Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ikke opplevd å bli fulgt opp og fått hjelpen jeg har krav på og behov for. Likevel synes jeg det er hyggelig og forfriskende at noen er fornøyd! 

Anonymkode: 3ffcf...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjerne slik at når man først blir behandlet dårlig, så går det veldig galt fordi man er gjerne avhengig av NAV. Det er mer kritisk om en tannlege tabber seg ut under borring, enn at en butikkansatt slo inn feil sum på kassa, lissom. Feilene som gjøres mens man er i NAVsystemet har generelt mer alvorlige konsekvenser for de det gjelder, de vil også da i større grad føle seg sinte og frustrerte

Anonymkode: b520c...f71

Jeg er helt enig i at det er mer alvorlig med feil hos NAV enn feilslag på kassa i butikken, poenget mitt var at de fleste får faktisk god hjelp, og det er fåtallet hvor det gjøres feil eller ikke får hjelp. 
Det er selvfølgelig kjipt for dem som ikke får den hjelpen dem ønsker/har krav på, men det er fortsatt flere hundre tusen som får hjelp og ikke har noen grunn til å rope og skrike til media og i sosiale medier. 

Anonymkode: 5e910...267

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt forslag og ønsker hele veien (realistiske), men ikke møtt ett eneste støttende ord hos NAV.
Prøvde å jobbe litt for meg selv med det jeg hadde forslått ved et tilfelle for å vise NAV at det fungerte (noterte selvfølgelig hva jeg tjente, hvor mange timer osv). Endte med at de sa at hvis jeg ikke kuttet ut på dagen, ville jeg miste AAP helt. Uten noe annet forsvarsel. Jeg spurte om jeg kunne gjøre tingen fortsatt gratis av og til som hobby, og fikk NEI. Ok, så jeg kan ikke strikke (f. eks.) gratis og gi det bort til venner i gave? Komplett vanvidd i mine ører.

Anonymkode: 7160b...bf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt forslag og ønsker hele veien (realistiske), men ikke møtt ett eneste støttende ord hos NAV.
Prøvde å jobbe litt for meg selv med det jeg hadde forslått ved et tilfelle for å vise NAV at det fungerte (noterte selvfølgelig hva jeg tjente, hvor mange timer osv). Endte med at de sa at hvis jeg ikke kuttet ut på dagen, ville jeg miste AAP helt. Uten noe annet forsvarsel. Jeg spurte om jeg kunne gjøre tingen fortsatt gratis av og til som hobby, og fikk NEI. Ok, så jeg kan ikke strikke (f. eks.) gratis og gi det bort til venner i gave? Komplett vanvidd i mine ører.

Enig. Det høres helt vilt ut. Jeg fikk lov å jobbe i eget firma mens jeg hadde AAP. Her ville jeg klaget og evt. skiftet saksebehandler om mulig?
TS

Anonymkode: dadee...bd6

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det høres helt vilt ut. Jeg fikk lov å jobbe i eget firma mens jeg hadde AAP. Her ville jeg klaget og evt. skiftet saksebehandler om mulig?
TS

Anonymkode: dadee...bd6

Er ufør og driver firma innenfor det de prøvde å nekte meg den gangen nå. Det går såpass godt at jeg sannsynligvis ikke har bruk for ufør til tross at jeg faktisk har dårligere helse nå enn da jeg var på AAP. Tenkte jeg skulle skrive et lite brev til NAV v/gjeldende saksbehandler om akkurat det og legge ved sånn ca regnskap. Tenkte også å forslå endringer i reglene, for det var en helt latterlig regel som satte begrensningene for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...