Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hår til midt på ryggen, kanskje. Litt kortere? Husker ikke, det krøller og bølger seg så varierer også ;) Men det er vel langt? Er langt/kort-alternativ, skjønner dere. Regner med at langt hår er litt dyrere.

Jeg har farget håret mørkere for en stund siden, og er nå lei av det, fordi jeg synes det ble for mørkt for meg. Og nå er det sommer, så ønsker å ha det lysere. Har normalt sett lysebrunt hår. 

594f4ccb01c24_Lightbrownhair.jpg.de7ef1a92eb7fd6fd92f13d151bf1764.jpg

Men hva er forskjellen på "striper langt hår" og "foliestriper langt hår"? Jeg trodde striper var striper! Aldri gjort det før. Er altså "hairshop" jeg tenkte å bruke, for har hørt mye bra om dem. 

Hvor mye kan jeg forvente at kun striping koster? Og hva velger jeg; striper eller foliestriper? 
Må man til spesielle frisører for å få balayage? 

Anonymkode: b1422...ded

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg forstår det er det snakk om hettestriping vs folie? Jeg ønsker å lysne håret, men ikke markerte striper akkurat..

Hva bør jeg velge da? Prisforskjellen er bare på 100 kr og.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg forstår det er det snakk om hettestriping vs folie? Jeg ønsker å lysne håret, men ikke markerte striper akkurat..

Hva bør jeg velge da? Prisforskjellen er bare på 100 kr og.

Foliestriper blir så mye finere!! Jeg er ikke frisør, men fått hettestriper og jeg så ut som en tiger i håret etterpå..... jeg tror hettestriper er en nødløsning for frisøren om de har dårlig tid med de som har langt hår, men resultatet blir grusomt. Jeg har prøvd begge deler og sverger til folie 👌

Anonymkode: 126e7...117

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde valgt folie hvis jeg fikk velge. Det er dyrt å gå til frisør, men verdt det. Jeg betalte 2000kr forrige gang for klipping og striping.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foliestriper blir så mye finere!! Jeg er ikke frisør, men fått hettestriper og jeg så ut som en tiger i håret etterpå..... jeg tror hettestriper er en nødløsning for frisøren om de har dårlig tid med de som har langt hår, men resultatet blir grusomt. Jeg har prøvd begge deler og sverger til folie 👌

Anonymkode: 126e7...117

Tiger, det vil jeg i hvert fall ikke se ut som! Høres ut som jeg bør velge folie da.

2 timer siden, Supernova17 skrev:

Jeg hadde valgt folie hvis jeg fikk velge. Det er dyrt å gå til frisør, men verdt det. Jeg betalte 2000kr forrige gang for klipping og striping.

Her koster det vel 1700, men gidder ikke å klippe meg, kjenner en som klipper meg slik jeg vil. Tenkte bare å stripe.

Sist gang jeg klippet meg hos frisøren så jeg mildt sagt jævlig ut på håret. Sånn bollesveis nesten. Helt forferdelig. No more.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiger, det vil jeg i hvert fall ikke se ut som! Høres ut som jeg bør velge folie da.

Her koster det vel 1700, men gidder ikke å klippe meg, kjenner en som klipper meg slik jeg vil. Tenkte bare å stripe.

Sist gang jeg klippet meg hos frisøren så jeg mildt sagt jævlig ut på håret. Sånn bollesveis nesten. Helt forferdelig. No more.

Jeg liker heller ikke å bli klippet hos frisøren. Men hvis det er snakk om bleking, hadde jeg aldri gjort det hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Supernova17 skrev:

Jeg liker heller ikke å bli klippet hos frisøren. Men hvis det er snakk om bleking, hadde jeg aldri gjort det hjemme.

Nei, er derfor jeg drar til frisøren :) Tør ikke hjemme... 

AnonymBruker
Skrevet

Litt off-topic, men hvorfor tilbys fremdeles hettestriper? Jeg gjør kun folie, men fikk hettestriper et par ganger som yngre - og det var JÆVLIG vondt(unnskyld uttrykket) å dra ut hver enkelt hår-remse. Flott blir det heller ikke, og det kan umulig være pga. kort tid, for det tar jo evigheter å dra ut hår fra hele hodet selv om det kun er striper.

Anonymkode: 19c82...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt begge deler. Hettestripene blir tynnere og jeg syns det var fint når jeg hadde blondt hår og tok noen lysere striper i det. Foliestriper er finest til alt annet. :P 

Anonymkode: d0c79...8d9

Skrevet

Mitt hår defineres som langt, det når omtrent til skulderbladene, med bølger. 
Foliestripet balayage hvor jeg skal beholde naturlig farge i bunn koster 1200-1500kr kun i farge, så kommer jobben ved siden av. 
Har bare sjekket priser for farging hvor jeg beholder naturlig grunnfarge og gjort hos praktikant/lærling som skoleøvelse hvor selve jobben blir gjort gratis og man kun betaler for fargetubene. 
Du må bare gå innom frisøren og spørre. Tykkelsen på håret har minst like mye å si for prisen som lengden. Type hår er også avgjørende for hvor mye farge som kreves for ønsket resultat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...