AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Når har de ansatte på skolen sommerferie? Ikke lærerne, men ledelsen, biblotek, helsesøster osv som har vanlig arbeidstid gjennom året. Anonymkode: 59cee...80b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Akkurat nå, Belima skrev: Her jeg bor har hele skolen ferie. Det stemmer nok ikke. Anonymkode: e63cd...425 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer nok ikke. Anonymkode: e63cd...425 Gjerne gi meg eksempler på skoler der biblioteket er åpent og ledelsen og helsesøster er tilstede når det ikke er noen lærere eller elever tilstede. Anonymkode: f72a3...9a4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Sjekk hjemmesiden til skolen eller kommunen du er ute etter å vite det om. Anonymkode: a684a...70c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjerne gi meg eksempler på skoler der biblioteket er åpent og ledelsen og helsesøster er tilstede når det ikke er noen lærere eller elever tilstede. Anonymkode: f72a3...9a4 Der jeg jobber er SFO åpen hele sommeren. Ledelsen er på jobb ut neste uke i alle fall. Skoleledelse er ansatt på andre typer kontrakter enn lærere, og har 37,5-timersuker og følger derfor et "vanlig" arbeidsår. Lærerne har komprimert arbeidsår. Helsesøster er tilknyttet kommunen generelt, jeg aner ikke hva hun driver med når hun ikke er tilstede på skolen jeg jobber, kanskje hun jobbet på helsestasjonen. De har i så fall åpent hele året. Det er en lærer som har ansvar for biblioteket, men det er mulig vedkommende kan avtale å jobbe noen timer etter at lærerne har begynt å ta ut avspassering og ferie, mot å opparbeide seg avspassering eller overtidsbetalt (vedkommende har i alle fall MYE jobb akkurat nå, etter bokfjellene på slutten av skoleåret å dømme...). Altså vil jeg tro at de aller, aller fleste skoler er bemannet i hele juni og august, i alle fall. Om du virkelig lurer på om din lokale skole er bemannet i morgen, er det jo bare å ta en telefon. Anonymkode: 3bd08...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Muttern jobber som kontorleder på en liten videregående skole. Hun har fem uker ferie i året, tre av dem tar hun ut om sommeren. Anonymkode: a80fb...544
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 På 25.6.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev: Gjerne gi meg eksempler på skoler der biblioteket er åpent og ledelsen og helsesøster er tilstede når det ikke er noen lærere eller elever tilstede. Anonymkode: f72a3...9a4 Skolen jeg jobber på. Den stenger helt i fellesferien (tre uker), ellers er den åpen. Rådgivere, kontorpersonale, bibliotek, rektor, avdelingsledere er fortsatt på jobb. Anonymkode: c0709...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 Ledelsen på skolen her jeg bor har tre ukers ferie om sommeren, og de bytter på når de tar den ut. Biblioteket på skolen er stengt hele sommeren og helsesøster er kun på helsestasjonen (som er et annet sted) Anonymkode: 44475...56f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 Da jeg jobbet på videregående på kontoret, hadde vi kun 5 ukers ferie hele året. Det samme gjaldt renholdere, ikt, rektor, vaktmester osv. Vi jobbet da nærmest i et "spøkelseshus" Anonymkode: 61cd4...928
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 Her på sørlandet startet den for en uke siden. Anonymkode: 799e8...a45
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 Ledelsen på skolen har samme ferie som "vanlige" arbeidstagere og ikke avspasering slik som lærere har. Det er dermed folk på de fleste skoler fremdeles 😊 Anonymkode: 70c7c...6e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå