Scaramouche Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 Jeg personlig mener at stretchbukser (dongeri altså) er best fordi de er mest behagelige, og ikke minst fordi de holder best på fasongen, og ikke vider seg så mye ut. Men jeg jobber litt i en klesbutikk, og det er så forskjellig hva folk mener om dette. Blir helt forvirret. Når jeg viser frem en dongeribukse med stretch sier halvparten: "Ja denne ser fin og god ut, og holder seg nok bra" mens resten sier "nei uffameg, denne er det jo strech i, da blir den jo helt slapp!!" :o :-? Hva mener dere? Bare lurer jeg.
Arwen Skrevet 5. januar 2005 #2 Skrevet 5. januar 2005 Stretch er godt å gå i, men noen mister veldig raskt fasongen. Dette fordi når stretch-strikken varmes opp mister strikken holdet sitt. Buksene blir ofte like fine etter en vask. Jeg er enig i at (hvertfall olabukser i stretch) mister fasongen veldig raskt
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 Det er fryktelig dårlig kvalitet på enkelte stretch-bukser. Har man hatt en dårlig, så vil man helst ikke prøve de igjen, uansett hvor mye butikkdama påstår at buksa ikke er sånn. En annen årsak kan også være at folk kjøper buksene for store, dvs de er passelige når man prøver de i butikken. Og feil vasking. Jeg har til dags dato ikke hatt en eneste slik bukse som har holdt fasongen, og jeg har hatt et par til nærmere tusenlappen.
myagi Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 Det viktigste når man kjøper jeans med stretch er å pine seg inn i den minste størrelsen man klarer i butikken. Det fordi at stretch vider seg ut, og da vil den passe etterhvert. Istedetfor at man tar en som sitter løst, den vil da bli for stor. Jeg vasker aldri stretch-jeansen min med tøymykner, og det viser seg at den holder bedre.
Arkana Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes stretchbukser er bra, men ikke i dongeri. De ser rare ut og som andre har påpekt her så mister de stretchen og fasongen fort.
Scheherazade Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 Jeg liker best stretch-bukser fordi de er myke og gode, og som oftest sitter de bedre på. Men kvaliteten er veldig forskjellig. Er svært fornøyd med Fornarinabuksene mine, men ikke Vero Moda-bukser med stretch. Så hvis en ivrig Vero Moda-selger prøver å pushe på meg en slik bukse, er jeg nok en av de som sier "Huff, nei, det er jo stretch i den"
Gjest Daniella_ Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 Noen strech-bukser er ganske fine (fornarina, lee) hvis man kjøper de litt for trange. Ellers holder jeg meg også unna dem. Kjøpte en stretch en gang fra bikbik i merket bikbok. Den hang i rumpa etter noen timers bruk :-?
Scaramouche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2005 hmm, har stretchbukser i både Fornarina, Lee og Diesel, og synes absolutt de sitter finest, så skjønner ikke dette jeg. Dongeri uten stretch henger jo i rumpa med en gang... dette fordi stoffet blir helt slapt, imens strechstoffet holder seg på plass!
Tusseline Skrevet 5. januar 2005 #9 Skrevet 5. januar 2005 Jeg liker ikke stretch i bukser generelt. Fasongen blir altfor slapp etter kort stund.
Kaori Skrevet 6. januar 2005 #10 Skrevet 6. januar 2005 Scaramouche, jeg er veldig enig med deg! Jeg kjøper aller helst bukser med stretch i for at de skal holde seg. Jeg har til eksempel to fornarinabukser, den ene med mye stretch i, den andre med ingen/lite stretch. Den første holder seg alltid i den formen, mens bukse nummer to, må jeg vaske etter en dags bruk for at den skal få tilbake formen sin. Spesielt hvis jeg har bevegd meg mye i den, altså sittet oppkrøllet i sofaen i den eller bare sittet vanlig på en stol, da kan jeg nesten garantere for at den ser slapp ut når jeg reiser meg. Slik er ikke buksa med stretch i. Derimot er jeg enig angående vero moda buksene, de har mye fint på vero moda, men dongeribukser kjøper jeg aldri der.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #11 Skrevet 6. januar 2005 Jeg liker ikke stretch i bukser generelt. Fasongen blir altfor slapp etter kort stund. Stort sett liker jeg bukser uten stretch best; jeg har etpar dongeribukser med stretch (Fornarina og Indian Rose), men ellers er uten å foretrekke. I andre bukser liker jeg stort sett enten armybukser eller vide dressbukser som henger på hoftene, og de er uten stretch.
aline Skrevet 6. januar 2005 #12 Skrevet 6. januar 2005 jeg har kjøpt to olabukser med noe strech nå nylig, en på Vero Moda og en på B-young. men det er kraftig stoff og veldig lite strech i dem, de er bare akkurat ikke uten, om det ble forståelig. Og stoffet er ikke mykere eller tynnere en vanlige olabukser. ubrukte er begge trangere en jeg trives med å gå i, så de må gåes inn litt, men da blir de faktisk skikkelig deilige, og sitter bra! var i utgangspunktet ute etter jeans uten strech, men fant ikke noen som satt bra på meg, så når disse var såpass kraftige i stoffet og såpass grove som de var, så var det like bra.
*Lene* Skrevet 6. januar 2005 #13 Skrevet 6. januar 2005 KOmmer helt an på kvaliteten.. Levis'stretchbukser er IKKE bra! C-girl er bra stretch!
Tusseline Skrevet 6. januar 2005 #14 Skrevet 6. januar 2005 Stort sett liker jeg bukser uten stretch best; jeg har etpar dongeribukser med stretch (Fornarina og Indian Rose), men ellers er uten å foretrekke. I andre bukser liker jeg stort sett enten armybukser eller vide dressbukser som henger på hoftene, og de er uten stretch. Nettopp. Det eneste unntaket er Fornarina (har to stykker selv), som holder godt på stretchen.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2005 #15 Skrevet 6. januar 2005 Stretch buksene mine fra fornarina er de beste jeg har hatt noengang ihvertfall.. Jeg får klaustrofobi i bukser uten stretch jeg
Gjest miau Skrevet 6. januar 2005 #16 Skrevet 6. januar 2005 Jeg er veldig fornøyd med stretch-buksene mine fra vero-moda. Ola-bukse, ser ut som vanlig olabukse (ikke pølseskinn). Jeg er innmari fornøyd med fasongen på dem :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #17 Skrevet 7. januar 2005 Jeg har hatt noen stretchbukser, men synes de blir slaskete veldig fort. Lette i høst desperat etter cordfløyelsbukser uten stretch, men butikkdamene i de fleste butikkene sa at det ikke var å få tak i. En av dem hadde aldri hørt om cordbukser uten stretch Trives best i ikke-stretch.
Kaori Skrevet 7. januar 2005 #18 Skrevet 7. januar 2005 Hmm...er ikke cordfløyel et stretch-stoff da? Har ikke så god peiling jeg da, men jeg bare har alltid trodd at det var stretch i det stoffet der, mer eller mindre. :-)
Gjest miau Skrevet 7. januar 2005 #19 Skrevet 7. januar 2005 Hmm...er ikke cordfløyel et stretch-stoff da? Har ikke så god peiling jeg da, men jeg bare har alltid trodd at det var stretch i det stoffet der, mer eller mindre. :-) Nei, det er ikke stretch i all cord-fløyel. Det eneste sytedet jeg har sett cord-bukser uten stretch er på H&M!!! Der har de mange super billige bukser (fra 150,-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå