Gå til innhold

Befolkningsveksten gjør meg helt motløs!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Befolkningen stiger i rekordfart i flere land i midt-østen og afrika. Det gjøres ingen ting for å bremse befolkningsveksten, selv om alle land med ukontrollert vekst burde innføre tiltak lik de Kina innførte i sin tid. Men lederne i landene virker tvert i mot å ønske eksplosiv vekst og at deres befolkning skal ete opp hele verden og føre dem selv og hele menneskeheten i avgrunnen. Ingen rettigheter eller utdannelse for kvinner. Ingen prevensjon. Ingen kunnskapsformidling. 

I vesten er vi mer opptatt av at en håndfull båtflyktninger skal få komme til europa enn å hindre flodbølgen av befolkningsvekst som skapes hver eneste dag og kommer til å utslette oss alle. Veksten i enkelte land er like mye som flere norske byer hver eneste dag!

Hva skal jeg gjøre? Det er ikke lenge siden vi nådde 7 milliarder og vi er allerede OVER halvveis til 8 milliarder! Jeg blir så stresset og deperimert av dette at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: 68c5a...534

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange i Norge snakker om å ikke få barn for å redde verden, eller å ta selvmord for å redde miljøet. Selv om ALLE i hele Norge tok selvmord i morgen, ville verdens befolkningsøkende land ha lagt til nesten 16 ganger så mange mennesker som hele norges befolkning i løped av ETT ÅR.

Jeg føler meg så maktesløs. Har lyst til å legge meg ned og gi opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

oppsøk hjelp

Anonymkode: 1a0b5...dd4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her er en graf som viser befolkningsveksten i verden. Den viser tydelig at veksten avtar. Prognoser viser at vi ikke er veldig langt unna å ha en topp, og innen noen år vil vi ha negativ vekst, altså tilbakegang i befolkning.

350px-World_population_growth_rate_1950%

Anonymkode: 0c1c5...de1

• Liker 6
Skrevet

Dette er et problem som løser seg selv når afrika blir utviklet. 

Snart er befolkningen på vei ned igjen.

• Liker 4
Skrevet

Har du sett Gapminders og Hans Rosling sine dokumentarfilmer? 

De tar opp dette på en seriøs og god måte. Søk opp dette og se. 

Komenter gjerne når du, TS, har sett dem. 

• Liker 4
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

La være få barn? Om du har bare deg selv å tenke på, så er du godt på vei. Det er mye korrupsjon og skeivfordeling av ressurser i verden. Til og med i rike land har dine oppvekstvilkår mye å si for hvem du blir i fremtiden. Om du har bare deg selv å passe på, så sikre dine interesser på en bra måte og la verden gå dit den går

AnonymBruker
Skrevet

Får bli kompiser med afrikanere da hvis de er halvparten av verdensbefolkningen på sikt. 

Anonymkode: ce7c3...901

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får bli kompiser med afrikanere da hvis de er halvparten av verdensbefolkningen på sikt. 

Det er fortsatt i Asia de fleste vil bo, men afrikanere er jo trivelige folk og absolutt verdt å ha som venner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo støtte bistandsarbeid sånn at kvinner får utdannelse og rettigheter, og kunnskapsformidling og prevensjon blir tilgjengelig i disse regionene. Dette vil jo bidra til å senke fødselstallene. Og så kan du sjekke ut blant annet Hans Rosling og andre seriøse dokumentarer angående temaet. Educate yourself.

Alternativt kan du sitte hjemme og være stresset og deprimert og skrive om det på kvinneforum.

Anonymkode: 5da98...bbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en graf som viser befolkningsveksten i verden. Den viser tydelig at veksten avtar. Prognoser viser at vi ikke er veldig langt unna å ha en topp, og innen noen år vil vi ha negativ vekst, altså tilbakegang i befolkning.

Kommer ikke til å skje. Er du realistisk så skjønner man at folketallet kommer til å stige fremover. 

Anonymkode: de5e8...875

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange i Norge snakker om å ikke få barn for å redde verden, eller å ta selvmord for å redde miljøet. 

Er det mange i Norge som gjør det? Det har ikke jeg fått med meg.

Mulig de som av andre grunner ikke ønsker seg barn eller ikke har lyst å fortelle at de sliter med å bli gravide kan si noe sånn som at "det er mer enn nok folk på jorda allerede" om noen spør. Men at mange som både kan få barn og virkelig ønsker seg barn lar være for å dempe befolkningsveksten,  har jeg ingen tro på. Selv om et barn er et barn, enten det er født her eller der. 

Samme med selvmord. Om noen sier de vil ta selvmord for å spare miljøet og jorda,  er det nok noe mer som ligger bak. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var noen her inne som linket til denne i en lignende tråd for noen måneder tilbake.

Så da tar jeg å sender den videre, og linker til denne veldig interessante videoen igjen. :fnise: 

Se videoen først, SÅ kan du begynne å bekymre deg for befolkningsveksten, hvis du fortsatt skulle ha lyst. (Hvis du ikke har tid til å se hele, prøv å skru opp hastigheten på videoen så tar det ikke så lang tid.)

Anonymkode: cfe39...a27

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å skje. Er du realistisk så skjønner man at folketallet kommer til å stige fremover. 

Fødselstallene i USA og Europa gikk jo ned med økende velstand og kunnskap. Det vil det kunne gjøre andre steder også. Men for mange i verden er det å få mange barn så man sannsynliggjør at noen av dem vil vokse opp eneste måten å sikre alderdommen sin. Når barnedødeligheten er høy og det ikke er noen velferdsordninger må alle tenke på seg selv. 

Skrevet

Og når det gjelder prevensjon er det vel også sterke vestlige krefter som presser i mot og nekter å gi støtte til prosjekter og organisasjoner som opplyser om eller deler ut prevensjon eller ønsker å tillate abort. Den katolske kirke er vel en faktor her. Og også sterke krefter i USA, mener jeg å ha hørt om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Thyra skrev:

Fødselstallene i USA og Europa gikk jo ned med økende velstand og kunnskap. Det vil det kunne gjøre andre steder også. Men for mange i verden er det å få mange barn så man sannsynliggjør at noen av dem vil vokse opp eneste måten å sikre alderdommen sin. Når barnedødeligheten er høy og det ikke er noen velferdsordninger må alle tenke på seg selv. 

Det er mange land som kommer til å få problemer med at de faktisk ikke har nok folk til å ta hånd om de eldre. Tro at befolkningen vil falle i disse fattige landene er en drømme tenkning. Først må vi vel greie og fikse klimaet. For problemet når isen smelter og hav nivået øker flere meter, da snakker vi krise i verden når alle som bor nær vannet skal flytte vekk fra disse områdene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange friske kvinnekropper som er i stand til å bære frem barn dessverre.

Anonymkode: f6035...fd8

Skrevet

Det kan virke som vi bare øker befolkningen med vilje og viten.

Muslimer snakker om å formere seg og bli i flertall i alle land og verden. Muslimske unger på skolen hvor min mor jobber, sier høyt og skryter av at dem skal samle 500 millioner muslimer og ødelegge verden. Og dette er 5. klassinger.

Når et Afrikansk land har hungersnød og ikke klarer å fø sine egne, da dør ungene deres av sult, og befolkningsveksten hemmes. Så, når vi forsyner dem med mat gjennom FN's matforsyningsprogram og andre måter, da får dem bedre tilgang på mat og drikke, og dette gjør at dem får flere unger igjen. Og når det er slutt på matforsyninger, da er det plutselig enda verre enn forrige gang, siden befolkningen har økt betraktelig en gang til.

Det virker som det er en helt mangel på fornuft og ansvarsfull tenkning. Hvem reproduserer seg vel og får en skokk med unger når dem ikke kan fø på dem? Det er fullstendig korttenkt å ha ubeskyttet sex, og sette barn til verden hvis det er dårlig tilgang på mat. Og hvorfor i all verden er det så mye mangel på mat der nede? det er jo grønt og fint hele året. Det må da kunne gå ann å dyrke jorden hele året rundt, og være sikret matmessig? Det henger ikke på greip.

Vi i Norge har jo bare noen måneder av året å dyrke mat, og ikke sol hele året. Og slik har vi overlevd i flere tusen år. Vi reproduserer oss ikke mere enn hvor mange vi kan fø på. Det er ansvarsfullt og gjennomtenkt fornuft.

Hvi en ikke klarer å avstå fristelsen til å ha sex, så burde FN gå til innkjøp av Playstation 4 og dele ut til hele Afrika, og kanskje noen filmer og serier og widescreen tv.

Jeg måtte bare si det, og håper folk er voksen nok til å forstå kritikken med ydmykhet, uten å stemple meg i noen retning som jeg tror de fleste skjønner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, TrekStar skrev:

Det kan virke som vi bare øker befolkningen med vilje og viten.

Muslimer snakker om å formere seg og bli i flertall i alle land og verden. Muslimske unger på skolen hvor min mor jobber, sier høyt og skryter av at dem skal samle 500 millioner muslimer og ødelegge verden. Og dette er 5. klassinger.

Når et Afrikansk land har hungersnød og ikke klarer å fø sine egne, da dør ungene deres av sult, og befolkningsveksten hemmes. Så, når vi forsyner dem med mat gjennom FN's matforsyningsprogram og andre måter, da får dem bedre tilgang på mat og drikke, og dette gjør at dem får flere unger igjen. Og når det er slutt på matforsyninger, da er det plutselig enda verre enn forrige gang, siden befolkningen har økt betraktelig en gang til.

Det virker som det er en helt mangel på fornuft og ansvarsfull tenkning. Hvem reproduserer seg vel og får en skokk med unger når dem ikke kan fø på dem? Det er fullstendig korttenkt å ha ubeskyttet sex, og sette barn til verden hvis det er dårlig tilgang på mat. Og hvorfor i all verden er det så mye mangel på mat der nede? det er jo grønt og fint hele året. Det må da kunne gå ann å dyrke jorden hele året rundt, og være sikret matmessig? Det henger ikke på greip.

Vi i Norge har jo bare noen måneder av året å dyrke mat, og ikke sol hele året. Og slik har vi overlevd i flere tusen år. Vi reproduserer oss ikke mere enn hvor mange vi kan fø på. Det er ansvarsfullt og gjennomtenkt fornuft.

Hvi en ikke klarer å avstå fristelsen til å ha sex, så burde FN gå til innkjøp av Playstation 4 og dele ut til hele Afrika, og kanskje noen filmer og serier og widescreen tv.

Jeg måtte bare si det, og håper folk er voksen nok til å forstå kritikken med ydmykhet, uten å stemple meg i noen retning som jeg tror de fleste skjønner.

FN sier at det er 7,6 milliarder i dag. Og over 11,2 milliarder om 83år.

http://webtv.un.org/search/john-wilmoth-un-desa-on-the-newest-world-population-estimates-and-projections-press-conference-21-june-2017/5479177344001?term=world population

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kan man se at utflatingen går saktere og saktere, og er i ferd med å stagnere på rundt 0.5%. Så vil den begynne å stige igjen! En katastrofe! Dette er ikke en graf over befolkningsveksten, men vekstraten. Altså hvor raskt økningen stiger per år. 0 betyr altså gjevn stigning, ikke stabil befolkning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...