelt menneske uten substans om dette er dine kriterier for å skille kjønnene fra hverandre...? Virker ut som du ser ned på "jente-jenter" og vil ha bekreftelse for at guttejenter er mest atraktive. 

Anonymkode: 8eb0a...182

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke mange jenter som liker disse tingene. Med unntak av at jeg gjerne drikker vin kjenner jeg meg lite igjen i listen, det gjelder også vennene mine. Jeg liker motorsykler, dykking, pizza og øl, og venninnene mine er ganske like.

Anonymkode: fa864...a67

Jeg tenker at man kan da like vinkvelder og puter og lys uten å være skikkelig jentete og.. Jeg liker alle de tingene, men driver også med styrkeløft, elsker biler og pizza og øl i tillegg. 

Anonymkode: 23e81...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er en kjønnsstereotypi, det gjenspeiler ikke virkelighetens kvinner. Like lite som at alle menn digger motorsykkel, foppal, øl og å klø seg på balla.

Jeg kommer overens med både kvinner og menn, og opplever generelt lite sladder. Mange av kvinnene jeg henger med har interesser som f.eks. friluftsliv, maling, fotografering, maratonløp, reising, bøker, musikk.. Hvis du ikke klarer å finne kvinner du har noe til felles med, så er det nok du som er problemet, ikke halvparten av befolkningen.

Anonymkode: 473f1...11e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er som deg, foretrekker en feit burger eller pizza over salat, liker ikke vin, foretrekker brus over alkohol, ser ikke poenget med å tenne stearinlys med mindre man skal ha en superromantisk date osv.. Av interiør foretrekker jeg svart skinnsofa og annet som anses som "maskulin stil"... Men jeg er kvinne for det altså, lover ;) Har til og med kvinnelige venner, og de spør faktisk meg om interiørtips :) Så slapp av, du er normal, det er flere av oss enn du tror, vi bare gjemmer oss litt ;)

Anonymkode: 7f061...f3a

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg kjenner et par damer som er sånn som du beskriver, men alle de andre har heldigvis et mye bredere interessefelt. 

Gjest Peanut
Skrevet

Jeg tror den smileyen her summerer opp det jeg mener etter å ha lest HI: :blink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...