Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man har gjeldsordning og får barn med en mann og flytter inn i hans bolig og dermed blir samboere med felles barn - kan  Staten/namsmannen ta pant i hans bolig? Jeg eier verken huset eller bil osv.

Anonymkode: 194af...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke så lenge ting ikke står på deg.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man har gjeldsordning og får barn med en mann og flytter inn i hans bolig og dermed blir samboere med felles barn - kan  Staten/namsmannen ta pant i hans bolig? Jeg eier verken huset eller bil osv.

Anonymkode: 194af...50c

De kan ikke ta pant i hans bolig, men de kan godt revurdere hele din gjeldsordning fordi situasjonen din er endret. Jeg vil på det sterkeste be degmom å vurdere situasjonen din. Ødelegger du gjledsordningen din nå, så får du aldri en ny mulighet. 

Anonymkode: 53ea5...b71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vurder dette minst 10 ganger før du flytter sammen med han. Skjønner helt ærlig ikke at han vil flytte sammen med en som ikke har orden på økonomien sin.

Anonymkode: 92be4...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder dette minst 10 ganger før du flytter sammen med han. Skjønner helt ærlig ikke at han vil flytte sammen med en som ikke har orden på økonomien sin.

Anonymkode: 92be4...a62

Hyggelig og konstruktivt svar.

Anonymkode: c8e42...3f2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mer problemer med at man velger å få barn oppe i kaoset... Men nei, de kan ikke ta noe av hans ting. Men de kan, som noen andre sier her endre satsene for hvor mye du sitter igjen med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Brøleapen skrev:

Jeg har mer problemer med at man velger å få barn oppe i kaoset... Men nei, de kan ikke ta noe av hans ting. Men de kan, som noen andre sier her endre satsene for hvor mye du sitter igjen med.

De kan faktisk si opp hele avtalen om gjeldsordning. 

Anonymkode: 53ea5...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får noe lavere livsopphold, du må dokumentere dine nye boligutgifter. De kan ikke bli høyere, og Namsmannen tar det overskytende om boutgiftene blir billigere.

Viktigst av alt: HOLD NAMSMANN INFORMERT HELE VEIEN.

Ellers blir ordningen opphevet når alt skal gåes gjennom etter endt ordning. Seigt etter 5-7 år...

Anonymkode: fad1f...7f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viktigst av alt: HOLD NAMSMANN INFORMERT HELE VEIEN.

Anonymkode: fad1f...7f4

Det kan ikke sies med store nok bokstaver!

Anonymkode: 89e58...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...