Gå til innhold

Dere som er i full jobb, hvor ofte trener dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av nysgjerrighet, hvor ofte trener dere som er i full jobb? Hvor lange er øktene? 

Trener dere før eller etter jobb? 

Anonymkode: 5b555...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aldri :P hater å trene.... 

men jeg går til jobb (15 min) for å våkne om morgenen, og hjem igjen etter. I tillegg går jeg fjellturer (1-1,5 time) nesten hver ettermiddag for å klarne hodet å bevege meg litt :) fjellturene er alltid etter jobb eller på fridager/helger!

Anonymkode: d97ff...7ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt tre ganger i uken. Jeg bruker mellom 80 minutter og tre-fire timer på treningssenteret. Enkelte uker daglig.

Jeg trener både før, etter og i løpet av arbeidsdagen, alt etter som hva som passer seg. Liker å trene i lunsjen (sørger for å ha noen timer ledig), da slipper jeg å snakke med kollegaer og jeg får gjort det før jeg blir sliten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener annenhver dag. Øktene er vanligvis 1 time, men på søndager så løper jeg en langtur på rundt 2 timer. Jeg trener ettermiddag/kveld. Alle har tid til å trene, uansett jobb eller liv forøvrig. De timene jeg trener utgjør ikke mer enn 3% av alle timene i en uke. Det er ingenting. 

Anonymkode: 66cb2...9bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener og trener... Vet ikke om det kan kalles trening, men på hverdager sykler jeg fram og tilbake til jobb (25 minutter hver vei) og etter jobb går jeg tur med hunden (1-2 timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4-5 dager i uken, men alltid et par økter i helgene. Jeg trener etter jobb, enten direkte, eller jeg handler og lager mat først og trener etterpå.

Anonymkode: 964aa...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber turnus. Trener vanligvis 4 dager uken, noen uker blir det kun 3 økter.  Er på senteret i halvannen time. Trener tung styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4-5 økter i uka. Tar det rett etter jobb. Før sofaen sluker meg. Trener jeg på senter, varer øksa 1-2 timer. Ellers bruker jeg kveldene på å klatre, padle eller gå i skog og mark, og da er en økt flere timer. Men det er ikke trening. Det er lek. Fordelen er at jeg kommer i form av det :) 

Anonymkode: ffa5a...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber turnus. Jeg prøver å trene 5 dager, men er fornøyd med 4 ganger også + en tur utenom. Jeg jogger 2-3 ganger på en time, og 1-2 ganger trener jeg styrke 1 1/2 time. Trener enten før jobb eller rett etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri. 

Er renholder så rører meg mer enn nok på jobb. Skulle jeg trent i tillegg hadde jeg nok knekt sammen til slutt. Og jeg hater å trene uansett. 

Anonymkode: f0887...5e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener 1-3 ganger per uke, løping 10-20 km. Trener styrke, svømming og padling og ski i perioder, da i stedet for løpingen. Bruker sykkel som transportmiddel i sommerhalvåret og går vinterhalvåret. Sykler eller går tur med hunden hver dag. Har hovedomsorg for barn og trener hovedsaklig i barnefri weekends

Anonymkode: 42ea0...f50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 4- 5 gr i uken. Sykler så å si hver dag til jobb, t/r, og det bruker jeg 1 time på totalt. Trener også styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3-5 dager i uka 😊 Har en fysisk krevende jobb innenfor helsevesenet med turnusjobbing 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer trening, så jeg har 3 faste dager/tider i uken. Det hører jo til at jeg også er en rutinehore, noe som gjør ting enklere. Trener styrke, og har et modifisert 3-splitt program (noe som vil si at jeg trener f.eks rygg dag 1, bryst dag 2 og bein dag 3.. )

Og dukker det noe opp, som gjør at jeg ikke kan trene som vanlig, så er jeg løsningsorientert. Det er faktisk helt mulig å trene en annen dag, evt. en annen gang. For er jeg på ferie, så gir jeg en lang beng i trening, for da er det som regel mye godteri det går i, og en smule for mye alkohol. Men jeg klarer ikke mere enn 1 uke ferie, så da må jeg enten dra hjem, eller finne en alternativ måte å trene på der jeg er. Dette for å hindre muskelsvinn og en gangesperr i fra helvete, samt den fæle samvittigheten som gnager på meg, og ikke minust: Suget etter å være høy på trening.

1 trening er som regel på ca. 1 time, men det kan variere med +/- med 30 minutter, alt etter som!

Så jeg bruker drøye 3 timer i uken på trening.

Jeg går også under kategorien "treningsnerd" (den stereotypiske discoboleren som jentene sikler etter, gutta misliker, og som da selvfølgelig bare spiser sunne ting som brokkoli, ris og kylling - noe som selvfølgelig er langt i fra sannheten, da sukker renner i mine blodårer, og jeg er en snopegris av en annen verden), prøver vel å få frem at jeg er ganske så godt trent, både styrkemessig og sånn rent fysisk (bruker jo enhver anledning jeg kan til å skrive noe positivt om meg selv skal vite!! ;) ).

Det er så kort avstand til treningssenteret, at det blir ikke mange minuttene mere enn de ~3 timene jeg har i uken.

Men det skal sies at jeg liker å trene en del "utenom" styrketreningen, så jeg går jo en del tur utenom. Men det er hovedsakelig fordi det er verdens beste medisin for topplokket sin del, å gå i naturen. Går vel under kategorien trening dette også, da jeg liker å holde høyt tempo, samt at jeg går aldri mindre enn 1 time.

Trening er gøy :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener minimum fire ganger i uka. To av øktene er som regel løping i fjellet, og de to andre trener jeg styrke på treningssenter. Går en del utenom i jobben min, så det blir en del aktivitet i løpet av uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg jobber 150%, så trening har jeg ikke tid til.

Anonymkode: a2d00...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri :P hater å trene.... 

men jeg går til jobb (15 min) for å våkne om morgenen, og hjem igjen etter. I tillegg går jeg fjellturer (1-1,5 time) nesten hver ettermiddag for å klarne hodet å bevege meg litt :) fjellturene er alltid etter jobb eller på fridager/helger!

Anonymkode: d97ff...7ff

Å gå til jobb i 15 minutter er ikke trening.

Anonymkode: 08437...2a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager i uka, noen uker hver dag, men prøver å ha en hviledag. Trener hjemme (har treningsrom, men da vi bodde i leilighet gjorde jeg treninga i stua). Trener om morgenen før jobb. Klokka ringer halv sju, så bare tar jeg på meg treningstøy og går igang. Øktene er fra 30-60 min. Da rekker jeg det, en dusj og tur med hunden pluss 40 min reisevei til jobb, og er på kontoret ca 9.

i dag jobber jeg hjemme og står opp senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener 6-7 dager i uken. Styrke 3 ganger i uken, en slik økt varer ca 1-1,5 timer. Løping 3-4 dager i uken, som regel rundt en time. Jeg bruker alt fra 6-10 timer i uken på trening. 

Jeg trener styrke rett etter jobb, før middag. Løping gjør jeg etter middag (eller om formiddagen i helgene). 

Trening er veldig viktig for meg, både for fysisk og psykisk helse. Så det er høyt prioritert, foran tv-tid og husarbeid. 

Anonymkode: 269da...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...