Gå til innhold

Plastiske opperasjoner

Plastiske opperasjoner  

1. 1. Plastiske opperasjoner

• Har tatt.
      14
    • Har planer om å ta.
      11
    • Tør ikke eller har ikke råd.
      6
    • Uaktuelt.
      24

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jo på en måte så er jeg enig. Men hva er egentlig forskjellen på å farge håret' date=' ta permanent og ha tannregulering kontra plastiske opperasjoner?[/quote']

Jeg vil si risikoen. Aller først. Det er ikke forbundet like stor risiko ved å gjøre de tingene du nevnte, som det er ved plastiske operasjoner.

Hårfarge er reversibel. Samme er permanent. Tannregulering blir veldig ofte ikke gjort av estetiske årsaker, men fordi man kan ha problemer med bittet og slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er egentlig helt umulig å sette plastiske operasjoner og hårfarging opp mot hverandre. PO er et sterkt og stort inngrep, og som Druscilla sier; det er veldig risikofullt og det kan oppstå alvorlige problemer under og etter operasjonen.

Dessuten må det legges til at jeg blir veldig sjokkert over at såpass mange leger de siste årene har gått over til plastiske operasjoner (bedre inntekt). Dette fører til lengre ventelister for dem som virkelig har behov for hjelp og støtte.

Gjest ja, med tiden
Skrevet

Jeg har lyst til å få redusert og løftet puppene mine litt, de sliter på ryggen og jeg har utstående ribben som puppene presser på hele tiden.

I familiens kvinnelige gener ligger det en fremtid med tunge øyelokk, noe som gjør det vanskelig å se etter hvert og når den dag kommer så skal jeg få gjort noe med det. Men foreløpig er det ikke noe problem.

Og så får jeg stadig høre hvor sur jeg ser ut pga. striper eller furer ned fra nesen og til munnviken. Jeg er ikke så veldig sur av meg så dette er ikke noe moro å høre, har fått høre det i mange år. Så hvis jeg en dag får ekstra mye penger til overs så kan det hende jeg gjør noe med det.

Kroppen for øvrig er grei nok og buler det litt så trimmer jeg det fort tilbake igjen så jeg har ikke behov for operasjoner som fettsuging og mageplastikk. Har ikke ett strekkmerke til tross for tre fødsler.

Men det er de tingene det ikke nytter å trimme opp og gjøre noe med selv som jeg kunne tenke meg å betale for når den tid kommer.

For øvrig synes jeg at folk kan gjøre hva de vil.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort, og ikke har jeg hatt noe ønske om det enda.. Kan ikke si at det aldri kommer til å bli aktuellt, for hvis puppene mine blir "ødelagt" etter amming osv. så kan det nok hende at jeg kommer til å fikse på det!

Skrevet

Tør ikke, og har heller ikke råd..

Vis, ville jeg tatt bukplastikk, pga liten hengemage etter fødsel.. Går ikke bort med trening dessverre!

Skrevet
Hårfarge er reversibel. Samme er permanent.

Og silikon pupper.

Bare fordi risikoen er større synes ikke jeg det blir noe annerledes. Synes godt de kan sammenlignes jeg.

Og for å svare, har lyst på to operasjoner men har ikke råd.

Skrevet

Jeg har ikke tatt - og regner vel heller ikke med å ta, men jeg synes uansett det er vesentlig forskjell på en nødvendig operasjon - utfra medisinske grunner og en som kun er tatt pga det kosmetiske.

Skrevet

Det er helt uaktuelt nå. Men hvis jeg i fremtiden blir utsatt for en ulykke eller får fysiske plager som reduserer livskvaliteten, så er det klart jeg vil vurdere det.

Jeg er selvfølgelig ikke perfekt, men det er jo de særegenhetene som gjør at jeg er meg. Hva andre velger å gjøre får jo være opp til dem.

Skrevet

Jeg har ikke tatt, men har vurdert (og forsåvidt fått klarlagt at jeg får dekket) en brystreduksjon. Pr nå holder jeg nakke og ryggproblemer unna med trening, men det blir nok aktuelt igjen for meg. Så langt har jeg vært veldig redd for inngrepet.

Skulle jeg gjort noe annet måtte det være å suge ut litt fett, men det blir neppe aktuelt!

Skrevet

jeg har ikke tatt noen, har ingen planer om å ta, men vet at dersom f.eks brystene forsvinner helt etter amming eller øyelokkene blir veldig tunge og hengende (som faktisk også er ødeleggende for syn og lett skaper slitenhet!) så kommer jeg til å gjøre noe med det om jeg har råd til det!

Skrevet

Jeg har tatt full bukplastikk med mageoppstraming. Hadde store problemer med kløe på magen og fikk gjort noe med hengefolden. Angrer ikke et sekund og det var ikke så smertefult. Hadde lokalbedøvelse. Hadde jeg ikke hatt mageoppstraming hadde jeg ikke hatt noe smerter etterpå. For det var de som var verst. Nå har jeg helt flat fin mage.

Skrevet
Det er jo i psyken problemet først og fremst ligger.

Og dette gjelder alle mener du? :o Get real! :roll:

Skrevet
Jeg synes det virker som om utrolig mange her på forumet har tatt eller har planer om plastiske opperasjoner. Derfor spør jeg; har du tatt plastisk opperasjon?, om ikke, har du planer om å gjøre det?, tør du ikke eller har ikke råd?, er det uaktuelt?

Jeg har ikke tatt plastisk operasjon & har ikke planer om å gjøre det, men hva som skjer i fremtiden vil & kan jeg ikke svare for nå.

Skrevet

Og dette gjelder alle mener du? :o Get real! :roll:

Nei, ikke hos dem som sliter med fysiske sykdommer, plager o.l. Dette påpekte jeg forøvrig også i mitt første innlegg.

Skrevet

Jeg synes det er greit med plastiske operasjoner etter f.eks ulykker, ekstrem fedme hvor man får mye overflødig hud, og ved medfødte skavanker.

Men når fine folk (f.eks. de en ser i ekstrem forvandling, de synes jeg har personlighet, og er helt normale) opererer seg for å bli mest lik idealet, er jeg ikke noe for. Tenk, snart er alle like!!! :hoho:

Skrevet
Har lagt inn silikon i puppene! :kul: De var litt "tamme" etter to barnefødsler med påfølgende amming.... :wink:

Samme her.

Skrevet
Jeg har aldri tatt noen plastiske operasjoner, og kommer heller ALDRI til å gjøre det. Er veldig i mot slike operasjoner (så lenge det ikke er snakk om sykdommer og dype skader), og jeg har heller mer tro på suksess gjennom å jobbe hardere med sitt indre. Det er jo i psyken problemet først og fremst ligger.

Så du tror at kløen på magen og fuktigheten under hudfollen hadde forsvunnet om jeg gikk inn i mitt indre, og jobbet. :hoho: Det er det dummeste jeg har hørt. :roll:

Det at du sier at du ALDRI kommer til å gjøre det er greit, men andre må få bestemme selv om de vil utføre en operasjon. Jeg lider av ekstrem sprøyteskrekk, og brukte tre år på å tørre å ta steget. Og livet mitt har blitt helt topp. Ingen kløe siden 21 september. Og magen er flat og fin. :sjarmor: Mage musklene er også fikset, for de var helt ødelagt etter tre svangerskap. :wink:

Skrevet
Så du tror at kløen på magen og fuktigheten under hudfollen hadde forsvunnet om jeg gikk inn i mitt indre' date=' og jobbet. :hoho: Det er det dummeste jeg har hørt. :roll:[/quote']

Jeg har en tommelfingerregel: sålenge problemet dreier seg om smerte, påkjennelse og sykdom for en person vil jeg si at plastiske operasjoner er en nyttig og fin løsning på problemet. Dersom det er snakk om at man er ufornøyd med puppene sine, har litt for stor mage, øyebrynene henger litt ned pga. aldring osv. er jeg veldig imot en plastisk operasjon. Det er naturlig å ikke se lik ut når man er 18, som når man begynner å nærme seg 40 feks. Dessuten ligger faktisk problemet i psyken, hvor ellers skulle det være? :roll: Det dreier seg om å akseptere seg selv.

Skrevet

Jeg har ikke tatt og har ikke tenkt til å ta, men om f.eks brystene forsvinner helt under amming så kan det hende jeg forandrer syn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...