Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt generelt sterkere og mindre stressa av å gjøre yoga. 

Anonymkode: 2cb13...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sier at det hjelper, fordi man komme mer i kontakt med seg selv og kroppen. Jeg vil anbefale det, du får en ro 

AnonymBruker
Skrevet

Du lærer deg å tilpasse pust til bevegelse i rolig rytme som kan dempe angst. Du er i bevegelse som kan frigi endorfiner og dempe stress og depresjon. Hvis du går i Yogatimer er du sosial, det motvirker psykiske lidelser. Selv foretrekker jeg friluftsliv, natur og trening er bedre enn all slags behandling! 

Anonymkode: 134ac...d8e

Skrevet

Noe av det grunnleggende med yoga er at man holder en jevn pust gjennom øvelsene, og det er noe som bidrar til emosjonell regulering

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil.
Yoga brukes opprinnelig for å få balanse i det som kalles energisenterne i kroppen, og gammel teori er at psykiske problemer er blokkeringer i disse energisenterne. I vår vestlige yoga har det vært mest fokus på de kroppslige fordelene av yoga men det er ingen tvil om at det fungerer mentalt også. Jeg fikk en helt annen livsgnist etter å ha gått på yoga en liten stund og kjenner haugevis av mennesker som har fått bukt med alt fra adhd til sinneproblemer og depresjon.

Anonymkode: 284a9...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lærer å kontrollere pust, får en god kontakt med kroppen,  klarer å bli kvitt stressplager, får mestringsfølelse og blir I bedre form. Ja det hjelper.

Anonymkode: 41519...a98

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet

Det funket for meg hvertfall!

AnonymBruker
Skrevet

I noen psykiatriske avdelinger har de yogatimer og pasientene har etter min erfaring sagt at de har et kjempestort utbytte av det!

Anonymkode: 1c90c...c73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...