Gå til innhold

Trene baseøvelser etter keisersnitt...Begynt å få mageproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde et litt komplisert keisersnitt for ca. 5 mnd siden. 12 uker etter keisersnittet begynte jeg å trene styrke (2 ganger/uken), men da med lette vekter. Jeg har økt gradvis med kilo/motstand siden da, men har merket de siste ukene at etter jeg har trent styrke (trener lite på magen), så kan jeg ha noe vindt rett under navlen på begge sider. Dette har ikke kommet ellers. 

Jeg går også en del turer med vogn og sykler mye, ikke merket noe etter disse øktene.

Nå merker jeg likevel at jeg har mye vondt på samme sted, selv om jeg ikke har trent styrke. Noen tips/erfaring?

Øvelser jeg tar er:

Markløft, benpress, nedtrekk, skulderpress, roing, utfall og brystpress. Har også tatt noe lett mageøvelser de siste uke som f.eks situps, skrå situps og planken uten vekter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert når det gjelder fødsel/graviditet og trening, men de øvelsene som du skriver at du trener er øvelser som skaper et stort buktrykk og det mener jeg å ha lest ikke er så bra ifm. graviditet/fødsel. Man må i hvert fall tilpasse belastningen. Når du sier du får vondt, så ville jeg enten trent med mindre belastning, eller valgt andre øvelser enn øvelser du merker gir ubehag. Og selvsagt, hør med legen din ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...