Gå til innhold

Full av et glass vin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så lenge siden jeg har drukket, og når jeg gjorde det før ble jeg veldig fort full. Jeg husker ikke lenger hvor mye man kan drikke før man blir full. Er det mulig å bli full av et glass om man aldri drikker? Jeg er over 30.

Anonymkode: 9ecfb...c03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir man full av et glass vin så er du enten så mager at du er dødelig syk, eller så reagerer du fryktelig fort på alkohol. 

Me flaske kanskje. 

Anonymkode: 90ebc...e4f

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man full av et glass vin så er du enten så mager at du er dødelig syk, eller så reagerer du fryktelig fort på alkohol. 

Me flaske kanskje. 

eller at noen har puttet noe i glasset ditt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Puny skrev:

eller at noen har puttet noe i glasset ditt...

Eller det ja 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, innbilt full i såfall. Du vil nok bare bli avslappet, litt varm i ansiktet kanskje og litt lett i hodet om du kjenner noe i det hele tatt. Hvis du ikke skulle like virkningen er den forsvunnet innen en times tid av et glass vin, så et glass vin blir i alle fall ingen krise.

Anonymkode: caa4e...c8f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Me flaske kanskje. 

Det jeg vet er at jeg vertfall blir full av en halv flaske vin. Veier va 52 kg.

Skrevet (endret)
På 25.6.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Det jeg vet er at jeg vertfall blir full av en halv flaske vin. Veier va 52 kg.

hva legger du i full da? Jeg veier normalt sett det samme som deg, men blir ikke full av 2,5 glass med vin. 

Endret av Puny
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har spist så mye og er lav og tynn, så blir du brisen av 1 glass. 

Anonymkode: 93bae...9ae

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg blir ikke full, men kan fint merke et glass vin. Dette om jeg har spist lite den dagen, lenge siden sist jeg drakk alkohol osv. Men jeg blir ikke full.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig brisen bare av to glass vin. Er i 20-årene og liten og tynn. Synes det er dumt fordi jeg er veldig glad i vin og skulle gjerne drukket det uten å få en slik effekt. 

Anonymkode: 55e71...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Brisen ja, full nei.

Anonymkode: ede50...e54

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet
På 25.6.2017 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Me flaske kanskje. 

Jeg for min del kan ikke fordra vin ettersom jeg synes smaken er for bitter, og det skal ikke mye til før jeg blir direkte dårlig. Mener å huske å ha lest at noen kan reagere på vin. Når det gjelder annen type alkohol kan jeg drikke generelt mye uten å kjenne noe, spesielt glad i drinker inneholdende vodka. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig og blir brisen av et glass vin:) Drikker alt fra 1-4 ganger i mnd. Dødelig syk eller veldig mager? Nei.

Anonymkode: 2e75f...c9e

• Liker 1
Skrevet

Brisen, ikke full.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Jernmangel gjør at man stort sett kan lett føle seg litt svimmel og ør. Har opplevd at folk med dette har tålt små mengder alkohol dårligere enn andre. 

Skrevet

Jeg blir ikke full, men ganske brisen av ett glass. Etter en halv flaske er jeg klar for byen og etter en hel flaske er jeg døddrukken. :hoho:Alltid vært sånn, nå er jeg over 30 år. 

Drikker vin med som regel 12-14%. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir full av en halv flaske. Tåler veldig lite alkohol.

Anonymkode: de62e...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg humrer litt av disse 'hvis' som kommer lengre oppe her. Jeg er rundt 170 høy og har de siste ti årene variert i vekt fra 95 til 112 kg. Jeg har ikke jernmangel, og jeg tviler sterkt på at noen har hatt noe i glasset da jeg kun har drukket alkohol sammen med eksen eller mine foreldre. Stoffskiftet mitt er også helt gjennomsnittlig. 

Jeg blir brisen av et glass vin. To baileys er en helaften for meg. Jeg tåler svært lite alkohol. Mer enn to-tre enheter har jeg ikke drukket på nærmere 15 år. 

Vi som tåler så lite alkohol finnes faktisk. 

Anonymkode: 84c86...2e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er det glasset da?

De fleste vinglass kan inneholde 2-4 enheter vin (en enhet = 1,2 dl).  Hvis glasset fylles blir ett glass tilsvarende rundt en kvart til en halv flaske vin, og det blir de fleste påvirket av. 
De færreste blir stupfulle av et glass (2-3 enheter), men "lykkepromillen" blir som oftest oppnådd med et slikt inntak.  (avhengig av styrken på vin, hvor fort den drikkes, hvor tung du er osv).

Anonymkode: 6e04a...5e5

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger verken være undervektig, syk, ha jernmangel, eller på noen som helst annen måte feile noe for å kjenne virkning av ett glass vin. 

Jeg drikker veldig sjelden. Kanskje 1-2 ganger i året. Jeg kjenner umiddelbar virkning av alkohol. Allerede en sup, og jeg kjenner at jeg blir småsvimmel. Et glass vin er nok til at jeg får problemer med å gå stødig over gulvet, og jeg blir stuptrøtt. 

Jeg har bmi oppimot overvektig, har gode jernverdier (er blodgiver, så får målt blodprosent og jernlagre jevnlig), og er frisk og rask. Men jeg drikker altså såpass sjelden at jeg ikke får bygget opp toleranse for alkohol. 

Anonymkode: cad14...0d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...