Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 Hei. Jeg er en mann som tror jeg har funnet mitt livs kjærlighet :-) Men det er ett problem.. Vi har funnet ut at vi er i slekt, tremenninger.. Vi er veldig forelsket i hverandre begge to, så for oss er det ikke noe problem. Det er resten av familien vi er litt usikker på, har ikke gått ut offentlig medforholdet enda.. Det jeg lurer på er, hvordan hadde dere reagert hvis deres sønn eller datter hadde blitt sammen med en tremenning??
Polly Ester Skrevet 5. januar 2005 #2 Skrevet 5. januar 2005 Jeg hadde ikke sett negativt på det... Og hadde noen i familien sett negativt på det, så skulle jeg hjulpet dere å fremme kjærligheten ved å tale varmt for dere... Kusiner og fettere kan gifte seg - tremenninger er ganske langt ute... Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 Jeg kjenner en som var sammen med sin stebror. Go for it!
Arwen Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 Personlig føles det rart fordi jeg har et fetter-kusine forhold til flere av mine tremeninger..
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Besteforeldrene mine er tremenninger,...ingen som har reagert, eller reagerer på det. Har selv hatt en kortvarig crush på min tremenning, og ingen reagerte da heller,...
Shoegal Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 I Norge åpner jo til og med loven for at fetter og kusine kan gifte seg. Må innrømme at jeg føler dette kan bli litt for nært, selv om jeg kjenner en som er gift med kusina si. Så tremeninger burde gå bra! Det kommer jo til syvende og sist an på hva dere selv føler, og hvis du tror dette er drømmedama, så kan du jo ikke la henne gå fordi dere er i slekt!!
Gjest Cerise Skrevet 5. januar 2005 #10 Skrevet 5. januar 2005 Ikke problem med det jeg heller, ønsker dere lykke til! Ikke la dette hindre dere
Gjest seroxata Skrevet 6. januar 2005 #11 Skrevet 6. januar 2005 burde da ikke være noe problem i det hele tatt det:D Jeg har og hatt sånn slektning-ting på gang, ikke noe farlig i det vel?
*Lene* Skrevet 6. januar 2005 #12 Skrevet 6. januar 2005 No problemo.. Laaaangt ut i slekta.. Genene er nok utvaska ;-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 Tremenning betegner på norsk et slektskapsforhold mellom to personer i tredje ledd, etterkommere i tredje generasjon. Tremenninger har minst en oldeforelder felles, men ikke felles foreldre eller besteforeldre. Tilsvarende brukes firmenning,femmenning osv, om ledd videre i slekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå