Tudelu Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 (endret) Jeg bruker nå en imsdalflaske når jeg er på trening og tur (sån 0,7 l med drikketut), men har fått høre at disse flaskene ikke er egnet for gjenbruk. Kan noen anbefale en erstatter? Som er av plast og er god og drikke av. Liker ikke de contigo og camelbak som mange har. Endret 24. juni 2017 av Tudelu
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Som deg. Alt annet enn Contigo og Camelback. De gir for lite vann. Teit tut. Du kan kjøpe hva som helst egentlig, bare tuten er bra. Anonymkode: 8c928...ad4
bobleplast_ Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Nike sine med automat-tut. https://www.xxl.no/search?q=nike+drikkeflaske
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Skrevet 27. juni 2017 Nalgen. De gir ingen smak på vannet og de har stor åpning. Www.vpg.no har tilbud på de i dag. Anonymkode: 8c928...ad4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 På Saturday, June 24, 2017 den 18.00, Tudelu skrev: Jeg bruker nå en imsdalflaske når jeg er på trening og tur (sån 0,7 l med drikketut), men har fått høre at disse flaskene ikke er egnet for gjenbruk. Kan noen anbefale en erstatter? Som er av plast og er god og drikke av. Liker ikke de contigo og camelbak som mange har. Tupperware har flere ulike drikkeflasker. Kjøper du demoprodukter fra forhandlere på finn eller andre steder så er de og rimeligere. Imsdals og andre engangsflasker er ikke beregnet for gjenbruk. Vær og klar over at drikkeflasker bør rengjøres daglig for ikke å bli bakteriebomber. Anonymkode: 1d80f...417 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tupperware har flere ulike drikkeflasker. Kjøper du demoprodukter fra forhandlere på finn eller andre steder så er de og rimeligere. Imsdals og andre engangsflasker er ikke beregnet for gjenbruk. Vær og klar over at drikkeflasker bør rengjøres daglig for ikke å bli bakteriebomber. Anonymkode: 1d80f...417 Ops... det jeg og tilnærmet alle andre bruker på treningsstudio. Har du noen kilder på hvorfor det er engangsbruk kontra "andre" drikkeflasker? Anonymkode: 73b9a...b4c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ops... det jeg og tilnærmet alle andre bruker på treningsstudio. Har du noen kilder på hvorfor det er engangsbruk kontra "andre" drikkeflasker? Anonymkode: 73b9a...b4c Det har vel med at det skiller ut stoffer av plasten ved for eksempel varme. Og tuten er umulig å holde ren. Der blir det mye bakterier. Jeg nevnte Nalgen høyere opp. Denne skal være safe å bruke. Og den gir heller ikke plastsmak på vannet. Anonymkode: 8c928...ad4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #8 Skrevet 27. juni 2017 Jeg er veldig fornøyd med Cambelbak sine drikkeflasker. Anonymkode: 65397...bfc
Tudelu Skrevet 27. juni 2017 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2017 Jeg sjekka nalgene, men det så ut som at de hadde veldig store drikkeåpninger. Det blir litt vanskelig når man er på farta, feks på sykkel i fart. Men takk for tips likevel syns tupperware så ut som at hadde en som så OK ut. Skal sjekke om noen på Finn selger en sånn en.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #10 Skrevet 27. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ops... det jeg og tilnærmet alle andre bruker på treningsstudio. Har du noen kilder på hvorfor det er engangsbruk kontra "andre" drikkeflasker? Anonymkode: 73b9a...b4c Dette har blitt tatt opp på tv i en eller annen sammenheng/test? Jeg hadde en venninne som gjenbrukte kjøpevann flaskene til de omtrent falt i fra hverandre, og advarte henne. Derfor husker jeg dette. Riktig som en eller annen skriver over, det frigis plaststoffer til drikkevannet fordi de er beregnet til engangsbruk. Men om vi ved å kjøpe og bruke flaskene hver dag med butikknytt vann vet jeg ikke om er like skadelig. Jeg bruker derfor hovedsaklig flasker beregnet på daglig vask og gjenbruk, mest Tupperware. Kjøper og på Ebay. Anonymkode: 1d80f...417 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 https://www.xxl.no/contigo-addison/p/1073630_1_style Jeg har en litt annen utgave av denne, er veldig fornøyd. Jeg liker heller ikke drikkesystemet til Camelback Anonymkode: 755f4...bb0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #12 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har en Nathan-flaske, og den er elendig. Den lekker en del, og vannet smaker vondt. Anonymkode: ab506...e3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå