Gå til innhold

hvor mye bråk fra naboen må man tåle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor langt utpå landet og har snart vært nabo med "naboen fra helvete" i snart ett år. Vi kjøpte huset vårt før 10 år sida og har aldri klaga på noe før. Så var det den naboen da. Enslig kar som naver og skryter av det. Han har all verdens fritid og liker og spille høy musikk fra 10 på formiddagen til 10-11 på kvelden. Det er ikke litt høyere enn normalt, men det er helt forjævlig! Vi har en baby på 7 måneder som sliter veldig med søvnen sin pga. det her. Det rister i veggene og vi har ikke ett eneste rom som man ikke hører den partymusikken i. Han er som et lite barn i hodet, Selv om han er godt voksen. Vi har sagt ifra til vedkommende, men da trasser han og høyner volumet bare enda mer. Finnes det noe vi kan gjøre mot det her, foruten om å flytte!? Vi bosatte oss ikke så avsides for å ende opp midt oppi et discotec. 

Anonymkode: 58c04...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke gjort en dritt med støy på de tidene der. Jeg har prøvd. Vi flyttet. 

Anonymkode: cb5b8...dc7

• Liker 2
Skrevet

Når han ikke gir seg så har dere ikke annet valg enn å ringe politiet. Hjelper det ikke med tilsnakk fra politiet risikerer han at anlegget blir tatt fra han. Da blir det stille til han kjøper et nytt. Ikke noe å spare på sånne naboer.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Hvor nærme bor dere hverandre? 

Dere kan jo starte med å dokumentere det. Måle decibel, skrive dagbok og kontakte politiet slik at man begynner å få dokumentasjon. 

Bygg opp en sak. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Belima skrev:

Når han ikke gir seg så har dere ikke annet valg enn å ringe politiet. Hjelper det ikke med tilsnakk fra politiet risikerer han at anlegget blir tatt fra han. Da blir det stille til han kjøper et nytt. Ikke noe å spare på sånne naboer.

Politiet tar seg bare av saker etter kl. 23. Før det er det fritt fram, mer eller mindre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg leste om en slik sak i en nordnorsk lokalavis for noen år siden. Endte med at politiet inndro forsterkeren :fnise:

Anonymkode: 93cb1...d78

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Politiet tar seg bare av saker etter kl. 23. Før det er det fritt fram, mer eller mindre. 

Stemmer ikke alltid det, men stort sett. En fjern bekjent av meg fikk inndradd anlegget sitt midt på dagen, da han hadde plaget naboene i en evighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en ekling. han skulle vært skjermet for folk, og folk fra ham.

Anonymkode: 35ae0...4fb

Skrevet
1 time siden, Belima skrev:

Stemmer ikke alltid det, men stort sett. En fjern bekjent av meg fikk inndradd anlegget sitt midt på dagen, da han hadde plaget naboene i en evighet.

Til pass for ham. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tar opptak av barneskrik og spille det så absolutt høyt som mulig fra 23-0700  

Endret av Outlander
  • Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor langt utpå landet og har snart vært nabo med "naboen fra helvete" i snart ett år. Vi kjøpte huset vårt før 10 år sida og har aldri klaga på noe før. Så var det den naboen da. Enslig kar som naver og skryter av det. Han har all verdens fritid og liker og spille høy musikk fra 10 på formiddagen til 10-11 på kvelden. Det er ikke litt høyere enn normalt, men det er helt forjævlig! Vi har en baby på 7 måneder som sliter veldig med søvnen sin pga. det her. Det rister i veggene og vi har ikke ett eneste rom som man ikke hører den partymusikken i. Han er som et lite barn i hodet, Selv om han er godt voksen. Vi har sagt ifra til vedkommende, men da trasser han og høyner volumet bare enda mer. Finnes det noe vi kan gjøre mot det her, foruten om å flytte!? Vi bosatte oss ikke så avsides for å ende opp midt oppi et discotec. 

Tja. Gå inn å klippe ledningene fra stereoen til kontakten? Skru ut sikringene hans?

Inviter han på middag og kom i en god atmosfære og fortell ham hvordan dere opplever det.

Jeg hadde klikka til slutt. Så bedre å gjøre noe før det skjer:-)

Det der er terrorisering i mitt hode :-)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en ekling. han skulle vært skjermet for folk, og folk fra ham.

Anonymkode: 35ae0...4fb

Enig med deg, men ikke lett å ha orden på alle psykiatriske pasienter når de er ute i det fri. Når han ikke er innlagt, så slutter han med medisiner for han er frisk sier han. Nytter ikke for familien å følge opp en voksen mann i 30 åra heller. De gjør så godt de kan.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Outlander skrev:

Tar opptak av barneskrik og spille det så absolutt høyt som mulig fra 23-0700  

Jeg synker ikke til hans nivå. Jeg tar hensyn til naboene mine, i motsetning til han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...