Gå til innhold

Fru mæla

Birdo

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
1 time siden, Inocybe skrev:

Veldig hyggelig og interessant å få bli med i det filosofiske hjørnet ditt :)

Jeg er ikke i tvil om at det er vanskeligere å se feil hos og kritisere personer man er glad i. De fleste mennesker er veldig beskyttende over for familien (og den utvidede sådan). Internt i "familen" kan man krangle så busten flyr men andre uten for får absolutt ikke lov til at blande seg i krangelen. Da tar familien ofte felles front mot inntrengeren. Man liker rett å slett ikke at noen uten for familien kritiserer at elskede tante Anna røyker med barn i bilen. Man kan til og med forsvare slike handlinger og egenskaper til tross for at man egentlig mener at tante Anna burde slutte å røyke med barna i bilen. Det blir fort en dem mot oss greie. 

At mange blogglesere inkluderer en blogger i "familien" er jeg sikker på. De føler de kjenner bloggeren fordi de har fulgt med jevnlig og ofte over lang tid. De føler de kjenner dem og de føler at bloggeren bryr seg om leseren.

Enda en kompliserende faktor er at mange av leserne virker til å anse bloggern som et idol. En de ser opp til og som de ønsker å kopiere livsstilen til. Hvis man skal kritisere en slik person blir det fort til at man også må kritisere seg selv og det man streber i mot. Og det er ikke enkelt. 

Takk for at du blir med på en litt mer  eksperimentell diskusjon. Vi tenker nokså likt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, CecilieX skrev:

Takk for at du blir med på en litt mer  eksperimentell diskusjon. Vi tenker nokså likt😀

Det gjør vi nok ja :)

Jeg liker når du snur spørsmål den andre veien slik du har gjort i en del tråder. Spennende (og ikke så rent lite skummelt) å måtte tenke gjennom om man fortsatt er like fast i standpunktet sitt når det har motsatt fortegn. :Nikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...