AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Hei! For noen mnd siden søkte jeg om uføretrygd. Da NAV mente jeg hadde gått igjennom alt som trengtes, og at det burde gå i orden. Men for noen dager siden ringte saksbehandeleren min meg, og sa at NAV forvaltning mente jeg ikke hadde prøvd "alt" som går ann å prøves, så jeg må på ett rehabiliteringssenter. Han sa at jeg hadde to muligheter, en var å vente og mest sannsynlig få avslag, den andre var å avbryte søknaden nå. Men det jeg lurer på, hva skjer om jeg venter og får avslag? Mister jeg AAP? Er det noen som vet hvordan dette funker, og hva burde jeg gjøre? Jeg tenker sånn, at det KAN jo hende jeg ikke får avslag så frister jo ikke å avbryte søknaden før jeg eventuelt får svar. Anonymkode: 61f1a...e10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Du får avslag. ALT skal være prøvd før du få innvilget ufør. Om du har rett på AAP, må det være utsikter til bedring. Du kan både få det og ikke. Tricky system. Anonymkode: 1de92...d73 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 For å få AAP må du også ha til hensikt å komme i jobb. Når du søker ufør har du jo egentlig sagt at du ikke har det. AAP er ikke for at du skal vise hvor syk du er slik at dj kan få uføretrygd. Anonymkode: c0295...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Men har du prøvd alt? Og hvor lenge har du vært syk? Og hvor alvorlig er diagnosen? Jeg har 8 diagnoser. En av de diagnosene alene, er nok til at jeg burde bli ufør. Jeg har vært syk siden 2002, og prøvd alt og litt til. Men ufør får jeg ikke bli. Anonymkode: 8b464...6d8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får avslag. ALT skal være prøvd før du få innvilget ufør. Om du har rett på AAP, må det være utsikter til bedring. Du kan både få det og ikke. Tricky system. Anonymkode: 1de92...d73 Takk for svar Men hva mener du jeg bør gjøre? I og med jeg mest sannsynlig får avslag, burde jeg kanskje avbryte søknaden-fortsette på AAP-gå på rehabiliteringssenteret-deretter søke Ufør? Anonymkode: 61f1a...e10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du prøvd alt? Og hvor lenge har du vært syk? Og hvor alvorlig er diagnosen? Jeg har 8 diagnoser. En av de diagnosene alene, er nok til at jeg burde bli ufør. Jeg har vært syk siden 2002, og prøvd alt og litt til. Men ufør får jeg ikke bli. Anonymkode: 8b464...6d8 Ser ikke noe grunn til å svare på dette da det ikke handler om noe jeg spør om. NAV ga meg klarsignal til å søke om uføretrygd. Anonymkode: 61f1a...e10 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For noen mnd siden søkte jeg om uføretrygd. Da NAV mente jeg hadde gått igjennom alt som trengtes, og at det burde gå i orden. Men for noen dager siden ringte saksbehandeleren min meg, og sa at NAV forvaltning mente jeg ikke hadde prøvd "alt" som går ann å prøves, så jeg må på ett rehabiliteringssenter. Han sa at jeg hadde to muligheter, en var å vente og mest sannsynlig få avslag, den andre var å avbryte søknaden nå. Men det jeg lurer på, hva skjer om jeg venter og får avslag? Mister jeg AAP? Er det noen som vet hvordan dette funker, og hva burde jeg gjøre? Jeg tenker sånn, at det KAN jo hende jeg ikke får avslag så frister jo ikke å avbryte søknaden før jeg eventuelt får svar. Anonymkode: 61f1a...e10 Saksbehandler lager innstillingen. Her høres det ut som om han enten innstiller på avslag fordi alt ikke er prøvd. Da skal det veldig mye til før de endrer dette når saken skal gjennomgåes av andre. Hva som skjer med AAP dine er umulig å svare deg på. Det kommer an på Nav sin saksbehandling. Anonymkode: 2ec0a...546
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 En ting til, du bør diskutere med fastlegen din hva du skal gjøre. Anonymkode: 2ec0a...546
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Jeg var i samme situasjon for fem år siden. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke trakk søknaden ville jeg miste AAP, enda det var NAV som hadde bedt meg søke om uførepensjon. Nå har jeg igjen fått beskjed om å søke, og er litt nervøs. Jeg har to bekjente fra mestringskurs som opplevde å stå uten inntekt i opptil et år, fordi de ikke skjønte at de ville miste AAP om de ikke trakk søknaden. Anonymkode: 45e4d...ee4 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 Da avslutter du søkanden denne gangen, og drar på dette rehabiliteringssenteret - kanskje det faktisk hjelper deg, hvis ikke så kan du trygt si at du har prøvd alt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #11 Skrevet 25. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Men hva mener du jeg bør gjøre? I og med jeg mest sannsynlig får avslag, burde jeg kanskje avbryte søknaden-fortsette på AAP-gå på rehabiliteringssenteret-deretter søke Ufør? Anonymkode: 61f1a...e10 Det er også en sjans for at rehabiliteringssenteret faktisk kan hjelpe deg, slik at du ikke trenger å bli ufør. Anonymkode: 1de92...d73 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 På 25.6.2017 den 21.09, AnonymBruker skrev: For å få AAP må du også ha til hensikt å komme i jobb. Når du søker ufør har du jo egentlig sagt at du ikke har det. AAP er ikke for at du skal vise hvor syk du er slik at dj kan få uføretrygd. Anonymkode: c0295...0a8 I praksis så må du jo det? Fordi du er nødt til å gå innom AAP for å få uføretygd! Anonymkode: 81e83...033
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #13 Skrevet 31. august 2017 På 12.8.2017 den 0.16, AnonymBruker skrev: I praksis så må du jo det? Fordi du er nødt til å gå innom AAP for å få uføretygd! Anonymkode: 81e83...033 Tenker dette jeg også Er jo selv for sykt til å jobbe og dette har kommet og blitt gradvis verre etter hvert år. Så for å få ufør, må man jo innom aap. Idiotisk system! Anonymkode: 81e83...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå