AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Min frisør setter opp time hver 6 uke, og jeg syntes det er altfor ofte og dyrt. Jeg har nettopp begynt å gå til frisør (4 ganger nå) og vet ikke helt hva som er vanlig? Hvor ofte går dere for å holde fargen i sjakk? Holder dere dere til en farge eller hvor ofte bytter dere evn? Og vil en frisør bli fornærma om man velger å kjøpe hjemmefarge på butikken, farge hjemme, og kun komme til henne når det er tid for klipp? Vil det ha noe å si for fargen hun bruker sammen med klippen da evn? Anonymkode: 5233a...2a8
Zienna Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Jeg har langt hår, og farger ikke. Striper bare, og så klipper frisøren når det behøves. Går hver 6.uke, og det koster ca, 1.600 kr. Hadde aldri turt å hjemmefarge. Mange gjør det nok, og jeg kan aldri innbille meg at frisøren blir fornærmet av den grunn. Selv synes jeg at jeg får mye igjen for frisørtimene. Jeg har overlatt håret mitt til henne, og hun vet hvordan det best skal holdes sunt og pent.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Hjemmefarger hver andre til tredje uke. Håret mitt vokser FORT! Jeg er mye mer fornøyd med hjemmefarging enn jeg var med frisørfarging men folk er forskjellige Anonymkode: 054f3...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Jeg hjemmefarger og er leeeeei! Synes ingen hjemmefarger er bra nok til å skjule grå hår over tid spesielt ikke når man vasker håret så ofte som meg. Fargen forsvinner jo etter noen få vask det er så sabla irriterende! Kunne sikkert farget det hver tredje uke men blir sjeldnere enn det. Anonymkode: 6f4c4...77a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hjemmefarger og er leeeeei! Synes ingen hjemmefarger er bra nok til å skjule grå hår over tid spesielt ikke når man vasker håret så ofte som meg. Fargen forsvinner jo etter noen få vask det er så sabla irriterende! Kunne sikkert farget det hver tredje uke men blir sjeldnere enn det. Anonymkode: 6f4c4...77a Samme her! Håret ser helt J... Når jeg farger det hjemme. Men det er så dyrt å farge hos frisøren, det må tas hver 5 uke her. Anonymkode: 0340a...7b8
Meadow Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 Jeg hjemmefarger cirka hver 4.uke. Gidder ikke å betale en frisør for det. Har begynt å klippe meg selv også, mye penger spart! 2
Brukerano Skrevet 24. juni 2017 #7 Skrevet 24. juni 2017 Var frisørlærling i ett år føre jeg ble syk (ufør i dag) jeg lærte veldig mye, og en ting var at håret mitt og mange andre sitt blir like slitt uansett hvor og hvordan man farger det! (Ikke bleking) jeg farger håret hjemme i dag, bleket det hjemme. Jeg blir alltid mer fornøyd da. Får 99 prosent av gangene slik jeg vil ha det. Gjør det 3-5 uke. Klipper meg selv ofte. Sparer hår, så kjæresten min klipper tuppene mine. 2 ganger i året går jeg til frisøren og frisker opp klippen. Det som er viktig er å behandle håret etterpå. Ordentlig kur, sjampo og balsam.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #8 Skrevet 24. juni 2017 Jeg går ca hver 12 uke, men jeg har jo da gjerne en periode hvor jeg føler det ser jævlig ut. Men håret trenger ikke klippes oftere og med prisene for striping og klipp og kur har jeg ikke råd til noe annet. Min frisør anbefaler ikke annet heller. Anonymkode: 3d016...f3a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #9 Skrevet 24. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Håret ser helt J... Når jeg farger det hjemme. Men det er så dyrt å farge hos frisøren, det må tas hver 5 uke her. Anonymkode: 0340a...7b8 Åja nei jeg er veldig fornøyd med resultatet etter farging problemet er at fargen ikke sitter så godt. Anonymkode: 6f4c4...77a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #10 Skrevet 24. juni 2017 26 minutter siden, Meadow skrev: Jeg hjemmefarger cirka hver 4.uke. Gidder ikke å betale en frisør for det. Har begynt å klippe meg selv også, mye penger spart! Jeg stusser litt selv eller får andre til å gjøre det en gang i blant. Veldig mye penger spart ja. Tar et til to frisørbesøk i året bare for å få en ordentlig fasongklipp på det og det fungerer veldig fint på den måten for min del. Anonymkode: 6f4c4...77a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #11 Skrevet 24. juni 2017 27 minutter siden, Brukerano skrev: Var frisørlærling i ett år føre jeg ble syk (ufør i dag) jeg lærte veldig mye, og en ting var at håret mitt og mange andre sitt blir like slitt uansett hvor og hvordan man farger det! (Ikke bleking) jeg farger håret hjemme i dag, bleket det hjemme. Jeg blir alltid mer fornøyd da. Får 99 prosent av gangene slik jeg vil ha det. Gjør det 3-5 uke. Klipper meg selv ofte. Sparer hår, så kjæresten min klipper tuppene mine. 2 ganger i året går jeg til frisøren og frisker opp klippen. Det som er viktig er å behandle håret etterpå. Ordentlig kur, sjampo og balsam. Ja enig i dette. Jeg kurer håret veldig mye gjerne flere ganger i uken og bruker alltid balsam. Jeg betalte en gang 250 kr for en liten klatt med hårkur hos frisøren etter hårvask, det var like mye som selve hårkurboksen kostet! Anonymkode: 6f4c4...77a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #12 Skrevet 24. juni 2017 Ts her :D Takker for svar ! Jeg har en farge som er ganske nær min naturlige farge, så har ikke problemer med veldig synlig ettervekst, men opplever at det virker som fargen i hele håret forsvinner med minst 60%. Kan det være at frisøren min bruker semipermanent farge, for å få meg til å komme oftere eller er det helt normalt at farge blasser ut? Nå har jeg ikke farget på 5 måneder og håret mitt ser nå nesten ufarget ut. Vil gjerne til frisøren oftere, men to tusen til overs annenhver måned har jeg bare ikke, jeg går på AAP og har gjeld Hmpf . Skulle jeg få råd, føler jeg det er mer nyttig å legge de pengene i sparekonto eller feriekonto. Hvor mye penger til overs pr måned har dere som går til frisøren jevnlig? Anonymkode: 5233a...2a8
Wonders Skrevet 28. juni 2017 #13 Skrevet 28. juni 2017 Jeg går ikke til frisør fordi jeg ikke har så mye penger for å opprettholde dette. Jeg farger det hjemme hver 5.-6. uke. En farge på vår eller sommeren og endrer til en farge mørkere på høsten eller vinteren. Nutriss har jeg holdt meg til i snart 10 år. Den med Vendela og Mona Grudt. Si hva dere vil, mine erfaringer er fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå