AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Har en liten jente på 6 mnd og vi har blitt bedt i bryllupet til nær familie. Vi har imidlertid mye kontakt og vi var litt frem og tilbake om vi skulle reise, men da vi svarte skrev vi at vi kun ble med på vielse og middag pga baby, og at vi drar igjen når hun skal legge seg (lang reisevei så tenkte hun kunne sove i bilen hjem). Fikk "flott" til svar. men plutselig i forrige uke fikk vi kontrabeskjed om at baby ikke kunne være med. Er forsåvidt greit det altså ( vi kan ikke ha barnevakt fordi hun tar ikke flaske og jeg ønsker heller ikke være borte en hel natt fra henne), men burde man ikke vært litt mer presis i innbydelsen da?? Som sagt så gjør det oss ingen ting, men flaut om vi hadde dukket opp med baby når det ikke var meningen da... Hva er normalt hvis jeg kan si det slik?? Mulig mannen reiser men jeg har meldt avbud.. Bestemor mente de var sære 🙊 Men det er demmes dag og vil de ikke ha babyer der er selvfølgelig greit det, men hva har dere andre gjort, tatt det som en selvfølge at folk ikke tar med spedbarn (som dier) eller skrevet noe om dette i innbydelsen? #nysgjerrig 😊 Anonymkode: b7691...cda 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Fått noen til å være med som barnevakt? Altså sitte på et rom i nærheten, så kan du hentes når det er tid for mat? Jeg hadde et venninne som gjorde det sånn, der var svigermor med og passet barnebarnet🙂 Anonymkode: a330d...5a4 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Jeg tenker at man ikke skriver noe om det i innbydelsen, men sender en melding til de man vet har spedbarn der man sier fra om de ønsker baby i bryllupet eller ikke. Men det er jo veldig dumt å si at det skal gå greit, for så å sende kontrabeskjed litt senere. Anonymkode: 5cdc8...1d7 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Jeg syns det er rart dere ikke kan delta i vielsen og være med på middagen med babyen, da det er før den store festen starter. Men dere må vel bare gjøre som de sier, og heller være hjemme. Anonymkode: 5f002...84c 3
Måbarefåsiat... Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Vi hadde en baby i vårt bryllup, det var niesen vår. Hun var 4 mndr og hadde med foreldrene sine og brydde ikke oss noe. Synes det var spesielt av brudeparet å si først ja og så nei. Jeg forstår ikke brudepar som nekter babyer. Det er jo ikke sånn at brudeparet blir satt til å skifte bleier liksom. 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 Er nok ikke vanlig å presisere dette i invitasjonen, men rakk dette direkte med brudeparet. Mange vil nok tenke det er greit at du har ungen med i vielsen, men det er mange som ikke ønsker var i middagslokalet hvor det janskje skal serveres alkohol, og bestefar er glad i å drikke mye på slike tilstelninger osv? Bare ett eksempel. Gifter meg selv nå i sommer, ig ville opprinnelig ikke ga barn annet enn i vielsen, men gar bestemt at barna får spise middag så drar de hjem. Barna kan dog blivitner til mye rart, som desverre ikke egner seg fir barn i mine øyne, men det får foreldre selv ta ansvar for. Vi gar Brandt annet bryllupsleker med små grove spørsmål ol. Samt at vi er flere som er glad i en fest. Høylytt blir det også, med høy musikk etter bandet har spilt. Og vandet blir nok å høres i hele bygda. Er dette et sted fir et barn under 7-8 år? Anonymkode: aaf33...2f5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en liten jente på 6 mnd og vi har blitt bedt i bryllupet til nær familie. Vi har imidlertid mye kontakt og vi var litt frem og tilbake om vi skulle reise, men da vi svarte skrev vi at vi kun ble med på vielse og middag pga baby, og at vi drar igjen når hun skal legge seg (lang reisevei så tenkte hun kunne sove i bilen hjem). Fikk "flott" til svar. men plutselig i forrige uke fikk vi kontrabeskjed om at baby ikke kunne være med. Er forsåvidt greit det altså ( vi kan ikke ha barnevakt fordi hun tar ikke flaske og jeg ønsker heller ikke være borte en hel natt fra henne), men burde man ikke vært litt mer presis i innbydelsen da?? Som sagt så gjør det oss ingen ting, men flaut om vi hadde dukket opp med baby når det ikke var meningen da... Hva er normalt hvis jeg kan si det slik?? Mulig mannen reiser men jeg har meldt avbud.. Bestemor mente de var sære 🙊 Men det er demmes dag og vil de ikke ha babyer der er selvfølgelig greit det, men hva har dere andre gjort, tatt det som en selvfølge at folk ikke tar med spedbarn (som dier) eller skrevet noe om dette i innbydelsen? #nysgjerrig 😊 Anonymkode: b7691...cda Hadde vel egentlig tatt det som en selvfølge at så små babyer ble med, ja! Vi ble bedt i bryllup da vår eldste var 3 mnd og fikk beskjed om at hun selvfølgelig kunne bli med og at de la tilrette sånn at vi lett kunne gå ut under middagen hvis det var behov for det. Dette var i nærheten av det vi bodde da, så etter middagen dro jeg hjem og la babyen, mine foreldre satt barnevakt og jeg var tilgjengelig på få minutters varsel ved behov. Samme gjorde vi da mellomste var 6 mnd. Hun var tilstede under middagen. Vi gikk ut hvis hun gråt, og hadde barnevakt etter at hun sovnet for kvelden. Da var vi på et hotell, og jeg gikk opp på rommet med en gang hun våknet. Da vi hadde en 1-åring, hadde vi imidlertid barnevakt hele tida. Da så jeg det som en selvfølge å ikke ha med barn. Anonymkode: 87395...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Små babyer som er avhengig av mor følger mor i sånne invitasjoner i min mening. Barn som trenger høystol og spiser selv og kan passes: skal presiseres i invitasjonen og er ikke invitert om ikke nevnt. Jeg ville tolket det som du gjorde, TS. Anonymkode: c903b...244 11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde vel egentlig tatt det som en selvfølge at så små babyer ble med, ja! Vi ble bedt i bryllup da vår eldste var 3 mnd og fikk beskjed om at hun selvfølgelig kunne bli med og at de la tilrette sånn at vi lett kunne gå ut under middagen hvis det var behov for det. Dette var i nærheten av det vi bodde da, så etter middagen dro jeg hjem og la babyen, mine foreldre satt barnevakt og jeg var tilgjengelig på få minutters varsel ved behov. Samme gjorde vi da mellomste var 6 mnd. Hun var tilstede under middagen. Vi gikk ut hvis hun gråt, og hadde barnevakt etter at hun sovnet for kvelden. Da var vi på et hotell, og jeg gikk opp på rommet med en gang hun våknet. Da vi hadde en 1-åring, hadde vi imidlertid barnevakt hele tida. Da så jeg det som en selvfølge å ikke ha med barn. Anonymkode: 87395...bf5 Dette gjorde vi også i vårt bryllup. Alle bayer var selvsagt velkomne, men vi plasserte de med lett tilgang på utgangsdører, slik at hvis de skulle komme til å skrike under taler etc. så kunne de smyge seg lett ut. Anonymkode: 7538e...67d 3
Millimani Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 I min søsters bryllup var det to babyer som begge var avhengige av mødrene sine. Disse gikk ut når det var nødvendig. Ellers var det ingen barn tilstede. I tillegg har min søster og svoger en sønn som den gang var baby. Han var med fram til en time før hans leggetid, da ble han hentet av noen som tok over kvelds-stellet og var barnevakter fram til morgenen etter. Jeg ser ikke problemet med babyer i bryllup, det burde være en selvfølge at babyer som fortsatt er avhengige av det mammaen/foreldrene må gi en sånn liten baby 2
ViljaH Skrevet 25. juni 2017 #11 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har vært i barnefritt bryllup hvor likevel 5 babyer var med, inkl mitt barn på 7 uker. Alle babyene var under halvåret så nyttet ikke med barnevakt, alternativet var å ikke komme. Jeg bare svarte som så at vi kommer gjerne men må ha med baby om det er greit. Hvis de ikke vil ha baby kommer en fra oss. Babyene var ikke til sjenanse. Foreldrene passet på å plassere seg slik at de lett kunne gå ut om det ble uro og lyd. De andre gjestene syntes det var koselig å hilse på småbabyer i slekta. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 Jeg syns det er sært å bare anta at man kan ta med seg en baby. Spesielt når den er så stor at egen stol må til ved bordet og de har begynt å spise selv, som nevnt over. Anonymkode: ac3be...d07 7
Brud2014 Skrevet 28. juni 2017 #13 Skrevet 28. juni 2017 I vårt bryllup var ikke barn bedt, men det var to gjester som hadde spedbarn. De hadde med hver sin barnevakt (sine søsken) og det løste seg fint (nå hadde vi feiringen på et hotell, så de booket bare et rom). Da gikk de bare og ammet av og til. Dette var to av mine nærmeste venninner så det var ikke noe vanskelig å prate om. Vi presiserte i innbydelsen med navn på de som var bedt for å unngå misforståelser Men jeg synes det er rart av bruden å først si at det er greit å ta med baby og så ombestemme seg etterpå.. 2
Gjest Sisti Skrevet 29. juni 2017 #14 Skrevet 29. juni 2017 Jeg ville aldri antatt at det var greit at baby var med, uten å spørre. I vårt bryllup ga jeg beskjed til det eneste paret som hadde baby om at de selvfølgelig var velkomne med baby, og at det var lov å melde avbud når som helst (babyen var tre uker da vi giftet oss). Syns bare det var kos, men vet jo at ikke alle er så begeistret for babyer, så derfor - spør alltid!
altflyter Skrevet 29. juni 2017 #15 Skrevet 29. juni 2017 Jeg ville aldri tatt det som en selvfølge at baby var invitert. Når folk inviterer til bryllup er det vanlig å skrive navnene til alle inviterte i innbydelsen, også eventuelle barn. At noen ønsker et barnefritt bryllup med skrikefrie taler (selv om foreldrene smyger seg ut, er det likefullt forstyrrende), må være en ærlig sak, men da må de også forstå at noen da ikke kan komme. Et barn på 6 måneder har da begynt å spise litt diverse andre ting enn morsmelk. Kan du ikke amme barnet rett før dere drar, så kan evt barnevakt mate med grøt el. og så ammer du når dere kommer hjem igjen? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #16 Skrevet 30. juni 2017 På 26.6.2017 den 8.21, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er sært å bare anta at man kan ta med seg en baby. Spesielt når den er så stor at egen stol må til ved bordet og de har begynt å spise selv, som nevnt over. Anonymkode: ac3be...d07 Les igjen. Vedkommende skriver at barn som er store nok til at de bruker egen stol kan passes, og dermed ikke trenger å være med. Det er her snakk om små babyer som ammer og ikke tar flaske. For de aller fleste blir da alternativet at man ikke kan komme. Anonymkode: fa6c0...c9c 4
Minlillelykke Skrevet 30. juni 2017 #17 Skrevet 30. juni 2017 Vi ønsket ikke barn i vårt bryllup. Hverken store eller små. Heldigvis løste det seg med at de som trengte det fikk barnevakt. Selv hadde jeg ikke ønsket å ha med hverken baby eller barn i en slik anledning 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #18 Skrevet 30. juni 2017 Jeg synes det er en selvfølge at om en inviterer et par med en baby som ammes eller er nyfødt, så følger babyen med middagen. Men ville selvsagt spurt vertskapet for sikkerhetsskyld tilfelle de ønsker grøftefyll under middagen, eller er redd for skriking under talene eller at mor skal rulle ut puppen 2 cm fra suppen til svigermor. Anonymkode: 4b7ca...0aa 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 På 6/25/2017 den 20.06, AnonymBruker skrev: Har en liten jente på 6 mnd og vi har blitt bedt i bryllupet til nær familie. Vi har imidlertid mye kontakt og vi var litt frem og tilbake om vi skulle reise, men da vi svarte skrev vi at vi kun ble med på vielse og middag pga baby, og at vi drar igjen når hun skal legge seg (lang reisevei så tenkte hun kunne sove i bilen hjem). Fikk "flott" til svar. men plutselig i forrige uke fikk vi kontrabeskjed om at baby ikke kunne være med. Er forsåvidt greit det altså ( vi kan ikke ha barnevakt fordi hun tar ikke flaske og jeg ønsker heller ikke være borte en hel natt fra henne), men burde man ikke vært litt mer presis i innbydelsen da?? Som sagt så gjør det oss ingen ting, men flaut om vi hadde dukket opp med baby når det ikke var meningen da... Hva er normalt hvis jeg kan si det slik?? Mulig mannen reiser men jeg har meldt avbud.. Bestemor mente de var sære 🙊 Men det er demmes dag og vil de ikke ha babyer der er selvfølgelig greit det, men hva har dere andre gjort, tatt det som en selvfølge at folk ikke tar med spedbarn (som dier) eller skrevet noe om dette i innbydelsen? #nysgjerrig 😊 Anonymkode: b7691...cda Syns de er sære. Ammende barn utelukkes. Har vel ikke barn selv? De vil være de første som hyler om de blir bedt til noe uten baby....den dagen de har det Skal jo være så stivt. Redd baby tar fokuskortet....herregud. en baby gjør ikke mye ut av seg. Anonymkode: 90766...224 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 Om jeg inviterte ville jeg ta som en selvfølge at diebabyer ble med. Om jeg ble invitert, ville jeg dobbeltsjekket at det var ok å ta med. Veldig spesielt å først si ok, for så å si nei. Anonymkode: 573c2...02e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå