Gå til innhold

Hvor kan voksne dra og få nærkontakt med dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg elsker dyr og får veldig mye ut av å omgås med dem, spesiellt hjelper de meg med depresjonen og angsten min fordi jeg blir så rolig og glad når jeg kan kose på og være nær dyr. 

Desverre har jeg ikke lov til å ha dyr der jeg leier, og boligdrømmen er ennå noen år unna. Så tenkte jeg på at det finnes jo mange slike steder for barn hvor de kan gå inn blandt geiter osv for å ha kontakt med dem. 

Finnes det noe tilsvarende for voksne? 

Jeg har vært i Tangen dyrepark, men der kommer dyrene bare nærme om du har mat til dem (man får kjøpt poser med fôr til dem i parken). Kommer du uten mat bare for å klappe så løp dem alle sammen. 

Er det noen som har forslag til meg om hvor jeg kan få oppleve nærhet med dyr?  Alle forslag settes pris på. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke melde deg som frivillig hos dyrebeskyttelsen? Så gjør du en god gjerning samtidig :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som frivillig får du vel masse nærkontakt med hunder/katter.

Anonymkode: 317f6...fb6

Skrevet

Meld deg frivillig hos en omplasseringsorganisasjon. Vil du omgås hunder, så ta kontakt med et omplasseringssted nær deg. Katter, så kontakt dyrebeskyttelsen osv. Ellers er jo Langedrag et sted å dra, evt har de et slikt sted i Bardu vet jeg.

Skrevet

Det finnes jo steder der de tar inn dyr som skal omplasseres eller som blir funnet ute og tilsynelatende ikke har noen eier. Et eksempel er FOD-gården. Der kan man melde seg som frivillig til å gå tur med hunder. Det finnes sikkert mange sånne organisasjoner rundt i landet hvor du kan melde deg frivillig til tur eller stell eller andre ting de trenger hjelp til med dyra. Det skal sikkert ikke mer til enn et googlesøk for å finne noe sånt i ditt nærområde. Eller så har jeg sett på finn småjobber iblant at det hender folk vil ha noen til å passe hunden sin periodevis. Kanskje det kan være noe? Det er vel verdt å ta en kikk :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du en gård i nærheten så hør der. Kan ofte komme godt med om noen vil bruke tid på å børste og sosialisere dyra.

Anonymkode: 5b473...2c8

Skrevet

Tusen takk for gode forslag! :D 

Det med å være frivillig virker jo perfekt. Skal sjekke litt rundt i området her. :)

Gjest Newroz
Skrevet

Det er hester som går ute på veterinærhøgskolen i Oslo. Det er også åpne bondegårder du kan reise ut til. Det trenger jo ikke bare være for barn? :)

Du kan også melde deg som fôrvært for en førerhund. Da har du en valp i ett år, frem til han skal inn på trening. Ulempen er selvsagt at man blir glad i dyret, og må levere de fra seg. 

Skrevet

Langedrag er jo et alternativ, men det er kanskje veldig langt unna deg. Der kan man klappe elg, rev, rådyr, reinsdyr osv. Samtidig har de masse geiter, kaniner, hester, griser og andre gårdsdyr som du kan tilbringe så mye tid med som du ønsker. De har også noen forskjellige opplegg for voksne, blant annet riding.

Skrevet

Hva med en 4H gård? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er for langt unna kan du dra til Ekeberg Husdyrpark i Oslo. Der går dyrene fritt rundt og du kan klappe dem og være helt nærme. Det er snakk om griser, geiter, kaniner, fugler og hester. Det er mest beregnet for barn, men det er masse voksne der også

Anonymkode: 44a22...df1

AnonymBruker
Skrevet

I Larvik er det Foldvik Familiepark men jeg har ikke vært der så vet ikke om du får ta på dyra men det skal visst være veldig bra.

Anonymkode: 33543...b88

Skrevet

Blåfargeverket på Modum Åmot har en base for mange søte dyr :link:

Skrevet

Lag deg profil på pawshake som passer eller hundelufter :) Da kan du tjene noen kroner på å kose med dyrene og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...