AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Hei! Jeg skylder kommunen for 2 måneders barnehage. Dette har nå gått til Namsmannen og ligger nå på nesten 20 000 kr! Jeg har nettopp fått oversikt over alt gjeld og inkasso vi har. Vi har kommet frem til et budsjett der vi betaler ned 11000 kr på gammel unødvendig gjeld hver måned for ar vi skal bli ferdig med det innen årskifte. Da var ikke disse 20 000kr fra Namsmannen inkludert i den beregningen. Vet dere om det er mulig å komme til en løsning på dette? Kan jeg ordne opp direkte med kommunen? Nå står det at første trekk starter 1 juli. Anonymkode: 5bed2...4b8
ajarRun Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Stakkars barn... Selvsagt kan det finnes en løsning, ring namsmannen og spør dem først. Hvis de ber deg ta kontakt med kommunen gjør du det. Namsmannen ønsker å hjelpe deg, de er ikke ute etter å ta deg. De ser helst at alt blir gjort opp så de blir arbeidsledige. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Stakkars barn... Selvsagt kan det finnes en løsning, ring namsmannen og spør dem først. Hvis de ber deg ta kontakt med kommunen gjør du det. Namsmannen ønsker å hjelpe deg, de er ikke ute etter å ta deg. De ser helst at alt blir gjort opp så de blir arbeidsledige. Hva mener du med stakkars barn? Han har jo ikke lidd noe nød av det. Jeg prioriterer han frem for alt annet. Selv om jeg ikke har klart å gjøre opp for meg når det kommer til regninger så sørger jeg alltid for at han har det han trenger. Takk, da ringer jeg namsmannen i morgen. Anonymkode: 5bed2...4b8
applestories Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Når det har gått så langt er det vel lagt til en del gebyrer, muligens rente? Det er alltid en mulighet å snakke direkte med kreditor - kommunene bruker jo å ordne opp i slikt selv. Er det avholdt utleggsforretning? Mener de gjør det før de kan starte tvangsinnkreving og lønnstrekk.
ajarRun Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med stakkars barn? Han har jo ikke lidd noe nød av det. Jeg prioriterer han frem for alt annet. Selv om jeg ikke har klart å gjøre opp for meg når det kommer til regninger så sørger jeg alltid for at han har det han trenger. Takk, da ringer jeg namsmannen i morgen. Anonymkode: 5bed2...4b8 Men hvorfor ringte du ikke bare kommunen? Eller betalte litt av regningen (da sendes som oftest en ny en som forklarer at du skrev inn feil beløp). Eller betalte med kredittkort? Det er helt uforståelig. Jeg er sikker på at ungen kunne fått fantastiske opplevelser for de 14 000 du kastet bort på å ikke ta en telefonsamtale... 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 28 minutter siden, amativeReflection skrev: Men hvorfor ringte du ikke bare kommunen? Eller betalte litt av regningen (da sendes som oftest en ny en som forklarer at du skrev inn feil beløp). Eller betalte med kredittkort? Det er helt uforståelig. Jeg er sikker på at ungen kunne fått fantastiske opplevelser for de 14 000 du kastet bort på å ikke ta en telefonsamtale... Jeg har gjort store feil når det kommer til økonomien. Det er jeg fullstendig klar over. Mye av dette har vært pga samboers store forbruk. Men nå har jeg endelig fått han med på laget mitt.Jeg mistet helt oversikten en stund, jeg valgte å lukke øynene mine istedenfor å ta tak i problemet. Men nå har jeg åpnet hver eneste regning, skrevet budsjett, opprettet konto for uventede utgifter, skrevet e-post til alle kreditorer, fått en oversikt over alt som skal betales. Vi har 54000 kr igjen på denne typen gjeld. For en måned siden var det 74000 kr. Det skal bort før året er omme. Jeg vet at han kunne fått mange gode opplevelser for det, dette angrer jeg på, men jeg kan ikke se meg tilbake for det er ikke den veien jeg skal. Nå skal jeg fremover, ingen flere forbrukslån, avbetalingskjøp og lignende. Jeg skjønner ikke hvorfor folk må drive med belæring når jeg skriver at jeg nå har åpnet øynene og er på riktig kjør igjen... Anonymkode: 5bed2...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå