Gå til innhold

Noen gang bestilt briller?

kongenavtys

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste fem gangene kjøpt briller fra min lokale optiker (ikke tilknyttet noen spesiell kjede), men merker bare at han tar mer og mer penger for hver eneste gang. Er også av typen som gjerne bestiller to brillepar i året da jeg føler at 

Så da jeg googlet litt og ble smått inspirert av blant annet denne artikkelen , så spør jeg meg selv: er det virkelig så mye å spare på å kjøpe på nett? Det snakkes om opp mot 1000 kroner...

Og kan man sikre seg at brillene kommer med riktig styrke? det er jo utrolig kjipt å bestille, vente tre-fire uker, få brillene i posten og finne ut at det ikke er hva man egentlig vil ha/styrken er for dårlig/etc.

Noen med erfaringer? Og hvilke nettbutikker har dere bestilt fra? :ac:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bestilt fra Lensway tidligere, fungerte fint. Fikk rett styrke. Men man kan ikke velge glasstykkelse, så jeg har ikke gjort det på noen år fordi jeg vil ha tynnere glass enn de foreslåtte. 

Du kan angre kjøp på nett, så bortsett fra bortkastet tid bør det ikke være noe problem å bestille på nett, så fremst du kjøper fra norsk nettbutikk. 

Anonymkode: b19de...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt fra Lensway tidligere, fungerte fint. Fikk rett styrke. Men man kan ikke velge glasstykkelse, så jeg har ikke gjort det på noen år fordi jeg vil ha tynnere glass enn de foreslåtte. 

Du kan angre kjøp på nett, så bortsett fra bortkastet tid bør det ikke være noe problem å bestille på nett, så fremst du kjøper fra norsk nettbutikk. 

Takk for info! Skal sjekke ut Lensway.

Også litt skeptisk til utenlandske nettbutikker da jeg ikke vet om de alltid overholder "return policy", og det er jo ganske risky hvis man bestiller feil briller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må man ha brille/ linse kort? Eller kan man bare plotte inn valgt styrke selv?

Anonymkode: f8586...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bestilte fra Lensway for et halvt år siden. Jeg er både nærsynt og har skjeve hornhinner. Betalte 356,- for nye briller, de passer perfekt og jeg ser som en ørn med dem - #tommel_opp. Sjekk outlet'en til lensway ;-)

Ba om å få kopi av brilleseddel fra optikeren min, fikk den på mail og brukte verdiene der.

Anonymkode: 70a63...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sluttet å gå i butikk og kjøpe briller. Må være den grådige næringen som finnes. Kjøpte briller til 9800 kr...jaggu tok de kr for testen.

Nå bestiller jeg fra extraoptical. Er du i tvil om noe,da kan du ringe å snakke med de. Bruker brilleseddel fra optiker her.

Sparer vanvittig mye penger

Anonymkode: ee888...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte fra Lensway for et halvt år siden. Jeg er både nærsynt og har skjeve hornhinner. Betalte 356,- for nye briller, de passer perfekt og jeg ser som en ørn med dem - #tommel_opp. Sjekk outlet'en til lensway ;-)

Ba om å få kopi av brilleseddel fra optikeren min, fikk den på mail og brukte verdiene der.

Men MÅ man ha optikerseddel for å bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men MÅ man ha optikerseddel for å bestille?

Nope, du legger inn verdiene selv. Om du vet alt, så trenger du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope, du legger inn verdiene selv. Om du vet alt, så trenger du ikke.

Så bra! Da kan jeg endelig få billige briller - har ventet i 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, jeg skulle ønske jeg hadde våget å bestille briller på nett, for det er svindyrt hos optiker. Ikke at jeg bytter briller så ofte, men det har jo gått noen tusenlapper gjennom årene.

Uansett, jeg synes det er gull verdt med den hjelpen jeg får hos optiker med å se hva som kler meg, og muligheten til å prøve mange par briller. Erfaringen min er at det bare er små forskjeller i farge og fasong som skal til for å gjøre en stor forskjell. Dermed er det skummelt å bestille.

Anonymkode: 0ecc7...880

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er kanskje vanskelig for dere å svare på, men jeg lurer på om man kan ødelegge synet på noen måte ved å bruke feil brillestyrke? Jeg har de siste 15 årene sjekket synet hos optiker hvert år, og hvert år har jeg fått -0,2 dårligere syn. I år har jeg betydelig lavere inntekt enn normalt, så jeg vurderer å sjangse og kjøpe briller fra nettet som er -0,2 høyere styrke enn de brillene jeg har nå. Har også skjeve hornhinner, men der har det ikke vært forandringer på flere år. Hadde dere turt å sjangse sånn, eller er jeg rett og slett nødt til å ta synstest? 

Anonymkode: aa029...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Sunday, June 25, 2017 den 10.02, kongenavtys skrev:

Jeg har de siste fem gangene kjøpt briller fra min lokale optiker (ikke tilknyttet noen spesiell kjede), men merker bare at han tar mer og mer penger for hver eneste gang. Er også av typen som gjerne bestiller to brillepar i året da jeg føler at 

Så da jeg googlet litt og ble smått inspirert av blant annet denne artikkelen , så spør jeg meg selv: er det virkelig så mye å spare på å kjøpe på nett? Det snakkes om opp mot 1000 kroner...

Og kan man sikre seg at brillene kommer med riktig styrke? det er jo utrolig kjipt å bestille, vente tre-fire uker, få brillene i posten og finne ut at det ikke er hva man egentlig vil ha/styrken er for dårlig/etc.

Noen med erfaringer? Og hvilke nettbutikker har dere bestilt fra? :ac:

Så kan du legge til fortolling, og se hva du da sparer. 

Anonymkode: bd40b...f58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...