AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Antagelig blir dette en kort tråd. Jeg har inntrykk av at det meste går i klaging og forbannelse når det gjelder NAV her inne, men det kan jo være fordi vi ofte føler større behov for å klage enn for å rose. Før "hylekoret" setter i gang, vil jeg si at ja jeg forstår at mange også kan ha dårlige opplevelser i møte med NAV! Det er tross alt rundt 14.000 medarbeidere i den etaten om jeg ikke tar helt feil. Jeg for min del har kun - med enkelte unntak, hatt veldig god erfaring i mitt møte med NAV. i 2010 ble jeg sykemeldt på grunn av alvorlig sykdom, og etter 6 år på AAP, div. arbeidsutprøvinger osv. er jeg tilbake i hele 55 % arbeid! Og DET var faktisk IKKE noe legene (eller NAV selv) hadde regnet med. Det skal sies at jeg alltid har hatt et stort engasjement i jobben min og trives godt med det jeg gjør. Da jeg ble syk kunne jeg komme tilbake i jobben min med tilrettelagt stilling, men jeg har i løpet av årene valgt å også skifte jobb og arbeidsplass. Nå er jeg altså tilbake i 55 % stilling med en 45 % uføretrygd nesten "mot alle odds". Jeg har hele veien blitt møtt av veiledere (ja, jeg har som mange andre hatt mange ulilke veiledere), som har støttet opp om mine egne forslag til tiltak for hva jeg kan gjøre for å øke arbeidevnen sakte men sikkert. Nei, jeg har ikke mottatt ekstra støtte til utdanning eller kurs, men har selv ervervet meg erfaringer og etterutdannelse som gjør at jeg har skiftet til en type jobb som passer helsen min bedre i dag. Jeg var 34 år da jeg ble alvorlig syk, og var ferdig med utdannelsen min og hadde noen års arbeidserfaring. Trygden jeg mottar i dag er helt ok - ikke noe å rope i taket for, men du verden for en fin ekstra sikkerhet økonomisk så jeg kan spe på en relativt dårlig betalt jobb - men som jeg trives i, og som jeg makter. Og det er det viktigste! Det er så utrolig viktig å prøve å holde seg i arbeid av mange grunner! Jeg tviler ikke på at mange som sagt har dårlige erfaringer og er så syke at de aldri kommer tilbake i arbeid. Men jeg må også få si at jeg på veien har møtt mange jeg er sikker på kunne ha jobbet hvis viljen hadde vært til stede! Igjen - det gjelder ikke ALLE, så ikke noe vits å "forsvare seg" om en skulle føle trang til det. Poenget mitt er at like sikkert som at mange opplever frusrasjon i møte med NAV, er det også mange av oss som føler vi har fått svært god hjelp og at systemet faktisk fungerer bra! Og personlig tror jeg (og har erfart) at jo mer ansvar man tar selv istedenfor å forvente at alle skal gjøre alt - desto mer hjelper NAV til. Er det andre her inne som også har god erfaring med NAV og føler de har fått den hjelpen de trenger tro? Anonymkode: dadee...bd6 2
Gjest Springfjær Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Jeg er en av de som har fått kjempegod hjelp gikk sykemeldt i et år, så over på aap. nå skal jeg få aap mens jeg tar generell studiekompetanse over 2 år slik at jeg kan gå på høyskole og ta en utdanning innen noe som jeg kan jobbe med på grunn av div fysiske utfordringer. Jeg har hele tiden hatt en åpen dialog med min saksbehandler som forstår min situasjon, aldri opplevd henne som dømmende og hun gjør det hun kan for at jeg skal komme meg ut i jobb igjen det er utrolig mange som ikke får den hjelpen de trenger fra nav, men det er jo kun det som kommer ut i media.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Jeg var langtidsledig, og sendte en rosmelding til et av kontorene ja. Det var ikke de som hjalp meg tilbake i jobb, og helt ærlig så var kompetansen på "kompetanse"(altså vite hva slags arbeid man passet utfra erfaring og utdanning) ikke helt som forventet av jobbveiledere, men de var utrolig hyggelige og imøtekommende - og viste forståelse for at jeg var i den situasjonen jeg var i. De ønsket å hjelpe med tilskudd(dekke X% av lønn i en periode) - men det var arbeidsgivere som var hinderet og ikke gav tilbakemelding på det. NAV var ikke hindreret. Jeg tror de så at det ikke var viljen, kompetansen og ønsket det stod på - så de backet litt av å være kjipe på det. Jeg fikk også inntrykk at jeg ville kunne fått flere kurs der om nødvendig, men jeg fikk jobb før det var nødvendig heldigvis. Anonymkode: 8136b...92e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var langtidsledig, og sendte en rosmelding til et av kontorene ja. Det var ikke de som hjalp meg tilbake i jobb, og helt ærlig så var kompetansen på "kompetanse"(altså vite hva slags arbeid man passet utfra erfaring og utdanning) ikke helt som forventet av jobbveiledere, men de var utrolig hyggelige og imøtekommende - og viste forståelse for at jeg var i den situasjonen jeg var i. De ønsket å hjelpe med tilskudd(dekke X% av lønn i en periode) - men det var arbeidsgivere som var hinderet og ikke gav tilbakemelding på det. NAV var ikke hindreret. Jeg tror de så at det ikke var viljen, kompetansen og ønsket det stod på - så de backet litt av å være kjipe på det. Jeg fikk også inntrykk at jeg ville kunne fått flere kurs der om nødvendig, men jeg fikk jobb før det var nødvendig heldigvis. Anonymkode: 8136b...92e Godt å høre du også har hatt gode erfaringer. Og jeg er enig at kompetansen til den enkelte veileder ikke er så voldsomt mye å skryte av i så måte. Det var også jeg som hjalp meg selv med å finne ut av og foreslå hva jeg ønsket å gjøre og så backed de meg opp på det som du også beskriver. TS Anonymkode: dadee...bd6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Grunnen til at du bare hører pes om Nav på KG er jo åpenbar. Dette er mennesker som har et problematisk forhold til Nav der de henvender seg til diverse forumer for å få råd. De færreste har vel et behov for å fortelle om alle de positive erfaringer de har hatt med Nav og andre instanser med fremmede mennesker på internett. Problemet med Nav er byråkrati og at det er lave utdanningskrav innenfor mange av arbeidsområdene deres. Når ressurssvake mennesker møter Nav er det som regel ikke en problemfri prosess. Anonymkode: bb36a...539 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 Jeg er svært takknemlig for at NAV tar seg av innkreving av barnebidrag. De fem årene jeg har vært bidragsmottaker har NAV stått på for å kreve inn beløpet, det har vært en salig runddans av utsendinger av purringer og lønnstrekk, men NAV følger opp saken! NAV har sørget for at økonomi er holdt utenfor samarbeidet mellom eks og meg, som fører til et bedre foreldresamarbeid. TAKK NAV Anonymkode: 811e3...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Antagelig blir dette en kort tråd. Jeg har inntrykk av at det meste går i klaging og forbannelse når det gjelder NAV her inne, men det kan jo være fordi vi ofte føler større behov for å klage enn for å rose. Før "hylekoret" setter i gang, vil jeg si at ja jeg forstår at mange også kan ha dårlige opplevelser i møte med NAV! Det er tross alt rundt 14.000 medarbeidere i den etaten om jeg ikke tar helt feil. Jeg for min del har kun - med enkelte unntak, hatt veldig god erfaring i mitt møte med NAV. i 2010 ble jeg sykemeldt på grunn av alvorlig sykdom, og etter 6 år på AAP, div. arbeidsutprøvinger osv. er jeg tilbake i hele 55 % arbeid! Og DET var faktisk IKKE noe legene (eller NAV selv) hadde regnet med. Det skal sies at jeg alltid har hatt et stort engasjement i jobben min og trives godt med det jeg gjør. Da jeg ble syk kunne jeg komme tilbake i jobben min med tilrettelagt stilling, men jeg har i løpet av årene valgt å også skifte jobb og arbeidsplass. Nå er jeg altså tilbake i 55 % stilling med en 45 % uføretrygd nesten "mot alle odds". Jeg har hele veien blitt møtt av veiledere (ja, jeg har som mange andre hatt mange ulilke veiledere), som har støttet opp om mine egne forslag til tiltak for hva jeg kan gjøre for å øke arbeidevnen sakte men sikkert. Nei, jeg har ikke mottatt ekstra støtte til utdanning eller kurs, men har selv ervervet meg erfaringer og etterutdannelse som gjør at jeg har skiftet til en type jobb som passer helsen min bedre i dag. Jeg var 34 år da jeg ble alvorlig syk, og var ferdig med utdannelsen min og hadde noen års arbeidserfaring. Trygden jeg mottar i dag er helt ok - ikke noe å rope i taket for, men du verden for en fin ekstra sikkerhet økonomisk så jeg kan spe på en relativt dårlig betalt jobb - men som jeg trives i, og som jeg makter. Og det er det viktigste! Det er så utrolig viktig å prøve å holde seg i arbeid av mange grunner! Jeg tviler ikke på at mange som sagt har dårlige erfaringer og er så syke at de aldri kommer tilbake i arbeid. Men jeg må også få si at jeg på veien har møtt mange jeg er sikker på kunne ha jobbet hvis viljen hadde vært til stede! Igjen - det gjelder ikke ALLE, så ikke noe vits å "forsvare seg" om en skulle føle trang til det. Poenget mitt er at like sikkert som at mange opplever frusrasjon i møte med NAV, er det også mange av oss som føler vi har fått svært god hjelp og at systemet faktisk fungerer bra! Og personlig tror jeg (og har erfart) at jo mer ansvar man tar selv istedenfor å forvente at alle skal gjøre alt - desto mer hjelper NAV til. Er det andre her inne som også har god erfaring med NAV og føler de har fått den hjelpen de trenger tro? Anonymkode: dadee...bd6 Så flott. Da har du kanskje ikke erfaring med nav forvaltning. Alle feil de gjør. Tusen tlf dit og 500 ulike svar. Penger kommer ikke. Du sitter det før høytid uten penger. Du hører nok til unntaket. Dessuten når du ringer,og treffer ulike personer hver gang,noen med dårlig norsk,noen blir frekke pga de ikke forstår din sak. Dette er ikke forvaltningen, men div folk fra ulike navkontor,som har telefontid...de gidder ikke sette seg inn i det du spør om...og det du selv sier,er feil for de mener nav har rett Det er mange syke...som ikke har kapasitet til å følge opp sin sak. De går glipp av det de har krav på. Et j...elendig system. Du må anke alle avgjørelsker. Da først gidder de øvrige se på saken.Da blir feil rettet opp. Folk må bruke krefter på å gjøre de oppmerksom på feil. De gir seg ikke før du anker. Nav er det verste som har skjedd siden 2 verdenskrig Anonymkode: 9ebe7...53a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 For meg er problemet systemet. Har vært på AAP i flere år nå og er utslitt av den økonomiske uforutsigbarheten og det at man aldri vet om praksis vil fungere eller ikke. Konstant påkjenning og stress, selv de ukene og månedene som går mellom hvert tiltak. jeg tror jeg hadde hatt større sjanse til å bli raskere frisk om jeg ble ufør og fikk trene meg selv opp igjen, i stedet for at NAV skal kaste meg hit og dit, innkalle meg på møter, sette opp tiltak osv. Så kunne jeg komt tilbake i jobb når jeg følte meg frisk og klar. Føler at alle tiltakene og praksisene tar bort den friskheten jeg klarer å bygge opp i ventetidene mellom tiltakene Anonymkode: b520c...f71 1
applestories Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott. Da har du kanskje ikke erfaring med nav forvaltning. Alle feil de gjør. Tusen tlf dit og 500 ulike svar. Penger kommer ikke. Du sitter det før høytid uten penger. Du hører nok til unntaket. Dessuten når du ringer,og treffer ulike personer hver gang,noen med dårlig norsk,noen blir frekke pga de ikke forstår din sak. Dette er ikke forvaltningen, men div folk fra ulike navkontor,som har telefontid...de gidder ikke sette seg inn i det du spør om...og det du selv sier,er feil for de mener nav har rett Det er mange syke...som ikke har kapasitet til å følge opp sin sak. De går glipp av det de har krav på. Et j...elendig system. Du må anke alle avgjørelsker. Da først gidder de øvrige se på saken.Da blir feil rettet opp. Folk må bruke krefter på å gjøre de oppmerksom på feil. De gir seg ikke før du anker. Nav er det verste som har skjedd siden 2 verdenskrig Anonymkode: 9ebe7...53a Det er ikke ansatte på lokalkontorene som svarer når ringer til NAV. Det er en egen avdeling, NAV Kontaktsenter, som ansetter de som jobber med å svare på telefon og meldinger. Avhengig av hva du spør om kan du nå få snakke direkte med forvaltningsavdlingen du hører til, men i all hovedsak er det de på Kontaktsenter som skal svare, eventuelt sende melding videre slik at du skal bli kontaktet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har fått veldig god hjelp av Nav. Det sier jeg hver gang noen klager på Nav, dessverre virker det som de blir provosert når jeg sier det. Anonymkode: 0ef58...96f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #11 Skrevet 25. juni 2017 NAV er en hedersetat! De betaler ut nesten 500 milliarder kroner i året til folk, og folk stort sett bare klager og klager. I mange andre har de ingen slik etat som betaler ut penger til folk som ikke jobber i det hele tatt! Anonymkode: c218a...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #12 Skrevet 25. juni 2017 Har også gode ting å si om nav, får dagpenger ( søker arbeid ) og synes egentlig det er merkelig og motta stønad i det hele tatt når jeg ikke jobber. Kommer godt med da, i overgangen til jobb, men synes det blir feil og kalle oss ressursvake, vi velger ikke arbeidsmarkedet, snakker jeg for meg har jeg høyere utdannelse. Anonymkode: 298f7...2a3
Million Skrevet 25. juni 2017 #13 Skrevet 25. juni 2017 (endret) Jeg har heller ingen grunn til å være misfornøyd med NAV eller hjelpen de ga meg da jeg ble arbeidsufør. Var syk over flere år, med stadige sykemeldinger i jobb, før jeg til slutt havnet i det man kaller "midlertidig uføretrygd", som så senere ble til AAP. Hadde vel AAP et år eller to før jeg søkte uføretrygd, og fikk det uten noe rot eller tull. Var til diverse behandlinger, undersøkelser og slikt som NAV mente jeg burde eller skulle ta underveis da, men det var vel bare som forventet. De gir deg jo ikke en permanent uføreytelse uten å ha undersøkt om du virkelig er syk først og alt er prøvd for å få deg frisk. Jeg har altså ingenting å klage på når det gjelder NAV i den prosessen. De rotet ikke engang vekk papirene mine, hehe Endret 25. juni 2017 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #14 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har heller egentlig ingen grunn til å hate NAV. Føler jeg heller stiller meg ganske nøytralt til de. Pga. psykisk sykdom måtte jeg begynne på AAP. De har vært veldig flinke til å følge opp, spørre og prøve ting med meg. Ikke minst har de vært flinke til å tilby hjelp for den psykiske utfordringen min gjennom kommunen (lavterskel-tilbud, tror jeg de kalte det). Den eneste klagen jeg har er at de har til tider vært til for masete med ting. Jeg er en av de som trenger tid, tid til å tenke og tid til å forberede meg på ting. Å få gå hjemme uten å ha noe spesielt å gjøre har vært nødvendig for meg, så jeg kan finne meg selv igjen og finne ut hva jeg vil i livet. De har insistert flere ganger at jeg kommer meg på div. kurs, mange har vært vanskelige fordi de har vart så lenge, både i timer og uker fremover. Jeg vil ikke rett ut nekte noe som helst, da jeg vet de i verste fall kan nekte å gi meg penger. Dette er penger jeg og mine må ha, så derfor har jeg gått hjem og grått hver dag og heller gått på kurset, istedet for å nekte å gå. Jeg har sagt min mening, de har sagt at "neida, dette går så fint" også har jeg dratt likevel. Det som virkelig har hjulpet, er at jeg har fått hjelp til å finne en arbeidsplass som er veldig forståelsesfull over min situasjon. Dette ble på mine premisser, når jeg var klar for det. Faktisk var det jeg som foreslo det. Noen dager er vanskelige. Så da er det greit at jeg ikke kommer på jobb. Jeg har korte skift, og kjempefine kollegaer. Jeg fokuserer på å komme meg gjennom disse korte skiftene, også går jeg hjem og slapper helt av. Også nå har de vært masete om kurs og diverse ting, men siden jeg jobber kan jeg faktisk si nei. Så det at de maser er nok for de fleste en god ting. Mange klager over at NAV ikke har gjort noe for å hjelpe de. Mitt NAV har iallefall prøvd. Problemet er bare at de har prøvd litt mye, og kanskje ikke de rette tingene. Men jeg er likevel glad for at NAV eksisterer, for hadde jeg ikke fått penger til å leve hadde jeg vært 100 % blakk og enten snyltet av et familiemedlem resten av livet, eller bodd på gata. Og på gata hadde jeg ikke levd lenge for å si det sånn. Anonymkode: 6977a...ebb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #15 Skrevet 25. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har heller egentlig ingen grunn til å hate NAV. Føler jeg heller stiller meg ganske nøytralt til de. Pga. psykisk sykdom måtte jeg begynne på AAP. De har vært veldig flinke til å følge opp, spørre og prøve ting med meg. Ikke minst har de vært flinke til å tilby hjelp for den psykiske utfordringen min gjennom kommunen (lavterskel-tilbud, tror jeg de kalte det). Den eneste klagen jeg har er at de har til tider vært til for masete med ting. Jeg er en av de som trenger tid, tid til å tenke og tid til å forberede meg på ting. Å få gå hjemme uten å ha noe spesielt å gjøre har vært nødvendig for meg, så jeg kan finne meg selv igjen og finne ut hva jeg vil i livet. De har insistert flere ganger at jeg kommer meg på div. kurs, mange har vært vanskelige fordi de har vart så lenge, både i timer og uker fremover. Jeg vil ikke rett ut nekte noe som helst, da jeg vet de i verste fall kan nekte å gi meg penger. Dette er penger jeg og mine må ha, så derfor har jeg gått hjem og grått hver dag og heller gått på kurset, istedet for å nekte å gå. Jeg har sagt min mening, de har sagt at "neida, dette går så fint" også har jeg dratt likevel. Det som virkelig har hjulpet, er at jeg har fått hjelp til å finne en arbeidsplass som er veldig forståelsesfull over min situasjon. Dette ble på mine premisser, når jeg var klar for det. Faktisk var det jeg som foreslo det. Noen dager er vanskelige. Så da er det greit at jeg ikke kommer på jobb. Jeg har korte skift, og kjempefine kollegaer. Jeg fokuserer på å komme meg gjennom disse korte skiftene, også går jeg hjem og slapper helt av. Også nå har de vært masete om kurs og diverse ting, men siden jeg jobber kan jeg faktisk si nei. Så det at de maser er nok for de fleste en god ting. Mange klager over at NAV ikke har gjort noe for å hjelpe de. Mitt NAV har iallefall prøvd. Problemet er bare at de har prøvd litt mye, og kanskje ikke de rette tingene. Men jeg er likevel glad for at NAV eksisterer, for hadde jeg ikke fått penger til å leve hadde jeg vært 100 % blakk og enten snyltet av et familiemedlem resten av livet, eller bodd på gata. Og på gata hadde jeg ikke levd lenge for å si det sånn. Anonymkode: 6977a...ebb Jeg har det omvendt. Har prøvd å få et møte siden SEPTEMBER 2016. Fortsatt ikke hørt fra de.... er på aap Anonymkode: a1e02...174
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #16 Skrevet 25. juni 2017 for meg virker det omtrent som barnevernet. Dem hjelper de fleste på en bra måte, og de få som føler seg urettferdig behandlet skriker og hyler til alt og alle som vil/ikke vil høre. Jeg og alle jeg kjenner som har vært i kontakt med NAV har gode erfaringer, og alle jeg kjenner som er oppvokst i barnevern-systemet er evig takknemlig. Anonymkode: 5e910...267 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #17 Skrevet 25. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: for meg virker det omtrent som barnevernet. Dem hjelper de fleste på en bra måte, og de få som føler seg urettferdig behandlet skriker og hyler til alt og alle som vil/ikke vil høre. Jeg og alle jeg kjenner som har vært i kontakt med NAV har gode erfaringer, og alle jeg kjenner som er oppvokst i barnevern-systemet er evig takknemlig. Anonymkode: 5e910...267 Det er gjerne slik at når man først blir behandlet dårlig, så går det veldig galt fordi man er gjerne avhengig av NAV. Det er mer kritisk om en tannlege tabber seg ut under borring, enn at en butikkansatt slo inn feil sum på kassa, lissom. Feilene som gjøres mens man er i NAVsystemet har generelt mer alvorlige konsekvenser for de det gjelder, de vil også da i større grad føle seg sinte og frustrerte Anonymkode: b520c...f71 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #18 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har både positive og negative erfaringer med NAV. Jeg var sykmeldt i nesten tre år på grunn av ettervirkninger av kyssesyken (mild form for ME), og de siste halvannet årene gikk jeg på Aap. Jeg har et yrke som gjør det vanskelig å tilrettelegge og jobbe hjemmefra. Jeg kom derfor med flere forslag som jeg kunne ta en kort videreutdanning innen, og som gjorde det mulig å bygge videre på tidligere kompetanse. Å få det innvilget skulle vise seg å være svært vanskelig. NAV ønsket heller at jeg skulle sitte hjemme og isolere meg, enn å komme meg ut, og gjøre noe konstruktivt. Min første saksbehandler støttet denne planen, men så fikk jeg en ny som mente at jeg likevel kunne prøve meg i jobb, selv om legen mente det var umulig. Selv om både jeg og legen forsøkte å forklare at for en med mitt energinivå var det stor forskjell på å klare seg i jobb og å kunne studere på en måte som åpnet for at jeg kunne styre dagene etter formen, var det tydeligvis vanskelig å få til. Heldigvis har jeg klart å gjøre noen småjobber innen faget mitt mens jeg var syk, så jeg fikk enkelt jobb etter at jeg ble bedre. Det er nok mange hos NAV som gjør en god jobb, deriblant min første saksbehandler, men jeg setter spørsmålstegn ved at de sier de skal prioritere unge, også gjør de det motsatte. Det hjelper ikke en person på 25 å ligge rett ut i nesten tre år. Jeg har ikke rundet tretti ennå, men har nå en ledende stilling, men jobben tar mye energi. Litt for mye, ifølge legen min. Jeg håper og tror jeg skal klare meg fremover, men min situasjon hadde helt klart vært mer stabil hvis jeg hadde fått gjort det første saksbehandler og legen ønsket. Min opplevelse er vel at det varierer hvor mye de ulike saksbehandlerne orker å sette seg inn i sakene. Det er synd. Spesielt når det kan gjøre så store forskjeller i livet til folk. Min første saksbehandler så ressursene mine og fikk meg til å føle at jeg ble sett. Saksbehandler to nektet til og med å møte meg, og tok all dialog via meldinger på Ditt NAV. Så jeg er både fornøyd og misfornøyd med dem. Anonymkode: 2cf9f...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #19 Skrevet 25. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott. Da har du kanskje ikke erfaring med nav forvaltning. Alle feil de gjør. Tusen tlf dit og 500 ulike svar. Penger kommer ikke. Du sitter det før høytid uten penger. Du hører nok til unntaket. Dessuten når du ringer,og treffer ulike personer hver gang,noen med dårlig norsk,noen blir frekke pga de ikke forstår din sak. Dette er ikke forvaltningen, men div folk fra ulike navkontor,som har telefontid...de gidder ikke sette seg inn i det du spør om...og det du selv sier,er feil for de mener nav har rett Det er mange syke...som ikke har kapasitet til å følge opp sin sak. De går glipp av det de har krav på. Et j...elendig system. Du må anke alle avgjørelsker. Da først gidder de øvrige se på saken.Da blir feil rettet opp. Folk må bruke krefter på å gjøre de oppmerksom på feil. De gir seg ikke før du anker. Nav er det verste som har skjedd siden 2 verdenskrig Anonymkode: 9ebe7...53a Jo jeg har snakket med veldig mange i NAV systemet, men som sagt aldri opplevd det som problematisk. Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som ikke har opplevd problemer, men som ejg også sier - det er selvfølgelig også de som har gjort det. TS Anonymkode: dadee...bd6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #20 Skrevet 25. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått veldig god hjelp av Nav. Det sier jeg hver gang noen klager på Nav, dessverre virker det som de blir provosert når jeg sier det. Anonymkode: 0ef58...96f Jeg har opplevd det samme. Merkelig. Anonymkode: dadee...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå