AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Jeg skulle på butikken ganske tidlig i dag og på vei dit stod der plutselig en måkeunge noen meter foran meg på fortauet. Min umiddelbare reaksjon var å dra på meg hetta, og det gjorde jeg rett i for bokstavelig talt to sekunder etterpå kommer to måker flygende rett mot meg og hyler og skriker. Jeg måtte jo bare legge på sprang. Får jo rett og slett helt panikk. Det er en del måker akkurat i dette området så jeg syns derfor at det alltid er litt ekkelt å gå forbi her. Det jeg lurer på er om noen har opplevd å faktisk bli angrepet? Jeg ser jo for meg at de kommer til å sette klørne i håret mitt og at de blir sittende fast og begynne å hakke Det må faktisk være et av mine største mareritt. Anonymkode: 4b728...42b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Måker har ikke klør.. Anonymkode: a213b...584 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måker har ikke klør.. Anonymkode: a213b...584 Hehe, nei, jeg vet jo det da. Det er jo mer sånn man bare sier.. Anonymkode: 4b728...42b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Da jeg var 4-5 lurte brødrene mine meg til å gå ut på en knaus der flere måker visstnok hekket. Jeg var heldigvis rask, så de rakk bare å bite i håret og ikke hodet Må innrømme at jeg er litt redd for fugler enda. Her jeg bor nå er det mest kråker, og disse flyr og snerter meg og hunden min når de kjeder seg! Anonymkode: 326a9...68f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 http://www.vgtv.no/#!/video/115397/maaker-drepte-hunden-til-emily HUsker jeg leste om en eldre dame som ble drept av måke også, da den satt seg oppå henne å hogget til. En kompis av meg ble dratt i håret av dem. De kan skade, absolutt. Anonymkode: 90cb2...8a1
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 Denne tråden får meg til å tenke på filmen -The Birds Har ikke opplevd å blitt angrepet av fugler selv, men ei venninne og barnet hennes ble angrepet av en svane, gikk heldigvis fint.
Gjest Komme i form. Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Fikk meg et kakk da jeg holdt på å tråkke på en veldig liten måkunge. Både jeg og ungen overlevde. Jeg klarte å skritte over den så vidt.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.vgtv.no/#!/video/115397/maaker-drepte-hunden-til-emily HUsker jeg leste om en eldre dame som ble drept av måke også, da den satt seg oppå henne å hogget til. En kompis av meg ble dratt i håret av dem. De kan skade, absolutt. Anonymkode: 90cb2...8a1 Æsj, så ekkelt. Tror jeg må begynne å ta en omvei når det er sånn det skal være. Her jeg bor er de i tillegg skikkelig innpåslitne på uteserveringene og det er mange ganger at det har vært nesten umulig å sitte ute å spise. Syns igrunnen bare de blir verre og verre. Anonymkode: 4b728...42b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 I området hvor jeg bor er vi veldig plaget av måker som hekker på takene til lavblokkene. Jeg har flere ganger opplevd måker som kommer stupende mot meg og er aggressive. Men har aldri blitt truffet av dem fysisk. Har blitt neddrete ganske grundig, da... Anonymkode: 64547...860
Gjest AvocadoMelon Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 (endret) Jeg og hunden min var ute på morgenturen når han ble veldig opptatt med å snuse inne i en busk... før jeg vet ordet av det kommer måkemor skrikende og flyr så hu snitter hodet mitt (Jeg har fugleforbi etter andre ekle hendelser med fugler) ser at hunden snuser på en måkeunge som har falt ut fra reiret sitt.. Måkemor kommer i full fart mot oss igjen og hakker hunden min på rompa... han skvetter til og jeg tar hunden under armen og løper derifra... ble mest redd for at de skulle "ta" hunden min da han bare var valp enda.. fuglene blir helt gale når de har unger. Endret 26. juni 2017 av AvocadoMelon
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #11 Skrevet 26. juni 2017 Jeg så en dame gå ut av Narvesen med en pølse i hånda. Så angrep en måke henne og prøvde å spise pølsa. Anonymkode: 960b5...f3c 3
kvinneguide Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 33 minutter siden, AvocadoMelon skrev: Jeg og hunden min var ute på morgenturen når han ble veldig opptatt med å snuse inne i en busk... før jeg vet ordet av det kommer måkemor skrikende og flyr så hu snitter hodet mitt (Jeg har fugleforbi etter andre ekle hendelser med fugler) ser at hunden snuser på en måkeunge som har falt ut fra reiret sitt.. Måkemor kommer i full fart mot oss igjen og hakker hunden min på rompa... han skvetter til og jeg tar hunden under armen og løper derifra... ble mest redd for at de skulle "ta" hunden min da han bare var valp enda.. fuglene blir helt gale når de har unger. Vær forsiktig neste gang, i England ble en hund drept av måker! http://www.vgtv.no/#!/video/115397/maaker-drepte-hunden-til-emily
Mr. Kilmister Skrevet 26. juni 2017 #13 Skrevet 26. juni 2017 Opo til flere ganger. På gangbroa til jobb er det en hel drøss av reir. Godt vi har hjelm...
belle_ Skrevet 26. juni 2017 #14 Skrevet 26. juni 2017 Flere ganger, faktisk hver sommer. Det er måkebarn på taket av blokkene borti gata, som jeg må gå forbi hver dag. Får skikkelig panikk av fugler og spesielt måker. Jeg har alltid paraply i veska, og ser jeg det svirrer rundt med måker tar jeg den opp, samme om det er sol eller ikke. Da klarer de ikke angripe på samme måte.
Tibbie Skrevet 26. juni 2017 #15 Skrevet 26. juni 2017 Har aldri bitt angrepet, men de prøver ofte å skremme meg! Når jeg merker at måsene begynner å bli aggressive og bekymret, prøver jeg å virke naiv og bare tusle avgårde uten å se på dem. Da virker jeg ikke så truende at de føler de må kakke til meg eller lugge Men hey, det er jo bare gode mødre! Om en ulv sto og snuste på min lille baby, så hadde jeg nok gått til angrep jeg også. Selv om den bare er nysgjerrig. Mødre er ikke kjent for å ta sjanser på sånt 49 minutter siden, AvocadoMelon skrev: Jeg og hunden min var ute på morgenturen når han ble veldig opptatt med å snuse inne i en busk... før jeg vet ordet av det kommer måkemor skrikende og flyr så hu snitter hodet mitt (Jeg har fugleforbi etter andre ekle hendelser med fugler) ser at hunden snuser på en måkeunge som har falt ut fra reiret sitt.. Måkemor kommer i full fart mot oss igjen og hakker hunden min på rompa... han skvetter til og jeg tar hunden under armen og løper derifra... ble mest redd for at de skulle "ta" hunden min da han bare var valp enda.. fuglene blir helt gale når de har unger. 2
Fysikeren Skrevet 26. juni 2017 #16 Skrevet 26. juni 2017 En jeg kjenner ble hakket i bakhodet av en måke. Måtte på legevakta å sy og ta stivkrampe. Fæle møkkadyr.
absinthia Skrevet 26. juni 2017 #17 Skrevet 26. juni 2017 Ja, pleide å bli angrepet nesten daglig gjennom mye av sommeren, et sted jeg bodde. Et år hadde vi en ekstra gal måse som angrep alt som rørte seg i tre gater. Gamle folk turte knapt å gå ut av huset og tok taxi for å slippe unna og vi andre snek oss omveier for å slippe unna. Her jeg bor nå har jeg aldri blitt angrepet, selv om vi har måse på fjøstaket og andre bygninger i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #18 Skrevet 26. juni 2017 Ja! Jeg pleier å veive med hendene til alle kanter for at de ikke skal hakke meg. Hater måser. Anonymkode: 7a726...6f2
Gjest Mayana Skrevet 27. juni 2017 #19 Skrevet 27. juni 2017 Nei aldri blitt angrepet men måkene kan bli veldig hissige om de har en unge vandrende rundt på bakken i nærheten av der du går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå