Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 50% sykemeldt og sjefen krever at jeg jobber 8-12 hver dag. dette blir 0.5 t for mye hver dag. Nå har jeg 8 timer for mye fra 01.06. har lyst å ta en fridag men gjeldet timene fra lønnadatoe eller mnd? lønn er fra 20-20 og de 8 timene er fra 01.06-19.06..noen som vet hvordan det beregnes?

Anonymkode: 8dc96...11a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er 50% sykemeldt betyr ikke nødvendigvis at du skal jobbe 50% av timene, du skal gjøre 50% innsats. For mange vil det si å være på jobb hele dagen, men med ekstra pauser. 
Eventuelt avspasering for overtid må gjøres etter avtale med arbeidsgiver. Du kan ikke kreve få avspasering, med mindre det er spesifisert i tariff/arbeidsavtale.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du vanlig 8 timersdag med en halvtime pause er det vel kun 0,25 for mye hver dag så fremst du ikke tar deg et kvarters pause når du er på jobb? Eller du kanskje jobber i ett?

Du går bedre om å gå 11:45 så blir det riktig, men da skal du å jobbe/yte 100% de 3,75 timene du er på jobb.

Anonymkode: 18d69...809

AnonymBruker
Skrevet

ts her. kan arbeidsgiver kreve at jeg jobber 4 timer altså? har ikke pause 

Gjest Papirblomst
Skrevet

Sjefen kan kreve at du er på jobb 8 timer, men at du kun gjør 50% av arbeidsoppgavene dine.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Majsan skrev:

Sjefen kan kreve at du er på jobb 8 timer, men at du kun gjør 50% av arbeidsoppgavene dine.

Det avhenger av situasjonen, sjefen kan ikke sånn uten videre kreve dette.

Anonymkode: c376b...5cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er sykemeldt pga depresjon pga arbeidsplassen (mobbing og sterk mistrivsel) og har sagt opp..ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...