Gå til innhold

Baby i bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, June 25, 2017 den 21.41, ViljaH skrev:

Jeg har vært i barnefritt bryllup hvor likevel 5 babyer var med, inkl mitt barn på 7 uker. Alle babyene var under halvåret så nyttet ikke med barnevakt, alternativet var å ikke komme. Jeg bare svarte som så at vi kommer gjerne men må ha med baby om det er greit. Hvis de ikke vil ha baby kommer en fra oss. 

Babyene var ikke til sjenanse. Foreldrene passet på å plassere seg slik at de lett kunne gå ut om det ble uro og lyd. De andre gjestene syntes det var koselig å hilse på småbabyer i slekta.

5 babyer huff stakkars brudepar tenker jeg. Selv takler jeg ikke en baby, også ender de opp med 5!

Kjipt. Jeg ville satt mer pris på at de par som har barn ikke kom.

Anonymkode: aaf33...2f5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 babyer huff stakkars brudepar tenker jeg. Selv takler jeg ikke en baby, også ender de opp med 5!

De fikk tilbudet om ingen babyer tilstede, så da er jo alt greit. De syntes det var greit, du kunne sagt nei. Brudeparet forholdt seg ikke til babyene forøvrig. Var ganske morsomt at det sto 5 barnevogner på rad og rekke i gangen med sovende babyer. Min baby sov som en stein, fikk ikke vist fram fine kveldsantrekket sitt engang. Vi dro kl 22.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stakkar brudepar? De har jo valgt selv at babyene er velkomne. Da liker de vel babyer mer enn deg?

Anonymkode: 4b7ca...0aa

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt det for gitt at jeg kunne ta med baby i bryllup. Ts dere har gjort det riktige ved å spørre brudeparet om baby kan være med. At de først sier ja og deretter nei synes jeg er litt sært. 

Å spesifisere i invitasjonen at babyer kan eller ikke kan være med er ikke vanlig. Det er nok mest vanlig at de som har baby spør brudeparet, slik som dere har gjort. 

Skrevet

Vi hadde 3 par med gjester som hadde barn under tre måneder da vi giftet oss. De ble plassert  ved bord som gjorde det lett for de å ta vognen med seg ut av restauranten hvis babyen var urolig. Ikke noe problem for oss eller resten av gjestene, men jeg så på foreldrene at de var ganske stresset gjennom hele middagen. Noen babyer er selvsagt vare for lyder og sanser raskt at de ikke er i hjemmets lune hule om kvelden og blir dermed mer urolig enn vanlig også. Jeg tenker at hvis man har gjester med spebarn som ikke kan overlates til barnevakt, så må det være foreldrenes valg om de ønsker å ta barnet med seg i bryllupet eller la være og holder seg hjemme....

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg aldri tatt med babyen i et bryllup. Babyer tar ofte mye oppmerksomhet og det er ikke alltid like stas om de begynner å gråte midt i en tale selv om man sitter ved døren.

Har en sønn på nesten 4 mnd som fullammes og samboer og jeg var i bryllup uten han forrige helg. Moren min passet han. Hadde pumpet en del før og tok med pumpen hvis det ble krise. Moren min kom innom med han mellom kirken og middagen så han fikk litt kos, og en gang etter middagen. Jeg dro hjem kl 22:30, samboer ble. Funket bra for oss, men mini tar flaske og kjenner mormoren sin godt.

Anonymkode: 639e7...0bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2017 den 23.34, altflyter skrev:

Jeg ville aldri tatt det som en selvfølge at baby var invitert. Når folk inviterer til bryllup er det vanlig å skrive navnene til alle inviterte i innbydelsen, også eventuelle barn. At noen ønsker et barnefritt bryllup med skrikefrie taler (selv om foreldrene smyger seg ut, er det likefullt forstyrrende), må være en ærlig sak, men da må de også forstå at noen da ikke kan komme. 

Et barn på 6 måneder har da begynt å spise litt diverse andre ting enn morsmelk. Kan du ikke amme barnet rett før dere drar, så kan evt barnevakt mate med grøt el. og så ammer du når dere kommer hjem igjen? 

ble så bare mannen dro, for nei, ikke alle barn på 6 mnd spiser fast føde 😉 Vi prøver ja, men kan ikke tvinge mat i ungen.. det løser seg med tiden sier folk... 

Anonymkode: b7691...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt bryllup ville jeg egentlig ikke ha med barn.. Men min mor overtalte meg til å godta min 11 år gamle fetter siden vi skulle ha flere dagers bryllup i utlandet. 

Flere av gjestene reagerte på ungens oppførsel da han lå i en sofa og spilte mobilspill hele den ene dagen. Han lå der de andre satt ig spiste.. 

Det brøy ikke oss veldig, men andre reagerte. 

Jeg hadde ikke hatt noe i mot ammende barn i bryllupet, de gjør jo ikke mye ut av seg.. En 3 åringer derimot! No way!!

Anonymkode: 22483...421

Skrevet

Når man sender ut invitasjoner, pleier navnet på de inviterte å stå der. Står ikke barns navn, er ikke barn nevnt. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2017 den 2.45, AnonymBruker skrev:

I mitt bryllup ville jeg egentlig ikke ha med barn.. Men min mor overtalte meg til å godta min 11 år gamle fetter siden vi skulle ha flere dagers bryllup i utlandet. 

Flere av gjestene reagerte på ungens oppførsel da han lå i en sofa og spilte mobilspill hele den ene dagen. Han lå der de andre satt ig spiste.. 

Det brøy ikke oss veldig, men andre reagerte. 

Jeg hadde ikke hatt noe i mot ammende barn i bryllupet, de gjør jo ikke mye ut av seg.. En 3 åringer derimot! No way!!

Anonymkode: 22483...421

Når bryllupet er utenlands og over flere dager, skjønner jeg at det ikke er så lett å få barnevakt. Det var da en grei løsning at barnet kunne spille mobilspill. Det er da ikke så veldig aktuelt for en 11-åring å sitte timesvis rundt et bord og ha smalltalk med andre voksne. Kanskje dere kunne invitert flere barn, så de kunne lekt med hverandre. Hvis det var dårlig plass og dere måtte spise i sofaen, kunne dere riktignok plassert 11-åringen et annet sted, eller bedt han sette seg opp. Evt. sette han i en stol så han ikke fikk sjans til å legge seg ned.

Anonymkode: 4b7ca...0aa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...