Gå til innhold

Fru mæla

Birdo

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, agnesbjercke skrev:

Kan ikke skjønne at noen har noe imot henne. Synes hun er helskjønn og jordnær jeg da men. Bena godt plantet på jorda :) Begge to egentlig.

Du blogger selv? En person kan godt være helskjønn og jordnær, men samtidig ha en bloggeratferd som feks går ut på eksponering av barn, selvsagt fordi det gir klikk, interesse, spons og inntekter. Her inne kritiseres flere bloggere for akkurat det, uansett hvor helskjønne de er på privaten (som vi ikke vet noe om, forøvrig). 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Kollontaj skrev:

Du blogger selv? En person kan godt være helskjønn og jordnær, men samtidig ha en bloggeratferd som feks går ut på eksponering av barn, selvsagt fordi det gir klikk, interesse, spons og inntekter. Her inne kritiseres flere bloggere for akkurat det, uansett hvor helskjønne de er på privaten (som vi ikke vet noe om, forøvrig). 

Har det noe med saken å gjøre?? Nei.
Jeg synes ikke hun er så ille på det heller jeg da. Sammenlignet med mange. Og det tok jeg med i uttalelsen min.. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, agnesbjercke skrev:

Har det noe med saken å gjøre?? Nei.
Jeg synes ikke hun er så ille på det heller jeg da. Sammenlignet med mange. Og det tok jeg med i uttalelsen min.. :) 

Tenkte at siden du blogger selv har du gjort deg opp noen refleksjoner rundt barn som blir brukt i reklame på mammas eller pappas blogg, noe mer enn at du ikke skjønner hva noen har i mot denne bloggeren fordi hun er helskjønn osv. Her er det vel atferden og handlingene rundt bloggdriften som blir diskutert. 

(Kjenner ikke bloggeren Mæla, forøvrig.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Rebekka (fru Mæla), men synes også det er mye eksponering og reklame for tiden. 

Hun begynte tidlig med å blogge og den gang var bloggverden mer som en vennegjeng og ikke så allemannseie som det er i dag. Virker som hun ikke har tenkt at tidene har endret seg. Ungene blir større, hun har begynt og jobbe og tiden strekker ikke til til blogging og hun blogger bare om det hun må. 

Jeg har troa på at hun klarer endringene og setter en ny kurs. Jeg håper det hvert fall. Hun e

r veldig inspirerende på sitt beste. Har mange gode oppskrifter og har et pent hjem :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tenkte at siden du blogger selv har du gjort deg opp noen refleksjoner rundt barn som blir brukt i reklame på mammas eller pappas blogg, noe mer enn at du ikke skjønner hva noen har i mot denne bloggeren fordi hun er helskjønn osv. Her er det vel atferden og handlingene rundt bloggdriften som blir diskutert. 

(Kjenner ikke bloggeren Mæla, forøvrig.)

ja nei jeg blogger ikke veldig aktivt selv, så det spiller liten rolle..
Men ja det og.. skjønner ikke helt at henne er en som blir diskutert så hardt på bakgrunn av det jeg har sett av henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, agnesbjercke skrev:

ja nei jeg blogger ikke veldig aktivt selv, så det spiller liten rolle..
Men ja det og.. skjønner ikke helt at henne er en som blir diskutert så hardt på bakgrunn av det jeg har sett av henne. 

Diskutert hardt er å ta veldig i. Jeg hadde ikke hørt om bloggen hennes før denne uka da tråden kom og har heller ikke planer om å lese den med det første. Hvis du derimot har noen argumenter for hvorfor hun ikke er verdt å diskutere mht barne-eksponering, må du gjerne komme med dem. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper ikke å være "helskjønn" når man legger ut nakenbilder av barna sine på en Instagram konto med over 10k følgere altså! Ei heller når man legger ut bilde av at barnet sitt henger over doen å kaster opp. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Hjelper ikke å være "helskjønn" når man legger ut nakenbilder av barna sine på en Instagram konto med over 10k følgere altså! Ei heller når man legger ut bilde av at barnet sitt henger over doen å kaster opp. 

Mye mulig.. har fulgt henne kjempe lenge(dog ikke lest bloggen aktivt). Og har aldri sett disse bildene så da skal jeg ikke uttale meg om dét.. men har generelt aldri sett noen bilder der jeg synes barna er tatt i en sårbar posisjon... så ja... om det går på forskjellige meninger ang det eller st jeg bar totalt misset noe vet jg ikke. Uansett. Liker jenta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Diskutert hardt er å ta veldig i. Jeg hadde ikke hørt om bloggen hennes før denne uka da tråden kom og har heller ikke planer om å lese den med det første. Hvis du derimot har noen argumenter for hvorfor hun ikke er verdt å diskutere mht barne-eksponering, må du gjerne komme med dem. 

Jeg synes det... uten å ta i.. 

og jeg bryr meg pent lite om du ikke kjente til bloggen eller ei. :P nå var det min mening jeg snakket om her. Trenger ikke argumentere noe for hvorfor jeg ikke er enige med dere andre om hva og hvordan hun gjør ting. Jeg sa bare hva jeg synes og at jeg synes det var rart hun er en av de som blir diskutert. Thats it..🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg kikket på bloggen. Stort sett bilder av barn og annonser. Reklame der ungene medvirker. Hun skriver i et innlegg at hun har slettet mye, lurer på hva slags eksponering det var, for jeg synes det som ligger igjen er ganske så utleverende for de mindreårige. Videre skriver hun at andre bloggere blir kritisert på nett, dvs at det er skremmende at anonyme snakker ned andre mennesker. Hvis det er slik hun oppfatter kritikken mot bloggere feks her på KG, skjønner jeg i grunnen hvorfor hun bruker mesteparten av bloggen sin til reklameannonser med barna som frontfigurer. 

Bloggen har gitt dem inntekter, men på bekostning av barna som "reklameobjekter" (hennes begrep).  Ser likevel ut til at hun tenker på å fortsette, siden vi lever i 2017 og unger vokser opp i en verden der sosiale medier er en del av hverdagen. Vel, der mister hun meg. 

Men pluss for faktisk å ha noen gode tanker rundt bloggingen (nevner å kose seg sammen uten å dokumentere det feks), selv om jeg frykter at hensikten var å få heiarop i kommentarfeltet for å fortsette. 

Ønsker henne lykke til, uten eksponering av barn. Har hun en trofast leserskare, kan hun sikkert lykkes, men i 2017 skal ikke barn lese om seg selv i reklameannonser på mammas blogg, de skal få skape sin egen digitale identitet. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, agnesbjercke skrev:

Jeg synes det... uten å ta i.. 

og jeg bryr meg pent lite om du ikke kjente til bloggen eller ei. :P nå var det min mening jeg snakket om her. Trenger ikke argumentere noe for hvorfor jeg ikke er enige med dere andre om hva og hvordan hun gjør ting. Jeg sa bare hva jeg synes og at jeg synes det var rart hun er en av de som blir diskutert. Thats it..🤷🏼‍♀️

Synes absolutt du bør argumentere for hvorfor du mener eksponering av barn er greit. Det hører med til god debattskikk å kunne underbygge meninger og påstander med annet enn: "Slik mener nå jeg, men jeg gidder ikke bruke energi på å forklare hvorfor". ;) Kom med argumentene dine - jeg vil gjerne høre dem  :)

Anbefaler deg også å lese gjennom Bloggerbarntråden. Der står det veldig tydelig hvorfor eksponering av barn i SoMe er uetisk, ulovlig og også hvorfor myndighetene til tross for alvorligheten i overgrepene ikke har grepet inn. Ennå. En veldig anbefalelsesverdig tråd. 

Fru Mæla er vel ikke veldig diskutert her på rampelys. Jeg kan ikke huske det har vært mange innlegg om henne og jeg har vært her ganske lenge. Grunnen er vel at bloggen er liten, selv om det på ingen måte er formidlende for slik eksponering av barn som blant annet @Kollontaj nevner. Personlig kommer jeg ikke til å gi den bloggen klikk av betydning. Jeg blir kvalm og uvel av slike bloggerforeldre som ikke ser sine barns beste. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inocybe skrev:

Synes absolutt du bør argumentere for hvorfor du mener eksponering av barn er greit. Det hører med til god debattskikk å kunne underbygge meninger og påstander med annet enn: "Slik mener nå jeg, men jeg gidder ikke bruke energi på å forklare hvorfor". ;) Kom med argumentene dine - jeg vil gjerne høre dem  :)

Anbefaler deg også å lese gjennom Bloggerbarntråden. Der står det veldig tydelig hvorfor eksponering av barn i SoMe er uetisk, ulovlig og også hvorfor myndighetene til tross for alvorligheten i overgrepene ikke har grepet inn. Ennå. En veldig anbefalelsesverdig tråd. 

Fru Mæla er vel ikke veldig diskutert her på rampelys. Jeg kan ikke huske det har vært mange innlegg om henne og jeg har vært her ganske lenge. Grunnen er vel at bloggen er liten, selv om det på ingen måte er formidlende for slik eksponering av barn som blant annet @Kollontaj nevner. Personlig kommer jeg ikke til å gi den bloggen klikk av betydning. Jeg blir kvalm og uvel av slike bloggerforeldre som ikke ser sine barns beste. 

👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett barna hennes på snap etter tråden her. Så hun har nok gått i tenkeboksen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, agnesbjercke skrev:

Mye mulig.. har fulgt henne kjempe lenge(dog ikke lest bloggen aktivt). Og har aldri sett disse bildene så da skal jeg ikke uttale meg om dét.. men har generelt aldri sett noen bilder der jeg synes barna er tatt i en sårbar posisjon... så ja... om det går på forskjellige meninger ang det eller st jeg bar totalt misset noe vet jg ikke. Uansett. Liker jenta:)

Du bør seriøst vurdere å få skaffet deg sterke briller  ASAP, for det er noe alvorlig galt med synet ditt om du virkelig mener at du aldri har sett bilder av barna i sårbar posisjoner.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkeberta skrev:

Du bør seriøst vurdere å få skaffet deg sterke briller  ASAP, for det er noe alvorlig galt med synet ditt om du virkelig mener at du aldri har sett bilder av barna i sårbar posisjoner.. 

Nei synes mitt er ganske perfekt.. Jeg sier jo jeg ikke har sett slike bilder, OG jeg sier at muligheten er der for at jeg totalt har misset noe! Mye mulig. Idk... Jeg har aldri tenkt på henne som er person som legger ut bilder som for mange er «feil» eller sårbart. Synes hun har vært en av de bedre.. Så igjen... MULIG jeg har misset noe eller så har vi forskjellig syn på hva som er greit!! Sjangsen for at noen er uenig med dere, kan faktisk å være tilstede. tro det eller ei.... Ikke alle sitter her på forumet for å kun si det som de mener er negativt. Bare at det er fler av dere enn det er av de som har positive ting å si. Som feks å si «jeg liker henne» uten å måtte begrunne og argumentere om HVORFOR det.. dere er jo helt rare hele gjengen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

"Dere er jo helt rare hele gjengen"

Fantastisk argumentasjon når man blir bedt om å begrunne synet sitt🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣 det var uttalelsen sin! 

(PS. De fleste kan begrunne hvorfor de liker noe, dette er et diskusjonsforum og ingen bryr seg så veldig mye med at bloggere blir likt - for det vet vi jo, det er mer interessant hvorfor folk faktisk liker en blogg som feks notorisk utleverer ungene sine.) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, agnesbjercke skrev:

Nei synes mitt er ganske perfekt.. Jeg sier jo jeg ikke har sett slike bilder, OG jeg sier at muligheten er der for at jeg totalt har misset noe! Mye mulig. Idk... Jeg har aldri tenkt på henne som er person som legger ut bilder som for mange er «feil» eller sårbart. Synes hun har vært en av de bedre.. Så igjen... MULIG jeg har misset noe eller så har vi forskjellig syn på hva som er greit!! Sjangsen for at noen er uenig med dere, kan faktisk å være tilstede. tro det eller ei.... Ikke alle sitter her på forumet for å kun si det som de mener er negativt. Bare at det er fler av dere enn det er av de som har positive ting å si. Som feks å si «jeg liker henne» uten å måtte begrunne og argumentere om HVORFOR det.. dere er jo helt rare hele gjengen

Men kanskje du kan begrunne hvorfor du mener eksponering av barn er greit? Når vi snakker om utnyttelse av og overtramp begått mot barn bør det være bedre og mer veloverveide argumenter enn "jeg liker henne". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, agnesbjercke skrev:

Gud bedre, sier jeg bare.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkeberta skrev:

Gud bedre, sier jeg bare.. 

jo takk det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...