AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Hei, jeg skal begynne å trene for å få ned hvilepulsen. Har igrunn ikke så mye peiling annet enn at jeg vet at cardio er veien å gå. Jeg må helst få ned under 100 i løpet av 5 uker (ligger på 116 nå). Er dette mulig? Hva er mest effektivt og hvor ofte må jeg trene for å noe resultat på pulsen? Anonymkode: 77496...c38
Pinkee Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Mulig jeg ikke har så mye peiling som jeg trodde, men hvis du har 116 i hvilepuls, tenker jeg du bør snakke med lege om å begynne å trene. For i mine ører høres det litt skummelt ut å begynne med på egen hånd.
Horten Market Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 (endret) Kondisjonstrening er veien å gå. Hvor langt ned du kan komme begrenses av genetikk, og hvor fort det skjer i din situasjon er avhengig av hvor dårlig form du er i. Nedgang på 10-15 prosent er absolutt innen rekkevidde på fem uker hvis du er i dårlig forfatning. Toppidrettsutøvere og gode mosjonister kan ligge på 30-40 slag i minuttet. Lav hjerterytme er forbundet med økt risiko for hjerterytmeforstyrrelser. Endret 25. juni 2017 av Horten Market
Silje92 Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal begynne å trene for å få ned hvilepulsen. Har igrunn ikke så mye peiling annet enn at jeg vet at cardio er veien å gå. Jeg må helst få ned under 100 i løpet av 5 uker (ligger på 116 nå). Er dette mulig? Hva er mest effektivt og hvor ofte må jeg trene for å noe resultat på pulsen? Anonymkode: 77496...c38 116 hørtes voldsomt mye ut.. som nevnt over, har du vært hos legen? Det er normalt å ligge på 50-80 for en voksen person. Toppidrettsutøvere og de som er ekstra godt trent kan ligge lavere, det er ikke farlig (= Men over 100 hørtes mye ut
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 21 minutter siden, Snuppi skrev: Har du vært hos legen? Ja, de sier jeg må trene og har prøvd betablokker men tålte det ikke. Anonymkode: 77496...c38
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 20 minutter siden, Silje92 skrev: 116 hørtes voldsomt mye ut.. som nevnt over, har du vært hos legen? Det er normalt å ligge på 50-80 for en voksen person. Toppidrettsutøvere og de som er ekstra godt trent kan ligge lavere, det er ikke farlig (= Men over 100 hørtes mye ut Jeg har vært hos lege, de sier jeg må trene og vet ikke årsaken til min høye puls. Anonymkode: 77496...c38
Gjest Snuppi Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, de sier jeg må trene og har prøvd betablokker men tålte det ikke. Anonymkode: 77496...c38 Det finnes forskjellige typer betablokkere. Du kan umulig være allergisk mot alle typer. Har du vært blitt ordentlig utredet hos kardiolog? Å trene kondisjonstrening med den pulsen din er ikke bra da den vil gå skyhøyt. Ubehagelig er det også.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Jeg tror nok det kan være lurt at treningen skjer i samråd med lege. Har du ikke fått noen retningslinjer eller råd? Som andre sier er hvilepulsen din nokså høy, og å kjøre på med trening uten noen rammer rundt høres ikke helt optimalt ut. Anonymkode: 28629...59a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok det kan være lurt at treningen skjer i samråd med lege. Har du ikke fått noen retningslinjer eller råd? Som andre sier er hvilepulsen din nokså høy, og å kjøre på med trening uten noen rammer rundt høres ikke helt optimalt ut. Anonymkode: 28629...59a De sa jeg kunne gå turer på 1 time hver dag eller jogge/løpe 40 min 3 dager i uka. Grunnen til at jeg må ha den ned er fordi jeg ikke får lov til å få mer Ritalin før den er nede. Anonymkode: 77496...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå