Gå til innhold

Være venn med en man har følelser for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen erfaring med å være venner med noen du har følelser for? Fungerer det greit? Vil følelsene gå over etterhvert og man kan ha et godt vennskap? 

Anonymkode: 11def...746

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det fungerer ikke..... Følelsene vil bli sårere, og det vil bli kjempe surt når han ikke kan møte deg fordi han møter noen andre, og den dagen han begynner å snakke om ei flott dame han har møtt. Eneste kur for følelser er å enten holde seg helt unna personen, eller leve de ut, noe som ikke går i et tilfelle hvor man bare er venner.

Anonymkode: 3c581...87e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det fungerer ikke..... Følelsene vil bli sårere, og det vil bli kjempe surt når han ikke kan møte deg fordi han møter noen andre, og den dagen han begynner å snakke om ei flott dame han har møtt. Eneste kur for følelser er å enten holde seg helt unna personen, eller leve de ut, noe som ikke går i et tilfelle hvor man bare er venner.

Anonymkode: 3c581...87e

Takk for svar. Dette tenkte jeg faktisk ikke på, dumme meg. At han selvfølgelig kommer til å bortprioritere meg når han finner en annen. 

Det er bare så vanskelig å gi helt slipp. Vil ha han i livet mitt. Vi har mange like interesser og det er gøy å være sammen. Men dessverre gjengjelder han ikke følelsene :( 

Anonymkode: 11def...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig , men det går greit. Så lenge du er innstilt på at det ikke kommer til å bli dere. Men det kommer perioder der det kan bli ufattelig tungt også , spesielt når det kommer andre damer inn i bildet 🤔 Følelsene vil svekkes og gå over, når du selv går inn for det. Men det kan ta tid. 

Anonymkode: 0ab84...3ff

Skrevet

Har lenge vert venn med en jeg hadde følelser for, gikk veldig bra for min del! Følelsene forsvant etter hvert så nå er han fortsatt en god kompis :) Anbefaler å bare føle deg fram her

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å gå da det var vondt å se han flørte med andre damer, og aktivt å lete etter en annen enn meg. Så for egen selvrespekt kuttet jeg all kontakt. Går helt fint, men litt tungt i starten. 

Anonymkode: 8a436...4d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er god venn med en jeg har følelser for, men som jeg aldri kan få et godt forhold til. Jeg er usikker på om følelsene er gjensidige, men det aner meg at de er det. Vi har også tidligere vært et par. Jeg ser vel ikke egentlig for meg at følelsene går over med det første, men de viker litt når jeg holder en viss avstand - utfordringen er bare at han er en av mine beste venner, så det nytter liksom ikke.

Anonymkode: ec174...c97

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig er sjansene for at en slik situasjon går galt ganske store. Det er grusomt vondt å bryte med en person man elsker, men likevel bedre enn å holde følelsene ved like ved å omgås personen det gjelder. For det første blir det ekstra vanskelig å komme over noen som man stadig møter på, og for det andre risikerer man å gå på en kjempesmell (eller flere) mentalt den dagen h*n finner seg en annen og det forventes at du som venn skal være lykkelig på deres vegne.

Det hele er ikke så ulikt å være venner med fordeler. Det høres smart ut på papiret og fungerer fint helt til den ene går hen og får følelser for den andre. Har vært der og ble omsider nødt til å bryte selv om jeg ikke ville, fordi alle oppturene (fantastisk sex og gode samtaler) og de påfølgende nedturene (ganske brutale påminnelser på at h*n likevel ikke ønsket noe mer) gikk på helsa løs. Sliter like mye et halvt år etterpå; jeg tør ikke tenke på hvordan ståa hadde vært om jeg ikke hadde valgt å bryte.

Anonymkode: b797a...8c9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...