Gå til innhold

Dere som er i full jobb, hvor ofte trener dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie

Prøver å trene tre ganger i uka, men blir som oftest bare en. Har barn og forpliktelser som gjør at kveldene ofte er fulle av andre ting. Trener vanligvis diverse gruppetimer på kveldstid. Løpetimer, yoga, cardio eller styrketimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-3 dager i uka. Alt etter hvordan jeg føler meg den uka. Fokuserer på de viktigste styrkeøvelsene og hver trening varer rundtom 45 minutt. 

2-3 dager i uka (1 dag i uka vedlikeholder) med en hvileuke etter flere uker med trening er anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, SweetM skrev:

Trener og trener... Vet ikke om det kan kalles trening, men på hverdager sykler jeg fram og tilbake til jobb (25 minutter hver vei) og etter jobb går jeg tur med hunden (1-2 timer).

Er vel ikke det som kalles trening, men hverdagsaktivitet har best helsegevinst, gjerne kombinert med å øke pulsen innimellom. Folk som sitter på kontoret hele dagen og trener tre ganger i uka kan ikke måle seg med din aktive hverdag.

Anonymkode: 42ea0...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke det som kalles trening, men hverdagsaktivitet har best helsegevinst, gjerne kombinert med å øke pulsen innimellom. Folk som sitter på kontoret hele dagen og trener tre ganger i uka kan ikke måle seg med din aktive hverdag.

Anonymkode: 42ea0...f50

Kan du utdype? Så trening på denne måten har lite helsegevinst?

Anonymkode: 9c2c2...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver 2 ganger i uka + hverdagdsktivitet. 

Hadde vært mer hadde det ikke vært for barn. Har kjøpt oss tredemølle så det er mulighet etter at barna har lagt seg.

Anonymkode: 7cefe...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener 4-6 dager i uka. Trener mellom 1-2 timer. Har veldig intensive økter. 

Anonymkode: 2a5e7...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 styrkeøkter i uka, mandag-lørdag. Øktene er på rundt 45-60 min. Har treningsrom hjemme, en samboer som trener like mye og ingen barn så det går helt fint. Søndagene blir det gjerne eb gåtur om formen er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke et fast antall timer per uke, men jeg går minimum 10 000 skritt daglig. Har ikke bil, så jeg går mye og er generelt hverdagsaktiv. 

Har dog eget treningsrom hjemme, hvor jeg har tredemølle, vekter osv. Jeg trener der inne når jeg føler for det og får lyst. Driver med alt fra kampsport til svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri, dessverre. Jobben sliter meg ut, orker hverken trene eller finne på noe som helst i ukedagene. 

Anonymkode: 8dd22...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener 5-6 ganger i uken. Har eget hjemmegym med tredemølle,vekter, ribbevegg, kettlebells, manualer, medisinballer etc. Trener oftest fra 5 til 6 på morgenen. Trener armer og rygg en dag, bein og rumpe en annen dag, mage og cardio... I helger prøver jeg å få til en eller to løpeturer eller en real topptur.

Anonymkode: f5c0d...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5-6 dager i uka. Organisert trening mandag, onsdag og fredag, så legger jeg inn en styrkeøkt og en joggeøkt, en av delene en helgedag. Syns ikke det er noe problem :) Får mer energi av det og klarer mer. Tar en friuke eller fridag om jeg kjenner behov.

Anonymkode: fc12b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoppsprettrumpe og veltrente lår pga jeg springer i trappene på jobb... ja jeg går ikke bare, jeg springer... 

og jeg går gjerne flere etasjer enn jeg må, bare for å få trent litt ekstra. 

Hjemme er det fullt program med husarbeid og barn - men man må ikke glemme at husarbeid og er trim :)

Anonymkode: 7d3ba...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å få inn 3 økter i uka. Det er ikke alltid det går, men det er ihvertfall målet mitt. Trener stort sett spinning og styrke i gruppetimer. Egentrening styrke om det ikke er noe interessant når jeg har mulighet.

Har barn som krever sitt, så prøver å finne en god balanse der jeg får tid til å gjøre både det de trenger at jeg gjør, og det jeg trenger å gjøre for meg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste har det vært alt or sløvt fra min side med nesten ingen trening. Men sånn til vanlig er det 5-6 økter i uka, dette inkluderer fjellturer med hunden. Det er alt fra gruppetimer, styrketrening, intervaller eller kampsport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte kanskje 6-8 timer i uka på trening, fordelt på styrke og kondis. Dette var før jeg fikk barn, og da trente jeg rett etter jobb. Tok med tøy på jobb så jeg ikke trengte gå hjemom, da hadde jeg aldri kommet meg opp av sofaen igjen.

Nå som jeg har barn er det mindre, og mer periodisk(er ofte sykdomsperioder, eller annet som kommer i veien for at man kan gå fast på samme tidspunkter, inkludert mye variabel søvn). Hadde jeg klart å sove fint uansett hvor sent jeg trente hadde jeg nok trent oftere og lengre, men jeg har bare en viss tidsperiode som det funker å trene på(kan ikke trene til kl 22 liksom, eller 21 for den saks skyld). 

Anonymkode: 71847...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5-6 økter i uken. Trener på vei hjem fra jobb. Det skal sies at jeg ikke har barn og er lærer så er rimelig bortskjemt med veldig grei arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familiefar her, trener alt fra 8-15 timer i uken. Trener gjerne hver dag, men av og til hopper jeg over en dag. Restitusjonstrening er den deiligste treningsformen synes jeg. Trener noen ganger før jobb, andre ganger etter og noen ganger begge deler. 

Litt i overkant interessert i O2 trening  

Anonymkode: 4c581...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 25.6.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hvor ofte trener dere som er i full jobb? Hvor lange er øktene? 

Trener dere før eller etter jobb? 

Anonymkode: 5b555...85b

Begge deler. Sykler til og fra jobb. Det er vel 75 minutter hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...