Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har erfaring med å studere mens man har små barn?

Anonymkode: 64114...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å forbedre fag fra VGS når hun var 3 mnder, men da leste jeg hjemme. Var vanvittig slitsomt, men verdt det!

Nå har jeg søkt sosialt arbeid til høsten, og hun er 1 år. Hun går i barnehage da, så blir ikke slik at jeg må lese hjemme med henne der :) 

Skrevet (endret)

Det som jeg har slitt med er å bli smitter av alle sykdommene som ungene får i barnehagen. Ungen syk i tre dager, far syk i to uker, kommer jo litt an på immunforsvaret ditt da :) 

Ellers går det fint gitt at det obligatoriske er på et tidspunkt på døgnet som passer overens med barnehage, ser for eksempel en del forelesninger og gruppearbeid i enkelte emner som går til 18:00 og senere... 

Endret av Gjøksuppe
Skrevet

Jeg har skrevet master siste skoleår, men da som alenemor til en 1-åring i bhg da. Var gravid og studerte også, men valgte å ta permisjon skoleåret etter barnet var født.

Gjest Boxee
Skrevet (endret)

Min første var 4 uker da jeg begynte på en bachelorgrad på deltid. Fikk nummer to da jeg hadde et halvt år igjen (hadde da byttet til fulltid). Var utrolig krevende til tider, spesielt å skrive bachelor med baby som sov dårlig på natt og dag. Men det gikk :) Vær bare forberedt på at det krever mye av deg.

Endret av Boxee
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt fag og studert siden jeg ble mamma som 19-åring. Tok først vgs som privatist og har deretter tatt en mastergrad.

Jeg har ofte dårlig samvittighet i eksamensperioder fordi jeg da må prioritere så mye skolearbeid og jeg er stressa, så da er jeg ikke verdens beste mamma. Alle i familien er litt ekstra sliten i de tidene fordi mannen må ta mye av arbeidet hjemme. Stort sett har jeg også jobbet deltid/fulltid under hele utdanningen, så jeg har stort sett kun lest og jobbet på kveldene (og noen netter). 

Men generelt vil jeg si at det ikke er noe problem å være student og ha barn. Man MÅ prioritere knallhardt og ha selvdiseplin, men det går så absolutt og jeg ser ikke tilbake på denne tiden som ekstremt slitsomt eller hektisk. 

Desidert hardest var bachelor og ikke minst masteroppgaven. Da satt jeg dag inn og dag ut med arbeidet.. Men fy det var godt når det var levert da! 

Jeg anbefaler å være studentmamma. Det er mange gode ordninger for studenter med barn. 

Anonymkode: c3c55...409

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått sammen med ei på ingeniørutdanningen nå som fikk barn for halvannet år siden, altså midt i studiet. Hun fullførte nå i vår samtidig som meg. Det var nettstudie, så på den måten var det mulig å gjennomføre. Men det var nok slitsomt

Anonymkode: dea1f...86f

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det økonomiske da?

Anonymkode: 64114...37d

Gjest Nanna87
Skrevet

Jeg har hund å studerer å det er mer enn tøft nok. Synes det høres veldig slitsomt ut å studere med barn, så jeg ville ha ventet med mindre det er bare ett år igjen av skolen eller noe.

Skrevet (endret)

Tok opp fag høsten 2015, og begynte på bachelor i fjor høst. Har to små jenter i bhg, og det går glimrende, er alene med de.

Økonomien er romslig, fordi jeg er alene, studerer og har TO stk. Men det koster jo - bhg, skole, reise, hus osv.
Jeg har mye fri og er på forelesning i snitt tre ganger i uken, og med reisevei utgjør det 5 timer hver gang ca.
Går en veldig praktisk utdanning så jeg har mye tid hjemme og utenfor skolen hvor jeg må jobbe. Det krever også en del jobbing med fagene på kvelder og i helger, og at jeg plutselig må være en plass til en gitt tid. Jeg har jobbet rundt det, og fått barnevakt.
Besteforeldre og pappaen stiller lite opp, så jeg har en barnevakt som ikke er så dyr som ofte har kunnet.

Synes studentlivet med barn er deilig, mtp. sene morgener, tidlig henting, mye fritid. De har noe fast samvær med pappaen så jeg har egentid også.

Endret av duplexx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...