Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! :)

Det er en ting jeg har lurt på lenge. Hvordan løser dere som skal begynne på høgskole (eller annen skole) dette med flyttingen? Vi får jo ikke beskjed om vi har kommet inn eller ikke før 20 juli! Jeg har en sterk følelse av at jeg kommer inn. Ligger tre og et halvt poeng over poenggrensen i fjor. Men jeg tar ingen ting for gitt, og synes dette er kjempeskummelt!! Det blir så hektisk å flytte på en måned, og da blir det sikkert en real kamp mot andre studenter om leilighetene også.

Hvordan løser dere andre dette? :)

Anonymkode: e769b...fd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble student i 2015 hadde jeg tidligere på året søkt studenthybel i de byene jeg ville studere i. Dermed var det bare å melde avbud i de byene jeg valgte å ikke studere i :). Første måneden er alltid stress med tanke på boplass, men det løser seg også for de aller aller fleste.

Anonymkode: d78c2...557

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble student i 2015 hadde jeg tidligere på året søkt studenthybel i de byene jeg ville studere i. Dermed var det bare å melde avbud i de byene jeg valgte å ikke studere i :). Første måneden er alltid stress med tanke på boplass, men det løser seg også for de aller aller fleste.

Anonymkode: d78c2...557

Takk for svar! :)

Det som er problemet mitt er at jeg ikke kan bo på studenthybel. Grunnen til dette er at jeg av helsemessige årsaker har store problemer med søvn (spesielt innsoving), og i studenhybler er det ofte støy. Derfor ønsker jeg en leilighet, og derfor frykter jeg også at det kan bli svært stressende! :-/

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har allerede søkt på studenthybel. Det er jo bare å avbestille, om man ikke blir å gå der.

Anonymkode: 2cf98...eae

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er problemet mitt er at jeg ikke kan bo på studenthybel. Grunnen til dette er at jeg av helsemessige årsaker har store problemer med søvn (spesielt innsoving), og i studenhybler er det ofte støy. Derfor ønsker jeg en leilighet, og derfor frykter jeg også at det kan bli svært stressende! :-/

TS

Har du noen venner/bekjente i den aktuelle byen som du eventuelt kan bo hos midlertidig frem til du finner leilighet? En venninne av meg måtte bo hos meg i to måneder når hun skulle begynne å studere. Var sånn 30 stk. på hver visning i starten av august, så da var det skikkelig kamp om boligene. Det roet seg veldig etter hvert, da. 

Anonymkode: e9019...97b

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det kan du bare drite i å få tak i til en fornuftig penge fra ca 1.juni til 1.oktober. 

Anonymkode: de59d...35c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen venner/bekjente i den aktuelle byen som du eventuelt kan bo hos midlertidig frem til du finner leilighet? En venninne av meg måtte bo hos meg i to måneder når hun skulle begynne å studere. Var sånn 30 stk. på hver visning i starten av august, så da var det skikkelig kamp om boligene. Det roet seg veldig etter hvert, da. 

Anonymkode: e9019...97b

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan du bare drite i å få tak i til en fornuftig penge fra ca 1.juni til 1.oktober. 

Anonymkode: de59d...35c

Jepp, det var dette jeg fryktet ja. Jeg får prøve å finne en løsning på det! :) Takk igjen for svar!

Skrevet

De jeg kjenner, har søkt studenthybel samtidig med at de søker skoleplass.

Skrevet

Du kan jo bare søke studentbolig og så flytte når du finner annen leilighet? Så har du hvertfall et sted og bo i begynnelsen. Går ikke det an?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare ta det som det kommer. Jeg har kjøpt meg leilighet der jeg skal studere, men jeg har verken fått vitnemål fra skolen jeg går på nå (bachelorgrad) eller vet om jeg kommer inn der jeg har søkt. Skumle greier, men det skal gå bra

Anonymkode: 1b6c1...895

• Liker 1
Skrevet

På universitetene jeg har gått på har studenter fått bo på sovesaler på skolen frem til de har funnet boplass. Selvfølgelig langt fra ideellt, særlig for deg med søvnvansker, men man har iallfall tak over hodet..

Skrevet

Jeg har fått leilighet i den byen jeg har søkt skole på, vet jo ikke 100% sikkert om jeg kommer inn, men jeg tror virkelig jeg gjør det. Leier privat, og overtar fra 1. August. 

Skulle jeg ikke komme inn på skolen, så må jeg rett og slett bare skaffe meg en jobb, kontrakten og depositum er i boks, så flytte må jeg uansett.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Flere studentboliger er jo for familier. Sliter du med innsovning, så er byer og tettsteder ikke rette plassen å oppholde seg, men lærer du deg å sove med øreplugger, så går det fint.

Anonymkode: 2cf98...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...