AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Periodisk faste. Har selv prøvd første gang idag, tenker spisevindu på 8 timer i døgnet. Tenker også kutte ned på karbohydratene. Dette er jo naturligvis en livsstil. Spent om jeg holder ut😂 Anonymkode: 6add0...9a7
Pringle Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Jeg har. Jeg har 6-8 timers "spisevindu" de aller fleste dagene. Det er ikke noen stor greie, et normalt spisemønster med frokost, lunsj og middag med tre til fire timers mellomrom, eller "å hoppe over frokosten", fyller kriteriene til "periodisk faste". Så jeg er sikker på at du "holder ut". Hvis du ikke "holder ut" er det jo ingen "livsstil", siden du ikke kan gjøre det særlig lenge. Men du må være litt oppmerksom på matinntaket. Ikke bare kutt ned på karbohydratene altfor mye uten å øke fett- og saltinntaket sånn at du ender opp med å bli dårlig og/eller spise for få kalorier totalt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 7 minutter siden, Pringle skrev: Jeg har. Jeg har 6-8 timers "spisevindu" de aller fleste dagene. Det er ikke noen stor greie, et normalt spisemønster med frokost, lunsj og middag med tre til fire timers mellomrom, eller "å hoppe over frokosten", fyller kriteriene til "periodisk faste". Så jeg er sikker på at du "holder ut". Hvis du ikke "holder ut" er det jo ingen "livsstil", siden du ikke kan gjøre det særlig lenge. Men du må være litt oppmerksom på matinntaket. Ikke bare kutt ned på karbohydratene altfor mye uten å øke fett- og saltinntaket sånn at du ender opp med å bli dårlig og/eller spise for få kalorier totalt. Jeg tenker mer å spise kl 14, 18 og 22. Lettere for meg å spise sent og hoppe over frokost/lunsj.. skal såklart passe rett dagsinntak. Spiser mellom 30-40 gram karbohydrater om dagen. Anonymkode: 6add0...9a7
linsejesus Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Jeg vet ikke om noen offisiell definisjon av periodisk faste per se, men faste er den tiden da kroppen ikke fordøyer mat. Fysiologisk sett regner man som regel med at man går inn i faste 8-12 timer etter et måltid. Spiser man både frokost og kveldsmat faster man ikke. Når det gjelder å holde ut, er det nok lettere enn du tror. Det tar ikke mange dager før kroppen har vent seg til et nytt spisemønster, og sultfølelse pleier ikke vare mer enn noen få minutter. Folk flest tror bare de holder på å dø når de kjenner litt sult, så de rekker ikke å oppleve at det går over
Pringle Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker mer Ã¥ spise kl 14, 18 og 22. Lettere for meg Ã¥ spise sent og hoppe over frokost/lunsj.. skal sÃ¥klart passe rett dagsinntak. Spiser mellom 30-40 gram karbohydrater om dagen. Anonymkode: 6add0...9a7 Det høres utmerket ut. Hvis du liker lavkarbo og det spisemønsteret, vil det bli enklere for deg Ã¥ spise mindre (jeg regner med at du ønsker Ã¥ gÃ¥ ned i vekt). Og du vet ikke om du liker det før du har forsøkt. Selv "havnet" jeg pÃ¥ PF ved at jeg ikke lenger klarte Ã¥ opparbeide appetitt for kveldsmat, og det hjelper meg, litt overraskende, men utrolig deilig, Ã¥ gi slipp pÃ¥ den ganske irrasjonelle frykten for Ã¥ bli sÃ¥ sulten at jeg besvimer eller flyr pÃ¥ noen. Jeg føler ikke lenger noe stress om Ã¥ "komme hjem sÃ¥ jeg fÃ¥r satt i gang middagen", jeg kan vente hvis det er noe annet som er viktigere der og da. Det føles ryddig og voksent, kanskje hva noen ville kalle "disiplinert". Det eneste jeg savner er Ã¥ kunne planlegge mÃ¥ltidene mine i detalj. Med tre mÃ¥ltider er det sÃ¥ fÃ¥ variabler at jeg ikke kan forsvare Ã¥ bruke mer enn et kvarter per ukeÂ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå