Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått refinansiert gjelden sin til ett lån uten å ha sikkerhet i noe og med betalingsanmerkninger?

Det er nærmest livsviktig for meg at alt samles i ett beløp slik at jeg får total orden og betaler et fast beløp pr. måned.

Ikke interessert i å høre drittslenging om hvor taper jeg er som har gått på en økonomisk smell. Jeg havnet der grunnet min tidligere mann som tok opp flere lån i mitt navn, og jeg hadde ingen sjans til å betjene låna på den tiden. Jeg var også svært deprimert under forholdet og i tiden etter bruddet, før jeg nå endelig kom meg opp på beina igjen. Så gjelda er ikke noe gamle festligheter.

Anonymkode: 410ef...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Har din mann tatt opp lån i ditt navn, så er det bedre økonomi i å få hjelp hos en advokat enn å håpe på at noen refinansierer kredittlån uten sikkerhet. 

Anonymkode: cfb2f...8a5

Skrevet

Det tviler jeg sterkt på. 

Min beste anbefaling vil være å lage en oversikt i excell, legg inn alle minstebeløpene og summer dem. Overfør det beløpet til en egen konto og så vil det virke som en betaling. Hvis du betaler mer enn minstebeløpene bør du enten betale de laveste kreditene eller de med høyest rente.

Husk at det er gratis å søke, så du kan jo søke i samtlige banker og se hva de sier. Men jeg tviler sterkt på at de vil låne deg penger når du har betalingsanmerkninger. Du kan jo prøve å betale ned de kredittene der du har betalingsanmerkninger så forsvinner de jo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har din mann tatt opp lån i ditt navn, så er det bedre økonomi i å få hjelp hos en advokat enn å håpe på at noen refinansierer kredittlån uten sikkerhet. 

Anonymkode: cfb2f...8a5

Den rettslige vegen der har jeg overhodet ikke råd til. Dessuten har jeg nok ingen sterk sak da han hadde tilgang til alt av passord/nettbank osv. Naiv og dum var jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg forsøkte men fikk ikke. Enda jeg hadde hus, og kunne stille noe sikkerhet der. Du må finne en annen løsning. Anbefaler å gå inn på forumet pengevett.com og lese om "snøballmetoden".

Anonymkode: 3fa93...d98

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den rettslige vegen der har jeg overhodet ikke råd til. Dessuten har jeg nok ingen sterk sak da han hadde tilgang til alt av passord/nettbank osv. Naiv og dum var jeg.

Du har ingen sak mot banken nei, men du har en sak mot eksen din. Dette er en straffesak, så den koster ingenting. Rettsaker i Norge koster også nesten ingentnig så det virker helt snålt å ikke ta tak i det. Underslag er underslag uansett om du gir vedkommende tilgang til pengene dine. Banken kan selvsagt ikke klandres, men det kan eksen din. Anmeld han.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du har ingen sak mot banken nei, men du har en sak mot eksen din. Dette er en straffesak, så den koster ingenting. Rettsaker i Norge koster også nesten ingentnig så det virker helt snålt å ikke ta tak i det. Underslag er underslag uansett om du gir vedkommende tilgang til pengene dine. Banken kan selvsagt ikke klandres, men det kan eksen din. Anmeld han.

Og hun har ingen bevis. Så saken vil bli henlagt. Bortkastet tid.

Anonymkode: 4ce73...5cc

Skrevet

Og hun har ingen bevis. Så saken vil bli henlagt. Bortkastet tid.

Da tar hun det i en sivil sak, der trenger man ikke bevis, bare sansynlighetsovervekt.

Hvis det er flere hundre tusen som er brukt finnes det jo bevis. Og hun trenger ikke bevis, det er påtalemyndighetene og politiet som må finne bevis. En anmeldelse koster uansett ingenting, hverken tid eller penger. Hvorfor ikke prøve?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Da tar hun det i en sivil sak, der trenger man ikke bevis, bare sansynlighetsovervekt.

Hvis det er flere hundre tusen som er brukt finnes det jo bevis. Og hun trenger ikke bevis, det er påtalemyndighetene og politiet som må finne bevis. En anmeldelse koster uansett ingenting, hverken tid eller penger. Hvorfor ikke prøve?

Går det til retten, må hun ha advokat dersom hun skal ha en sjanse til ikke å tape. Og det har hun ikke råd til i den økonomiske situasjonen hun er i.

Skrevet

Går det til retten, må hun ha advokat dersom hun skal ha en sjanse til ikke å tape. Og det har hun ikke råd til i den økonomiske situasjonen hun er i.

Norge er ikke slik. Enhver oppegående person klarer å navigere seg gjennom en slik rettsak.

Dessuten koster det ikke mye, og det vil få henne ut av hele situasjonen. Når hun vinner blir saksomkostningene vanligvis dekket av motparten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...