Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Ser ofte her at veninners ekser er tabu for venninner rundt. Jeg forstår at å overta en eks rett etter et brudd ikke er ok. Og jeg ser også bort fra om utroskap er ikke i bildet selvfølgelig. Men så går det år,og er fremdeles eksen en "eiendom"? For meg virker det rart. Har en veninne som akkurat har blitt sammen med en annen veninnene eks. Det er åtte (!)år siden det ble slutt! Men jeg fikk beskjed om å ikke si noe til venninnen min. Jeg oppdaget det tilfeldig da jeg kom "ubedt"dit og ja,han var der. Jeg hater å være mellom barken og veden. Min første veninne og denne mannen er gode venner da,og hun snakker om ham noen ganger. Og nå må jeg holde maska neste gang om at han og vår tredje veninne er sammen. Sånt føler jeg er ubehagelig,men gå mitt ord! Men ærlig talt! Burde noen reagere på dette i det hele tatt?? Etter år liksom! Det er vel tidsbegrenset hvor lojal en kan være mot venninner etter brudd?
Sphere Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Man eier ingen. Men man har jo visse koder det kan lønne seg å følge. Jeg ville aldri gått på eksene til bestekompisen min, uansett hvor lenge siden det måtte være at de gikk fra hverandre. 11
MilleMolle Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Har en del å si hvor seriøse de var, alder og hvor lenge de var sammen men det beste er om venninne1 er ærlig fra start så ikke venninne2 finner det ut på samme måte som du gjorde 3
Tibbie Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Man "eier" han på en måte hele veien, mener jeg. Jeg hadde i hvert fall blitt svært stressa om jeg skulle bli forelska i en venninnes eks, eller om en av mine venninner skulle blitt sammen med min. Det har ikke så mye å si om det er hele åtte år siden. Med mindre personen har sagt noe annet, så er det no go. Du får avgjøre om du skal si noe, men denne venninna bør jo si det selv, sånn at sannheten tilfeldigvis kommer ut. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 Teit regel, eks er eks. Anonymkode: e8e5b...101 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Gode venninnder går aldri på hverandres ekser. Punktum. Er det derimot en bekjent av en bekjent og en man møter i tilfeldig lag hver andre år, så er det litt mer åpen tilgang. Jeg selv har valgt å holde meg unna ekser til jenter som ikke engang er venninder, men som jeg vet at mine bekjente er venninder med og som jeg kan risikere å møte på i bursdager og lignende. Vet jo selv at jeg hadde syntes det hadde vært sårt om en jeg omgåes med hadde vært med noen jeg hadde hatt følelser for, så da respekterer jeg andre kvinner på samme måte og holder meg unna. Om en venninde av meg hadde rørt noen av mine tidligere kjærester, da mener jeg de jeg falt pladask for, og ikke de jeg hadde et crush på en sommer og hadde glemt til neste sommer, så hadde de ikke vært venninde av meg lenger. Litt folkeskikk går an å ha. Anonymkode: 60d10...709 9
Gjest noe tilfeldig Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Kommer an på hvor stor gjeld eksen har bygget opp. Derfor viktig med ekser som er verdt å eie; de bør ha grunnleggende ferdigheter i matlagning, hagearbeid osv.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Jeg er egentlig litt i en sånn situasjon nå. Har plutselig blitt betatt av eksen til bestevenninna mi og aner ikke hvor i all verden det kom fra. Har selvfølgelig ikke tenkt til å gjøre noe med det, for der går man bare ikke! Det handler om respekt for venninnene sine, ikke om eierskap. Anonymkode: cd3ae...8ce 5
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 37 minutter siden, Sphere skrev: Man eier ingen. Men man har jo visse koder det kan lønne seg å følge. Jeg ville aldri gått på eksene til bestekompisen min, uansett hvor lenge siden det måtte være at de gikk fra hverandre. Hvorfor ikke? Hva er problemet da? Om du møtte ham år etter og dere ble forelsket. Er det da noen som "lider?"
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #11 Skrevet 25. juni 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig litt i en sånn situasjon nå. Har plutselig blitt betatt av eksen til bestevenninna mi og aner ikke hvor i all verden det kom fra. Har selvfølgelig ikke tenkt til å gjøre noe med det, for der går man bare ikke! Det handler om respekt for venninnene sine, ikke om eierskap. Anonymkode: cd3ae...8ce Ja,men skal ikke respekten gå begge veier? Jeg mener at man kan gjøre dette før venninnen har kommet seg videre. Da må jo venninnen også respektere deres gjensidige følelser? Rettelse: IKKE gjøre dette før venninnen har kommet videre! Endret 25. juni 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #12 Skrevet 25. juni 2017 6 minutter siden, NotNaomi skrev: Ja,men skal ikke respekten gå begge veier? Jeg mener at man kan gjøre dette før venninnen har kommet seg videre. Da må jo venninnen også respektere deres gjensidige følelser? Rettelse: IKKE gjøre dette før venninnen har kommet videre! Hun er nok kommet videre for lengst. Har bodd med en annen fyr i et år. Føles allikevel veldig feil å skulle gjøre noe med disse følelsene Anonymkode: cd3ae...8ce
Sphere Skrevet 25. juni 2017 #13 Skrevet 25. juni 2017 30 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor ikke? Hva er problemet da? Om du møtte ham år etter og dere ble forelsket. Er det da noen som "lider?" Jeg ville ikke blitt forelsket. Det er en eks av bestekompisen min. Har ingen interesse av henne da. Det grunnleggende med denne koden skal visst være at selv om man etter sigende har kommet seg videre, er det allikevel gamle følelser som kan komme opp til overflaten om man ser denne eksen med bestekompisen. Og ettersom dette kan føles teit å si fra om, velger man ofte å si "ok", selv om det kanskje ikke er tilfelle. Man er jo tross alt over vedkommende, og ønsker kanskje ikke vise svakhet. En annen ting er at man blir nødt til å forholde seg til vedkommende, selv om det kanskje var et vanskelig brudd. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #14 Skrevet 25. juni 2017 Ingen som eier noen, men man blir ikke sammen med venninners ekser. For de fleste er ikke det noe å tenke på, det er noe som går naturlig og ubevisst og av lojalitet. Det er ikke sikkert hun reagerer på det, men hun andre der er dårlig venninne. Anonymkode: 2afb1...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #15 Skrevet 25. juni 2017 Ser ikke noe galt i det jeg. Finnes de som går fra en dame, så til søstra hennes etterpå. Jeg ble skilt, 4 år etter falt jeg for en kollega av eksen. Anonymkode: 6392a...599
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #16 Skrevet 25. juni 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er nok kommet videre for lengst. Har bodd med en annen fyr i et år. Føles allikevel veldig feil å skulle gjøre noe med disse følelsene Anonymkode: cd3ae...8ce Hvorfor?
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #17 Skrevet 25. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som eier noen, men man blir ikke sammen med venninners ekser. For de fleste er ikke det noe å tenke på, det er noe som går naturlig og ubevisst og av lojalitet. Det er ikke sikkert hun reagerer på det, men hun andre der er dårlig venninne. Anonymkode: 2afb1...0b3 Nei. Hun er et bra menneske. Hun kan jo ikke før følelser? Noe å tenke på nei. Men så bare skjer det ? Skal man ofre kjærlighet fordi en har en lojalitet som egentlig er helt ulogisk. Eller? Kan dere ikke utdype litt?
Minlillesky Skrevet 25. juni 2017 #18 Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Ser ofte her at veninners ekser er tabu for venninner rundt. Jeg forstår at å overta en eks rett etter et brudd ikke er ok. Og jeg ser også bort fra om utroskap er ikke i bildet selvfølgelig. Men så går det år,og er fremdeles eksen en "eiendom"? For meg virker det rart. Har en veninne som akkurat har blitt sammen med en annen veninnene eks. Det er åtte (!)år siden det ble slutt! Men jeg fikk beskjed om å ikke si noe til venninnen min. Jeg oppdaget det tilfeldig da jeg kom "ubedt"dit og ja,han var der. Jeg hater å være mellom barken og veden. Min første veninne og denne mannen er gode venner da,og hun snakker om ham noen ganger. Og nå må jeg holde maska neste gang om at han og vår tredje veninne er sammen. Sånt føler jeg er ubehagelig,men gå mitt ord! Men ærlig talt! Burde noen reagere på dette i det hele tatt?? Etter år liksom! Det er vel tidsbegrenset hvor lojal en kan være mot venninner etter brudd? Man eier aldri et menneske. Uansett om man har vært i et forhold eller ei...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #19 Skrevet 25. juni 2017 Man plukker ikke opp venninner sitt søppel. Punktum. Anonymkode: a9045...503 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #20 Skrevet 25. juni 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Nei. Hun er et bra menneske. Hun kan jo ikke før følelser? Noe å tenke på nei. Men så bare skjer det ? Skal man ofre kjærlighet fordi en har en lojalitet som egentlig er helt ulogisk. Eller? Kan dere ikke utdype litt? De aller fleste kjipe ting folk gjør mot hverandre er pga følelser. Man tar et valg på et tidlig tidspunkt her. Det er jo ikke som hun ikke visste at han fyren var eksen til venninna da de begynte være sammen. Det visste hun og hun gav faen. Men gjort er gjort. Hun må bare stå for det nå, men hun må jo regne med å miste en venninne selv om det sikkert fins de som syns det går greit. Anonymkode: 2afb1...0b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå