Gå til innhold

Holde energien oppe når man trener før jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt tips og håper noen her kan hjelpe. 

Jeg jobber turnus og har mye ledig dagtid og ønsker å trene før jeg drar på jobb da treningssenteret ligger ikke så langt unna jobb. Jeg spiser ett lettere måltid etter trening før jeg drar på jobb som feks en yoghurt og noe frukt eller noe slik, men jeg blir så utrolig sliten og klarer ikke holde energinivået oppe. Jeg har en relativt aktiv jobb så jeg må holde energien oppe.

Hva kan jeg gjøre for å føle meg mer opplagt og klar til jobb etter trening? 

Anonymkode: fc632...434

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer mat. En yoghurt eller noe frukt er ikke nok til å holde energien oppe etter trening, så det er ikke rart du blir sliten.

Uten et ordentlig måltid kræsjer jeg hardt en halvtime-times tid etter jeg har trent, så jeg må enten spise godt kort tid etter eller trene på kveldstid før jeg legger meg.

Anonymkode: c6dd3...26d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over. Jeg trener før jobb svært ofte og spiser en stor frokost før trening og så spiser jeg en rask middag når jeg kommer hjem før jeg stikker på jobb. Har veldig aktiv jobb og har ikke problem med energinivået. 

Anonymkode: a496c...80b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med det samme selv om jeg spiser...hadde med kyllingfilet og spinat som jeg spiste etter trening, og er fortsatt slapp.

Anonymkode: 4902b...e49

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt med det samme selv om jeg spiser...hadde med kyllingfilet og spinat som jeg spiste etter trening, og er fortsatt slapp.

Anonymkode: 4902b...e49

Det kan være fordi du trenger karbohydrater etter trening, noe det er fint lite av i kylling og spinat.

Anonymkode: e1d8d...fd6

Skrevet

Spis et ordentlig måltid etter trening. Jobber selv turnus og et ordentlig måltid før jobb er vesentlig om jeg trener før jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...